Inlägg från: SkåneP |Visa alla inlägg
  • SkåneP

Jesus Mirakel Tråd 3

Användarnamn skrev 2011-08-21 12:03:01 följande:
    -------------------------------------------------- ---
    Voff?
  • SkåneP
    KristenTjej84 skrev 2011-08-30 07:07:58 följande:
    Om du läser David Wilkersons bok synen, så ser du  att mycket av det han profeterade för 30 år sedan har börjat hända nu på de senaste åren, inte ens han kunde säga exakta åren när saker och ting börjar ske.
    Skadade bilindustrin, homosexuella får rätt att viga sig i kyrkan, islands askan you name it.
    Men visst ikväll ska jag räkna upp dom sakerna, ska bli intressant att se ifall han har sett något nytt som David Wilkerson inte har med i sin profetiska bok.
    Vad är det för märkvärdigt med profetior som man bara i efterhand konstatera vad de handlade om?
  • SkåneP
    KristenTjej84 skrev 2011-08-30 07:30:58 följande:
    Profetiorna är tydliga i boken, och det är det som är grejen med profetior, en profetia är något som kommer ske i framtiden, enligt min uppfattning.
    Ok, men den säger inte när, eller ens konkret vad (hur löd tex profetioan om utbrottet på Island?) det handlar om.

Den enda "glädje" man tycks ha av det är att i efterhand kunna pussla ihop händelser med profetior.

• SkåneP
    KristenTjej84 skrev 2011-08-30 11:29:42 följande:
    Man kan också få chansen att förbereda sig innan olyckan är framme, då man får läsa och höra om profetior som ska slå in. De som inte är troende kan vända sig till Gud t ex.

www.vaknasverige.se/2010/04/19/drastiska-vade.../
    Och alla profetior behöver inte vara olycksbådande profetior, om en profet talar så kan han säga saker som: Nästa år kommer du få ett välbetalt jobb inom ditt yrke som du älskar, eller nästa år kommer du ha ett barn till par som kämpat med att bli gravida osv.  Som uppmuntrar och glädjer människor.
    Hur kan man förbereda sig on man bara i efterhand kan konstatera vilken profetia det var som råkade slå in?

Att det utlovas  ske "Inom en icke allt för avlägsen framtid" säger ju inte så mycket.
    Det du länkade till var från 1973. 
    Jag skulle vilja på stå att år 1973 betraktade man 2010 som en ganska avlägsen framtid. 
  • SkåneP
    Aaglars skrev 2011-10-24 11:18:18 följande:
    Jag ber för dig din stackare att du ska ha lättare för att tycka om andra människor. Kan inte vara lätt att leva med en så hatisk inställning...
    Berätta gärna vilken respons Gud ger på bönen.
  • SkåneP
    Aaglars skrev 2011-10-24 14:33:57 följande:
    Det får du fråga den "drabbade" om han/hon vill berätta.
    Då frågar jag dig eftersom det var du som såg ett problem med personens inställning till saker och ting.

• SkåneP
    Aaglars skrev 2011-10-24 14:37:44 följande:
    Vad frågar du mig?
    Är jag verkligen så otydlig?

" eftersom det var du som såg ett problem med personens inställning till saker och ting."
  • SkåneP
    Aaglars skrev 2011-10-24 14:44:40 följande:
    Ja, du är otydlig, tycker jag!

Ja, jag tycker det är ett problem för en människa som inte är kärleksfull. Tycker själv det skulle vara fruktansvärt.

Att Gud hör bön och svarar, det vet jag. Men Gud har gett människan den fria viljan och inte gjort oss till marionettdockor. Så om personen i fråga vill ta emot hjölp från Gud för att komma till att bli mer öppen mot andra människor och mer kärleksfull, det återstår att se.
    "Att Gud hör bön och svarar, det vet jag."

Jättbra! Då ser jag med spänning fram mot svaret på bönen i fråga!
  • SkåneP
    Aaglars skrev 2011-10-24 15:01:56 följande:
    Du kan själv be - och lyssna efter svar om du tycker det är så spännande, som du skriver.
    Själv har jag ingen förmedlingsplikt till dig. Och det är inte jag som ska komma och berätta hur det går för personen i fråga. Det kan bara tiden utvisa om denna människa är mottaglig för Guds hjälp och blir mer mottaglig för andra människor i sitt inre
    Ok, det var lite för många "om" där för min smak, men då släpper vi det. Du ber på, och så blir det kanske bra. Eller kanske inte.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3