Inlägg från: camille |Visa alla inlägg
  • camille

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

tess: hoppas att den inte dyker upp utan att det bara är en liten blödning som man kan ha när man är gravid.  kram på dig!!!

myslisa82: så himla bra! 9 ägg, ja då har dom då att välja på och det är ju super att de ska odla längre, det är ju större chans då att de överlever när de sätter in ägget/äggen. :) Grattis!!!

• camille

Ni som misslyckades med erat IVF som jag... en fråga: har ni också ont i brösten till och från? Jag har ont vissa dagar och vissa inte, sedan sticker det i bröstvårtorna, hur störande som helst!!! Har ni också/ eller har haft så och jag undrar när det i sådana fall slutar???

grattis till ni som ruvar och äggplockarna :)

• camille

det är förrestan 38 dagar sedan vårt äggplock och jag har haft en blödning som slutade för 18 dagar sedan och efter det så har det varit så här... jag vill bara höra hur länge det kan tänkas hålla på, om någon vet??

Kram

• camille

Gräddnosen: är det graviditetssymtom att det pirrar i bröstvårtorna?  Hoppas att jag inte får så här när jag blir gravid, då blir jag galen!! :) det är ju jätte otrevligt!

Vad roligt att du får göra ditt FET snart!! Jag väntar på min mens så att vi får göra vårt FET snart också :)

• camille

tess och gräddnosen:  vad roligt att vi kan följas åt :)  vi har bara 2 stycken i frysen så vi ligger ganska lika till där också!   Vi får hålla alla tummar och tår vi har :)

• camille

turkiskpeppar: Så roligt och grattis till ruvandet!!!  Vila mycket nu och knip ihop!! :)

• camille

Välkommen hem spattanjansson!! Hoppas du haft det skönt på semestern :)

Hur går det med allt och hur mår du?

• camille

Oj är det bara 60% som klarar tiningen! Då är det kanske inte så stor chans att det blir återföring nästa gång då, eftersom jag bara har 2 frysta, lika bra att ställa in sig på att det kanske inte funkar så jag inte blir besviken.

Anna Lisa: vi har också bara 2 stycken i frysen... lite nervöst men det är inget man kan göra. Däremot såg jag ett program från en IVF klinik i usa och där sa de att om embryona överlever upptiningen så är det större chans att man blir gravid på de äggen eftersom de då har visat sig extra starka. Man får kramla sig fast vid positiva saker :)

Jag väntar att mensen ska dyka upp när som helst nu så att vi får göra vårt FET, om jag går efter när jag hade min blödning efter IVF:et så är det i morgon eller nästa dag... 

Undrar om du får tillbaka båda dina också? De sa till oss att de skulle sätta in båda embryona om de överlever :)

• camille

Hur länge har ni fått vänta på mensen efter misslyckat IVF? Alltså inte blödningen vid missfallet utan mensen som kommer sen..
    kramizzz

• camille

spattanjansson: tack för ditt svar :)  .. kände du av någon ägglossning därimellan?
    Jag har känt det och fick ägglossningssekret.. det där genomskinliga och trådiga som man får.. (ursäkta det äckliga) :)  Märkte du av det också?

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2