Inlägg från: Användarnamn |Visa alla inlägg
  • Användarnamn

Jesus Mirakel Tråd 3

Rundown skrev 2011-04-29 23:10:22 följande:
    Nej det brukar låta så när frågorna blir komplicerade.

Tycker du att du uppträder på ett föredömligt sätt när du tramsar såhär?
    Om du hade haft seriösa frågor hade det varit en annan sak.
  • Användarnamn
    Rundown skrev 2011-04-30 09:58:56 följande:
    Är en ickeseriös fråga en fråga där du måste tänka till och inte bara citera bibeln? Igen, det låter som att du försöker smita undan. Det är inget fel ifall du inte kan svara, då kan du tänka på det och återkomma eller liknande men att bara säga att dina motdebattörers frågor ej är seriösa låter som ett (dåligt) försök till undanflykt.

Konversationen är alltså att du påstår något som jag ber dig utveckla då jag är ärligt intresserad av att du har att säga. Du svarar genom att tramsa och be mig ställa frågan igen ett par gånger i ett par dagar innan du nu säger att jag nu är oseriös. Tror du verkligen att en person som läser våran "konversation" anser att jag är den som inte agerar seriöst?

Pinsamt är det minsta jag kan säga och jag undrar ju vad du gör på ett diskussionsforum när du stoppar fingrarna i öronen och springer och gömmer dig så fort samtalet blir intressant.
    Jag litar helt på Gud och Hans ord.
  • Användarnamn
    Rundown skrev 2011-05-02 18:42:58 följande:
    Har du redan glömt av de obesvarade frågorna längre upp i tråden? Eller skall vi ta det hela en runda till tills du målar in dig i ett hörn och börjar tramsa igen?
    Jag har inga obesvarade frågor för min del, har du det får du ju se till att få svar på dem.
  • Användarnamn
    Rundown skrev 2011-05-02 19:00:04 följande:
    Jodå, sedan ansåg du att jag var "oseriös" när du inte kunde svara på frågorna längre. Helt ärligt, så dåligt korttidsminne kan du väl inte ha? Senast du valde att försvinna från tråden var efter mitt inlägg #772 ovan. Nu tror jag jag har frågat dig samma frågor säkert fem gånger utan att få svar, men nu kanske du kan svara då när du känner dig så motiverad?

Frågan är alltså i korthet hur du vet att gud finns när du anser att världen idag ser ut som en värld utan gud. Hur vet du att inte världen alltid sett ut som en värld utan gud? Men gå gärna till inlägg #772 för all del. =)
    Tycker fortfarande att du är oseriös och att du inte vill att Gud ska finnas, så vad har vi att tala om?
  • Användarnamn
    Rundown skrev 2011-05-02 20:10:29 följande:
    Ja du tycker att jag är det när frågorna blir för jobbiga. Men du kanske kan peka ut vad det är du anser är oseriöst?

Jag har ingen åsikt om ifall jag vill eller inte vill att gud skall finnas. Jag diskuterar enbart utifråan vad du sade att vi idag lever i en värld där man inte kan se gud. Då det är du som uttalar dig om sådant har jag svårt att se hur du kan anse att det är jag som har åsikter om guds förekomst när jag bara ber om förtydligande från din sida.

Men du kanske kan berätta exakt vad jag gör som är oseriöst så skall jag försöka omformulera mig?
    Jag förstår inte vad du menar med "jobbiga frågor?"

Det enda du gör är att anklaga mig.

Du kan seriöst tala om vad som är svaret på dessa frågor:
    Varifrån har vi kommit, varför är vi här och vart är vi på väg.
  • Användarnamn
    Rundown skrev 2011-05-02 20:47:39 följande:
    Vadå anklagar dig? Du påstår något som jag sedan ställer frågor på och ber dig utveckla, då säger du att jag är oseriös och att jag "anklagar" dig. Klart att det verkar som att du försöker hitta en ursäkt att inte svara, varför kan jag naturligtvis bara spekulera om. Du får naturligtvis visa att jag har fel och försöka föra en normal dialog där jag inte behöver posta samma text om och om igen för att du "glömt" vad jags krev och inte orkar scrolla upp ett par meddelande.
    Adjö med dig.
  • Användarnamn
    Rundown skrev 2011-05-02 21:37:28 följande:
    Ja det brukar vara så med dig när frågorna blir krångliga. Välkommen åter.
    Vilka frågor, jag ser då inga frågor ......... ?
  • Användarnamn
    Rundown skrev 2011-05-02 21:47:41 följande:
    Jag har ställt samma frågor de senaste sidorna, dett har du missat eller? Ärligt talat, är du stolt över din debatt"teknik" att spela dum och fråga "vad var frågan" 100 ggr för att slippa svara? Tycker du verkligen det är ett bra beteende? Om inte, varför gör du så då? Varför kan du inte som alla andra scrolla upp och läsa tidigare inlägg på denna sidan? Till exempel #777 och #772. Är det oklart exakt sammanhang kan du läsa mina senast 10-tal inlägg i tråden där jag ställt samma frågor om och om igen till dig medan du mest tramsat med "du är oseriös" och "vilka frågor" om vartannat.
    Det är tacksamt att driva med dig :)
  • Användarnamn
    SkåneP skrev 2011-05-02 21:49:33 följande:
    Klockren illustration på hur jag upplevt mina (få men minnesvärda) möten med JV.
    När du möter JV så hälsa att de kan besöka mig också.
  • Användarnamn
    Rundown skrev 2011-05-02 21:56:22 följande:
    Ja för svara på frågor och utveckla dina resonemang, det klarar du inte.
    Vad vill du ha svar på?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3