bad gyal skrev 2011-09-09 22:57:23 följande:
Det handlar inte om att dom ska säga vad Gud säger att dom ska säga eller göra vad Gud vill att dom ska göra, det handlar om att dom lovar att behandla sig själva bra. Tex. I bibeln står det typ att man inte ska svära, man ska inte snacka skit osv (det är vad Gud säger att dom ska säga). Sedan står det att man inte ska döda eller slåss, behandla alla bra, det är vad Gud vill att man ska göra osv. Men det tänkte ni inte ens på, för ni vet redan innan ni får reda på någonting vad ni tycker om det, så ni ser inte klart.
Att dom sen tvättar sig med vanligt vatten spelar ingen roll för att om man tänker att det är Guds helande vatten blir det guds helande vatten. Missförstå mig inte nu. Men jag har sett en dokumentär förut om en man som gav vanligt vatten men sa att det vad Guds vatten och det hjälpte människor.
För övrigt är det väl jätte bra att dom tror sig bli fria från sina synder och tar steget till att aldrig svära igen eller slåss eller bete sig horigt eller ljuga, snacka skit. Det är väl jätte bra att dom väljer att inte göra det igen?
Det är jätte bra att dom tänker på vad dom har gjort för fel så att dom inte gör så igen.
Du tror att det är en lögn att dom barnen blev så berörda att dom grät? Du har ju tom det inspelat på film.. Jätte bra att dom säger att dom vill leva för jesus i sån där ung ålder, Gud vet att om jag hade fått höra mer om Jesus och Gud då jag var ung skulle jag aldrig hamnat i den smärtan jag har gått igenom!
Det spelar ingen roll att dom gör sönder en kopp, eftersom att det är själva handlingen (att dom säger farväl till skit och litar på Gud) som gör någon skillnad. Dom vill inte vara korrupta. Du känner inte till att USA haft fler skolmassaker Osv?
Bara för att du aldrig har blivit berörd av Gud, säger du att andra som blir berörda av Gud ljuger? Jag vet att då jag är i kyrkan kan jag ibland börja gråta (Jag håller tillbaka tårarna). Men efteråt känns det som att det där problemet jag hade har försvunnit. (Så då är det ju inte relevant ifall om Gud verkligen finns eller hur)?
Gud är världens starkaste placebo. Människohjärnan spelar många spratt. Känslor är lättmanipulerade.
Jag har upplevt allt det där som du säger, "underbara styrka från Gud" osv, känns jättebra. Det kallas placebo, något som jag vet nu men förnekade då, precis som du gör nu.