-
På vilket sätt?Toboas skrev 2012-01-06 22:19:50 följande:Om du antar att Bibeln är skriven (eller inspirerad) av gud så är du ju knappast fördomsfri när du läser den.
-
Ja bryr mig inte om vad du tror och tycker ska jag säga, offrar ingen tid på debatter som ingenstans leder.Agnostino skrev 2012-01-06 22:22:53 följande:Naturligtvis finns en bevisbörda om du vill påstå att bibeln innehåller Guds ord och den enda absoluta sanningen. Om du inte känner att du bör bevisa bibelns sanningshalt kan jag lika gärna hävda att Sagan om ringen innehåller enbart sanna historier och jag behöver inte bevisa detta för att antingen läser du boken och tar den som sann eller så gör du det inte.
Psalm 110:3
"Ditt folk erbjuder sig villigt ........." -
Just därför slösar jag inte tid på en ateist som bara vill finna fel och sedan håna, det förstår du väl.Agnostino skrev 2012-01-06 22:37:27 följande:Okej, fin inställning av någon som vill sprida "Guds" ord?
-
En sekt är en avvikande grupp inom ett religiöst samfund eller en grupp som brutit sig ut för att bilda ett nytt samfund. Jehovas vittnen har inte brutit sig ut ur något samfund. De är inte en sekt.
-
”Fundamentalismen är en utbredd rörelse inom protestantismen i USA”, sägs det i The World Book Encyclopedia. Några fundamentalistiska organisationer ”har tagit ställning i sociala och politiska frågor på grundval av en bokstavlig tolkning av bibeltexter”.
Den definitionen passar inte in på Jehovas vittnen.
Som tidigare nämnts tar de inte del i politik.
De tvingar inte på andra sina åsikter genom politisk verksamhet eller på annat sätt. I stället samtalar de med människor, ofta enskilt, och använder övertygande argument i likhet med de första kristna. (Apostlagärningarna 19:8) -
Jo det har jag, man varför förklara Guds ord för en som inte tror på Hans ord.Trekk skrev 2012-01-07 01:00:23 följande:Jag förmodar att du inte har några som helst argument för att försvara din ståndpunkt eller ens motivera den så jag motsätter mig inte ditt beslut.
-
Jag slutar när det bara blir debetter som bara går runt runt, när det finns de att resonera om som vill lyssna.Trekk skrev 2012-01-07 01:12:46 följande:Varför ens skriva i en diskussionstråd om du backar ur alla debatter så fort den andra sidan kommer med bra argument som du inte kan bemöta. Förstår inte poängen med att ignorera alla våra totalt legitima frågor och påståenden. Men om du inte vill tänker jag givetvis inte tvinga dig att tala om saker som gör dig obekväm eller illa till mods, vi är ju trots allt alla vänner här, även om vi må tycka olika :)
Debattör är en individ med stort behov att framföra sin åsikt i en eller flera frågor.
Kan grovt delas in i sådana som uttrycker åsikter inom områden de behärskar och sådana som uttrycker åsikter inom alla områden, oavsett om de behärskar dem eller inte.
Debattör är en individ med stort behov att framföra sin åsikt i en eller flera frågor.
Kan grovt delas in i sådana som uttrycker åsikter inom områden de behärskar och sådana som uttrycker åsikter inom alla områden, oavsett om de behärskar dem eller inte.
1 Korinthierna 1:20 2000
”Var finns ni de visa, de skriftlärda och denna världens klok huvuden? Har inte Gud gjort världens vishet till dårskap?
Jag försvarar Bibeln Guds ord för dem som söker Gud. -
Du tror inte ens på Gud.M C skrev 2012-01-07 17:49:37 följande:Vi vill bara ha lite källkritik när vi läser. Som i att vi inte köper all skit vi hör - som du nu gör.
-
Nåå, så varför då yttra dig.M C skrev 2012-01-07 18:32:47 följande:Nej, för att det är enligt beskrivningen ett sadistiskt svin till att börja med. Sen klarar jag inte av den ytterst dåliga sanningshalten i bibeln och till syvende och sist så finns det för många grejer som pekar på att det är överlevnadsinstinkter som gjort att vi öht har teism.
Frågor på det? -
Nilla 923 skrev 2012-01-08 01:08:23 följande:Jag har funderat på en sak apropå gud som jag gärna vill förstå och varför det är formulerat som det är.
En del påstår att kvinnan skall behaga mannen. Enligt bibeln skapades kvinnan för mannens skull.
Är vi kvinnor bara till för att behaga? Mår lite illa av just den tanken att man endast finns för att behaga någon.Kvinnan skapades av ett revben från mannen.
Inte från hans huvud, för att råda över honom.
Inte från hans fötter för att trampas på,
utan hon skapades från hans sida för att vara komplement,
nära hans arm för att vara beskyddad, nära hans hjärta för att bli älskad.