Inlägg från: Agnostino |Visa alla inlägg
  • Agnostino

Jesus Mirakel Tråd 3

Svantesson skrev 2011-10-07 12:56:28 följande:
    Vem har gjort detta möjligt om inte vetenskapen och vårt våld mot naturen?
    Så människan är ansvarig för tropiska stormar, vulkanutbrott och jordbävningar?
  • Agnostino
    Användarnamn skrev 2011-10-19 21:04:14 följande:
    Det man sår får man skörda.
    Barn som föds med grava sjukdomar?
  • Agnostino
    Användarnamn skrev 2011-10-19 21:12:10 följande:
    Måhända därför föräldrarna tagit mediciner, kommit i kontakt med skadliga kemikalier e t c
    Därför straffas barnen för föräldrars misstag? Ja förstås, jag glömde helt att det är så Gud verkar. 

"Du skall inte tillbe dem eller tjäna dem. Ty jag är Herren, din Gud, en svartsjuk Gud, som låter straffet för fädernas skuld drabba barnen intill tredje och fjärde led när man försmår mig" 
  • Agnostino
    Användarnamn skrev 2011-10-19 21:24:37 följande:
    Ingen straffas:

"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.

Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.

Predikaren 8:9

”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”

Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.

Jakob 1:14, 15

”Nej, var och en prövas genom att dras och lockas av sitt eget begär. 15 När så begäret har blivit havande, föder det synd, och när synden är fullbordad frambringar den död.”

Jakob 5:11

”Se! Vi prisar dem lyckliga som har hållit ut. Ni har hört om Jobs uthållighet och har sett dess slutresultat Jehova gav, att Jehova är mycket ömsint och barmhärtig.”

Efesierna 6:11

”Ta på er den fullständiga vapenrustningen från Gud, så att ni kan stå fast mot Djävulens listiga anslag.”

Nu motsäger du ju dig själv, straffas vi för våra synder eller inte?
  • Agnostino
    Användarnamn skrev 2011-10-19 21:51:35 följande:
    Läs om läs rätt:

"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.

Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.

Predikaren 8:9

”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”

Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.

Jakob 1:14, 15

”Nej, var och en prövas genom att dras och lockas av sitt eget begär. 15 När så begäret har blivit havande, föder det synd, och när synden är fullbordad frambringar den död.”

Jakob 5:11

”Se! Vi prisar dem lyckliga som har hållit ut. Ni har hört om Jobs uthållighet och har sett dess slutresultat Jehova gav, att Jehova är mycket ömsint och barmhärtig.”

Efesierna 6:11

”Ta på er den fullständiga vapenrustningen från Gud, så att ni kan stå fast mot Djävulens listiga anslag.”

Jag tror du misslyckas med att få fram något budskap här. Kan du inte bara förklara varför vi ska lita på boken du klistrar in från till att börja med?
  • Agnostino
    Användarnamn skrev 2011-10-19 22:12:51 följande:
    Du gör ditt val.
    Jag har en känsla av att du sagt det tidigare. Så du har ingen förklaring till varför vi ska kunna lita på bibeln?
  • Agnostino

Jag är ledsen men jag ser inte poängen med dina bilder.

• Agnostino
    ojsanoj skrev 2011-10-21 14:24:57 följande:
    Men dogh! Du ser väl att Jesus har uppenbarat sig i skyn och detta är ett definitivt bevis på att gud finns?

*ironi* 
    Jag tänker mer typ "vattenspridare" när jag ser det molnet, därav min förvirring... 
  • Agnostino
    KristenTjej84 skrev 2011-10-22 20:49:46 följande:
    Japp, när han kommer tillbaka för att återupprätta sitt rike, kommer varenda skräck diktator och andra antikrist anhängare som slaktat kristna för att de vägrat avsäga sig sin tro på Jesus, möta Jesus vrede.
    Läs uppenbarelseboken från din bibel, eller låna från någon du känner som har en.
    Men för mig och andra kristna så kommer han vara en frälsare, inte en domare.
    Har DU läst uppenbarelseboken? Den är ganska flummig och det krävs en del för att ta den som profetisk. Berätta gärna om några profetior som du hittat där.
  • Agnostino
    KristenTjej84 skrev 2011-10-23 14:58:30 följande:
    Gud har aldrig "vänt andra kinden till" när det gäller synden, därför Jesus offrade sig själv, för att vi ska få försoning för våra synder.
    Han kan förlåta synder som man gjort, om man vänder sig bort ifrån dom och tar emot frälsningen som erbjudits, Jesus som är vägen sanningen och livet. Men han blundar inte för synden eller oförrätterna som sker på jorden och de som är onda och elaka på jorden kommer bli dömda av honom, ifall de inte vänder sig bort från synden.
    Många kristna blir slaktade för sin tro, har du inte hört om förföljelserna i Egypten? kopterna? förföljelserna på kristna i Irak, Iran och många andra muslimska länder, samt i kommunist Kina.

Här så får du se, upplyser gärna om vad som sker runtomkring i världen:

">

">

">

">

">

">

Varsågod! 
    Om man är en rent av fruktansvärt god människa men inte tror på Gud då? Vad händer då? Jo man brinner i helvetet ändå, trots att man lever hundra gånger bättre än de flesta kristna. Verkar det som en kärleksfull Gud?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3