• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Användarnamn
    Rundown skrev 2011-04-20 12:59:49 följande:
    Vad har detta att göra med vad jag skrev, läste du det ens?
    Allt kan ionte ha Guds godkännande, så vad godkänner Gud?

1 Kor 13:1, 8

"Om jag talar människors och änglars tungomål men inte har kärleken, då har jag blivit som en ljudande malm eller en skrällande cymbal. Kärleken tryter aldrig. Men vare sig det finns gåvor till profeterande, skall de tas bort, eller tungomål, skall de upphöra".

• hilpert
    Mammatill2tjejer skrev 2011-04-19 16:40:14 följande:
    Därför lämnar jag nu denna tråd.

Tack för mig.
    Jag får ta och be så hemskt mycket om ursäkt om jag föroämpade dig och din tro, det var inte min avsikt. Jag var bara nyfiken på vad en troende kristen ansåg om de frågor jag ställde.
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-04-20 15:50:56 följande:
    Allt kan ionte ha Guds godkännande, så vad godkänner Gud?

1 Kor 13:1, 8

"Om jag talar människors och änglars tungomål men inte har kärleken, då har jag blivit som en ljudande malm eller en skrällande cymbal. Kärleken tryter aldrig. Men vare sig det finns gåvor till profeterande, skall de tas bort, eller tungomål, skall de upphöra".

Igen, läser du ens vad jag skriver eller väljer du att svara på slumpmässiga inlägg med av dig utvalda citat ur en bok? Ifall du förklarar lite tydligare vad du menar att du inte förstår kanske jag kan hjälpa dig? Nu känns det helt ärligt som att du mest svamlar, men det kan ju vara jag som missuppfattat det hela.

Är det någon annan som förstår?
  • KristenTjej84

Rekommenderar den här filmen nu när det är påsk och allt:

">

• Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-04-20 20:19:51 följande:

">

Vad i filmen är bra tycker du, vad vill du diskutera?
  • KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-04-20 20:23:08 följande:
    Vad i filmen är bra tycker du, vad vill du diskutera?
    Budskapet förstås:) det är det bästa i filmen, men även musiken, det är ett mästerverk hela filmen.
    sen får folk ta det som en början på diskussion om de vill.
    Det här är en Jesus Mirakel Tråd, som jag startat. Här kan jag och andra rekommendera musik, filmer eller böcker lika fritt som andra kan rekommendera bra recept på kakor i kaktrådar:)
    sen behöver det inte nödvändigtvis bli en lång diskussion med paj kastning för det..

• Användarnamn
    KristenTjej84 skrev 2011-04-20 20:19:51 följande:

">

Så intressant att påsken är på helt fel tid!

Flavius Josephus  (Josefus antiquitates.)

Den 14 Nisan  år 33 (motsvarar onsdagen  17 april i år 2011 efter solnedgången  avrättades den galileiske snickaren och rabbin Yeshua ben Yosef, anklagad för anstiftan till uppror mot den romerska staten.

• Användarnamn
    En dagislärare såg på barnen i klassrummet medan de ritade. Då och då gick hon runt för att titta på vad varje barn ritade.

När hon kom fram till en liten flicka som arbetade ihärdigt frågade läraren vad flickan ritade.

Flickan svarade, "jag ritar Gud".

Läraren stannade upp och sa, "Men ingen vet hur Gud ser ut".

Utan minsta tvekan och med blicken kvar på teckningen, svarade flickan: "Det kommer de veta om en liten stund".
  • Popov
    KristenTjej84 skrev 2011-04-20 20:28:11 följande:
    Budskapet förstås:) det är det bästa i filmen, men även musiken, det är ett mästerverk hela filmen.
    sen får folk ta det som en början på diskussion om de vill.
    Det här är en Jesus Mirakel Tråd, som jag startat. Här kan jag och andra rekommendera musik, filmer eller böcker lika fritt som andra kan rekommendera bra recept på kakor i kaktrådar:)
    sen behöver det inte nödvändigtvis bli en lång diskussion med paj kastning för det..
    Varför stängs dina trådar hela tiden
    I can't lie to you about your chances, but... you have my sympathies
  • bastardized
    Användarnamn skrev 2011-04-21 17:11:03 följande:
    En dagislärare såg på barnen i klassrummet medan de ritade. Då och då gick hon runt för att titta på vad varje barn ritade.

När hon kom fram till en liten flicka som arbetade ihärdigt frågade läraren vad flickan ritade.

Flickan svarade, "jag ritar Gud".

Läraren stannade upp och sa, "Men ingen vet hur Gud ser ut".

Utan minsta tvekan och med blicken kvar på teckningen, svarade flickan: "Det kommer de veta om en liten stund".
    Den var ju faktiskt lite gullig.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3