Inlägg från: TurkiskPeppar |Visa alla inlägg
  • TurkiskPeppar

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Tack Lapsang!

JaMA: Jag lider verkligen med dig! Det måste kännas jättetungt med så många minus Kan inte ens föreställa mig hur ont det måste göra. Jag hade tillräckligt ont av att misslyckas månad efter månad när vi försökte på vanlig väg. Önskar verkligen att det blir er tur snart!!!! Kramar 

• TurkiskPeppar

Mikki: Håller tummarna jättehårt för att det inte är mensvärk du känner av utan som livmodern växer! Det kan kännas väldigt lika. Kraftig pms behöver inte heller vara något negativt, jag har själv varit superkänslig de sista veckorna Hoppas, hoppas att du ska få ett plus!!

VIndla: Hur går ruvandet för dig? Har du mycket ont? Kramar

Själv har jag "riktig" testdag på onsdag. Ska bli skönt att kunna ringa kliniken efter det och boka tid för VUL. Vill så gärna se lilla hjärtat slå och se så att det inte är ett utomkveds innan jag vågar njuta helt. Men känner mig i alla fall mer och mer gravid. Mår mycket mer illa än förra graviditeten redan :-/    

• TurkiskPeppar

Vindla: Ja, visst står tiden still när man ruvar! Skönt att höra att du ändå mår hyfsat. Hoppas, hoppas att det är ett positivt tecken att du mår bättre än vanligt

Mikki: Beklagar verkligen om det är mens Brukar också ha problem med tarmen vid mens och tyckte den började krångla innan jag plussa, men den var inte alls lika illa som vanligt. Men hoppas ändå att du känner fel! 

• TurkiskPeppar

Vet en del som testat på RD 10 och 11 och fått plus. Men själv fick jag minus på dag 11 trots att jag var gravid, så rekommenderar dig att vänta till minst rd 12, helst 13 om du ska slippa bli besviken i onödan. Men det är lättare sagt än gjort att vänta. Kramar

• TurkiskPeppar

JaMA: Skönt att höra att du börjat smälta det dåliga beskedet. Men lider ändå med dig och hoppas verkligen FET ska gå bättre!!

Mikki: Att du inte blöder än trots flera dagars mensvärk tycker jag verkar positivt. Huvudvärk och illamående kan ju också vara grav-symtom. Håller tummar och hoppas på ett fint plus på fredag! Visst är väntan sjukt jobbig! Jag skulle ju egentligen inte testat förrän på onsdag, förstår inte hur jag skulle stått ut med att vänta så länge till   

• TurkiskPeppar

Mikki och Vindla: Jag lider med er och håller tummar för er! Att ruva är verkligen sjukt påfrestande!! Även om man försöker förbereda sig på minus för att slippa bli besviken så kan man inte sluta hoppas! 

Själv har jag riktig testdag idag och gjorde nytt test som också visade plus. Visserligen väntat, men ändå så skönt att få det bekräftat igen. Men jag kan inte släppa tankar på missfall och utomkveds. Vill bara få gjort VUL nu och se ett hjärta slå så jag kan våga njuta!

• TurkiskPeppar

Mikki: Usch vad tråkigt!! Blir verkligen jätteledsen för din skull. Kramar

Vindla: Lider med dig också, men hoppas du ska slippa fundera på en fortsättning! Det ska ju bli ett plus nu!!! Kramar 

• TurkiskPeppar

Vindla: Åh vad nervöst det måste vara för dig nu med så få dagar kvar! Håller tummarna stenhårt för ett plus!!! Vill inte vara ensam om att plussa nu! Tycker det låter positivt med mensvärk och värk i "äggstockarna" Jag har haft/har bägge delar. Varit orolig för värken i "äggstockarna", men har läst en del om gravsymtom nu och tror inte längre det är äggstockarna som värker utan att det är ledband som töjs ut nu när livmoderna börjar växa. Det kan tydligen hugga till i de trakterna då. Hoppas, hoppas det är samma värk du känner!!!! Kramar

Mikki: Tack för din ändring Visst är jag gravid just nu oavsett hur det kommer sluta så jag står gärna med som det. Ser fint ut Imorgon är det två veckor till vi ska få göra VUL. Lääängtar!! Hoppas du ska få komma igång med nytt försök snart!! Kram 

• TurkiskPeppar
    Väntrum: 

Nedreglerade: 
    Aimie ( fd. Fislotta 
    Flört) FET 2 sker i sep-okt
    Mikki (nedreglerad i väntan på kallelse till IVF 2)
    JaMA08

Sprutare: 

ÄP: 

Ruvare:
    Vindla, 33 år. IVF 4. TD 120921

Gravida: 
    TurkiskPeppar, IVF 2, VUL 3/10, BF 14/5
  • TurkiskPeppar

Vindla: Tycker inte heller att du borde ha så ont av växtvärk Men har ju samtidigt hört om vissa vars endo blir värre under graviditeten även om de flesta blir bättre. Håller också tummarna stenhårt här för ett plus!!!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2