Inlägg från: T e s s |Visa alla inlägg
  • T e s s

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Gräddnosen, 30 år, väntar på FET.
    * Loppanlängtan, 32 år, IVF nr 3, startar nästa nedreglering i mars.
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
    * Trinity78, 31 år, 2 IVF. Nedregleras nu inför IVF nr 3
    * Camille, 37 år, 1 IVF som slutade i mf. Väntar på mens och sedan FET.
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
    * Tess 31, 1a IVF slutar i minus, väntar på nästa mens inför FET.

SPRAYARE
    * Jomi, 31 år, syskonförsök 2,  spraystart suprecur 3/3

SPRUTARE
    *
    Babyväntan, 29 år, IVF1 sprutstart menopur 23/2
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
    * Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)
    * Bellman01, sprutar med suprefact inför FET nr:2.

KNAPRARE
    *Bellman01: 33år äter Progynon + sprutar Suprefact.
    * Spattanjansson, 34 år, äter progynon inför första FET (1 IVF slutade i mf)

ÄP
    * TurkiskPeppar, 30 år, ÄP 3/3, ET 5/3

RUVARE
    * Grodprinsessan, 30 år, IVF 1
    * Myslisa82 27 år IVF 2 TD 15/3

GRAVIDA
    *
    Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) Ruvar på twins TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
  • T e s s
    Gräddnosen skrev 2010-03-04 16:52:46 följande:
    Tess - hur mår du nu? Tänker på dig. Vet hur svårt och mörkt allt känns när första försöket misslyckas. Kram
    Så gulliga ni är som tänker på en, det värmer verkligen! Kram tillbaka!

Börjar sakta men säkert ta mig framot igen, nu räknar man ner tiden till nästa mens så man kan hoppa på karusellen igen! Tyvärr så har jag väldigt gles mens så när den tänkt titta fram vet man aldrig. Bara hoppas att det inte tar allt för lång tid!
    Hade hoppats på att få göra en ny ET men på SU har dom tydligen så att om man fått nå´t embryo nerfruset så skall detta användas först. Tyvärr har vi bara en rackare i frysen så man får verkligen hålla tummarna för att den klarar upptiningen! Då jävlar blir det FET{#lang_emotions_wink}.
    camille skrev 2010-03-04 17:58:50 följande:
    Gräddnosen: är det graviditetssymtom att det pirrar i bröstvårtorna?  Hoppas att jag inte får så här när jag blir gravid, då blir jag galen!! :) det är ju jätte otrevligt!Vad roligt att du får göra ditt FET snart!! Jag väntar på min mens så att vi får göra vårt FET snart också :)
    Jag väntar oxå på nästa mens för att få göra ett FET!
  • T e s s
    Gräddnosen skrev 2010-03-04 19:26:40 följande:
    Tess och Camille - nu får vi tre hålla ihop. Vi verkar ju hyfsat synkade inför ett FET. Mitt kommer väl bli någon gång under v.15. Jag har precis som dig Tess bara en liten eskimå i frysen så jag oroar mig också för upptiningen. Vi får hålla tummarna tillsammans!
    Ja nu jävlarimig! Massor av tummar hålls det här! Kul att vi ligger hyfsat lika alla 3!
  • T e s s
    TurkiskPeppar skrev 2010-03-06 13:10:28 följande:
    Jag opererades för min endo i november, så då borde jag väl absolut ha fått antibiotika i så fall? Kan det bero på hur mycket endo man har? Jag har ingen aning om hur utbrett mitt är, men läkarna har sagt att det sett bra ut efter operationen. Men jag känner ju fortfarande av det väldigt varje gång jag har mens eller äl.
    Jag opererades oxå för min endo i november men fick ingen antibiotika vid ÄP januari!
    Går på SU!
  • T e s s
    TurkiskPeppar skrev 2010-03-06 13:21:00 följande:
    Tess: Ok. Då kanske jag kan lugna ner mig lite då. Blir ju nervös av det här. Hur mår du nu efter allt? Har ni kunnat börja ladda inför nytt försök? Kram
    Tack{#lang_emotions_laughing}!
    Man börjar inse mer o mera att man inte kan göra så mycket åt saken! Nu är man inställd på att det bli FET när bara väl nästa mens dyker upp! Det tråkiga é denna jedrans väntan hela tiden{#lang_emotions_yell}!
    Hur är det med dig da? Hur mår din kropp efter ÄP o ET?
    Håller tummarna för dig o att den lilla knutten ska fästa{#lang_emotions_sunny}.
    Kram
  • T e s s

Fick igår hem ifrån SU min nya dagbok inför mitt FET! Ska börja spraya sedan tabletter Progynon! När jag nu läste i FASS om Progynon så står det att om man har endometrios så kan det återkomma eller förvärras under behandling???
    Nu blir jag ju jätte nervös! NI som gjort FET o har endo fick ni ta progynon ändå o hur gick det för er?

• T e s s
    Gräddnosen skrev 2010-03-06 15:27:14 följande:
    Jag går också på RMC i Linköping och fick inte någon antibiotika vid mitt ÄP. Gjorde operation för endon i juli förra året och fick ingen antibiotika då heller. Konstigt att det ska vara så olika.Tess - jag gör mitt FET helt i naturlig cykel. Så inget spray och inga hormontabletter. Varför gör du stimulerat? Jomi - kan tyvärr inte hjälpa dig. Hade inte det minsta ont i äggstockarna vid min nedreglering. Tyckte att den perioden var helt ljuvlig eftersom jag slapp all smärta av endon. Värre var det dock med svettningarna
    Jag ska ta hormoner inför mitt FET pga av min grymma oregelbundna mens! Kan ju få ta ÄL-stickor i veckor innan jag träffar rätt så den är nog därför om jag inte missuppfattade fel!
    Hur gör de med dig da, ska du snart då ta sticker o se när ÄL är eller blir det efter din nästa mens som på mig!

Fy f-n, tror att jag åkt på vinterkräksjukan här, så dålig har jag nog aldrig varit! MIn man é o köper glass till mig nu{#lang_emotions_tongue_out}
  • T e s s
    Anna Lisa skrev 2010-03-07 20:25:57 följande:
    Hej, allihopa. Nu lyckades jag komma in på internet efter några veckors datorproblem (jag väntar nu på en ny dator som jag beställt).Mitt första IVF-försök misslyckades tyvärr, mensen kom 1 vecka innan jag skulle ta graviditetstestet. Men jag har 2 frysta embryon så det blir väl frysåterföring efter nästa mens. Blir skönt att slippa äggplock igen till nästa gång för det gjorde så ont i över en vecka, jag som hade hört att man kunde jobba dagen efter äggplock blev tvungen att sjukskriva mig 1 vecka, men hade behövt vara hemma några dagar till pga värken. Men som tur var så behövde jag bara jobba (jobbade gjorde jag inte, bara närvarade) en fredag och sedan vila lörd och sönd, annars hade jag varit tvungen att få läkarintyg på sjukskrivning. Skriver IVF-klinikerna ut sådant, ifall jag måste plocka ägg igen menar jag? Nu får jag gå och vänta på nästa mens om cirka 3 veckor. Tråkigt.Är embryorna vid frysåterföring sämre än nya "färska" embryon? Hur mkt sämre i sådana fall?
    Hej! Då ligger vi nästan lika! Fick ett minus nyss vid 1a IVF, ska nu invänta nästa mens för att få min lilla eskimo upptinad o instoppad{#lang_emotions_wink}.
    Beklagar att ni oxå fick minus!
    Man kan säkert få läkarintyg om man ber om det vid speciella fall så som vid ditt då du hade så ont efter ÄP! Själv så hade jag enormt ont oxå, var hemma 2dagar!
  • T e s s
    TurkiskPeppar skrev 2010-03-07 20:28:45 följande:
    Anna Lisa: Vad tråkigt att ni inte lyckades Håller tummar för att det ska gå bättre när ni får göra ert frys-försök. KramarTess: Krya på dig!!
    Tack så mycket, glass kan allt göra susen ibland{#lang_emotions_smile}
  • T e s s
    Anna Lisa skrev 2010-03-07 20:55:45 följande:
    Vad tråkigt att ditt första IVF också misslyckades, vi får hoppas på eskimoerna nu. Jag ska få information nästa vecka om frysåterföring. Har du hört om det är mindre chans att lyckas vid frysåterföring än vid "vanlig" återföring?
    Vet inte riktigt hur det ser ut chanserna ET vs FET! Kan tänka mig att det är lite mindre chans vid FET pga att emryot måste klara upptiningen! Men som sagt så vet jag inte riktigt!
Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2