Inlägg från: TurkiskPeppar |Visa alla inlägg
  • TurkiskPeppar

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Gräddnosen: Kul att se dig igen. Minns dig från tiden då jag gjorde försöket som ledde till vår son. Visst är det blandade känslor att dra igång med syskonförsök. Tycker det är både jobbigare och lättare nu än när vi gjorde försök med första barnet, men jobbigare på andra sätt än sist. När ska ni dra igång?

• TurkiskPeppar

Jama: Ska hålla tummar för dig på måndag att allt ser bra ut trots allt!

Själv var jag på nytt VUL igår för att ta reda på om ÄP skulle bli på måndag eller tisdag. Men äggblåsorna hade knappt växt alls sen i onsdag så ÄP blev framskjutet ännu mer. Tidigast på onsdag. Efter blodprov för att kolla så jag ej var på väg att bli överstimulerad så fick jag höja dosen gonal-f. Nytt VUL på måndag för att förhoppningsvis då kunna boka in ÄP. Börjar bli tröttsamt med så många VUL, men vad gör man inte  

• TurkiskPeppar

Härliga nyheter Jama!! Ny tumhållning för dig på fredag utlovas!!

För mig gick det också bra idag. Cirka 20 äggblåsor på mellan 14 -21 mm så ÄP blir på onsdag Har precis tagit Ovitrelle-spruta för att få äggen att släppa om 36 timmar. Oj, vad nervöst det börjar bli!!! 

• TurkiskPeppar

Mikki: Jag har inte heller känt mycket av äggblåsorna denna gången, trots att jag hade betydligt fler än sist. Stort lycka till på ditt VUL!

Jama: Klart du kan få tre positiva nyheter, se det som att du är inne i ett positivt flyt nu istället Lycka till åt dig med på fredag!!

Tack alla för era tankar och tummar! {#emotions_dlg.flower}
    ÄP idag gick bra, gjorde inte så farligt ont. Men efteråt har jag varit helt slut, yr, snurrig, illamående och fått mer och mer magont. Funderar på att sjukskriva mig imorgon. Fick i alla fall ut 11 ägg så är nöjd med det. Hade visserligen hoppats på mer eftersom jag hade 20 blåsor, men 11 är ändå mer än de 7 jag fick sist Återföring blir på fredag. Så vi är många som har en viktig dag på fredag! Är sååå nervös att inga ägg ska bli befruktade bara... en jobbig väntan tills på fredag.... som inte lär bli mindre jobbig om jag får ett litet embryo tillbaka då

Kramar till er alla    

• TurkiskPeppar

Tack alla! Mår lite bättre idag, men gjorde nog helt rätt i att stanna hemma. Har varit väldigt trött och ganska öm i magen. Usch vad jag börjar bli nervös nu inför att få veta hur många ägg som befruktats!! Läkaren skulle ringa vid 12 imorgon ifall det inte blir någon återföring. Det kommer bli en lång förmiddag och ringer telefonen något lär jag få ont i magen!

Men trots all nervositet ska jag hålla tummar för Mikki och JaMa också imorgon!!! Kramar 

• TurkiskPeppar

Väntrum:

Nedreglerade: 
    JaMA08. Nedreglerat sedan 120118. IVF 3.
    Aimie ( fd. Fislotta Flört) FET 2 sker i sep-okt

Sprutare:
    JaMA08, start 120810
    Mikki, start 120815
    Vindla, 33 år. Nedreglerad 6 månader. IVF 4, sprutstart 23/8.

ÄP:
    TurkiskPeppar, 120822, IVF 2

Ruvare:

• TurkiskPeppar

Nu ruvar jag på ett finfint embryo och fyra nästan lika fina blev infrysta idag Härligt att ha kommit så här långt, men usch vilka jobbiga veckor som väntar nu med oro vid varje toalettbesök och ett ständigt letande efter symptom!

Hur har det gått för er andra idag? Hoppas på många fina ägg för JaMA, massor av stora äggblåsor för Mikki och ett bra TSH för Aimie!! Kramar 

• TurkiskPeppar
    Väntrum:

Nedreglerade:
    JaMA08. Nedreglerat sedan 120118. IVF 3.
    Aimie ( fd. Fislotta Flört) FET 2 sker i sep-okt

Sprutare:
    JaMA08, start 120810
    Mikki, start 120815
    Vindla, 33 år. Nedreglerad 6 månader. IVF 4, sprutstart 23/8.

ÄP: 
     JaMA08, 120824, IVF 3  

Ruvare:
    TurkiskPeppar, IVF 2, testdag 120912
  • TurkiskPeppar

Tack alla för ert stöd!! Fortsätt gärna hålla tummar. Är så rädd att det lilla embryot inte ska vilja fästa. Kan ju knappast ha sån tur att vi lyckas på första försöket igen...
    Jag är fortfarande ganska öm längst ner i magen. Minns ej om jag var det förra gången också. Någon annan som upplevt det så flera dagar efter ÄP?

Grattis till 9 ägg JaMA! Ingen dålig skörd det heller och jag är säker på att du kommer få ett fint embryo tillbaka imorgon! Tummar hålls för fullt!!!

Mikki: Förstår din besvikelse. Visst är chanserna mindre med så få äggblåsor, men samtidigt så kan det räcka med ett enda toppenembryo för att bli gravid om man har tur. Håller tummar stenhårt för dig nästa vecka att du ska få en liten tillbaka!!!

Kramar till er alla i tråden!! {#emotions_dlg.flower} Är så glad att ni finns som stöd!  

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2