Inlägg från: SkåneP |Visa alla inlägg
  • SkåneP

Jesus Mirakel Tråd 3

Fascinerande hur folk använder detta disskussionsforum som om det vore en blog.

• SkåneP
    KristenTjej84 skrev 2011-03-29 10:32:09 följande:
    Det var inte Gud som dödade människorna i Japan, nu har du fått allting om bakfoten!
    Gud ha gett människorna ansvar att ta hand om vår jord, inte att förstöra den med miljöförstöring av olika slag. Om vi struntar i att ta hand om miljön, då får den konsekvenser. Självklart är det hemskt det som hände med Japan, med det har med människors dumhet att göra, inte med Guds skl ondska.

På vilket sätt ligger människornas bristande ansvar bakom kontinentallpattornas rörelser?

Jag är uppriktigt nyfiken på ditt resonemang kring det.
  • SkåneP
    KristenTjej84 skrev 2011-03-29 11:23:27 följande:
    www.globalis.se/Laender/Japan

Här står det att den snabba industrialiseringen har haft allvarliga konsekvenser för miljön.
    Hur vet vi att detta inte kan vara en orsak till att jordbävningen skedde?

För att jordbävningen var en konsekvens av kontinentalplattor som rör sig.

Alltså måste jag fråga dig igen:
    På vilket sätt ligger människornas bristande ansvar bakom kontinentalplattornas rörelser?

• SkåneP
    KristenTjej84 skrev 2011-03-29 13:37:36 följande:
     Det är jag inte 100% säker på än hur, då jag inte är en expert på jordbävningar & naturkatastrofer.
     Men skulle inte förvåna mig om man fann ett samband i framtiden, då man redan funnit samband mellan miljöförstöring och översvämningskatastrofer.
    Men visst, jag kan ha helt fel det erkänner jag i alla fall när det gäller just det sambandet.
    Men det kan vara så att jag inte har fel, (framtidens forskning får visa)oavsett hur det står till så är det inte Gud som står bakom jordbävningskatastrofen i Japan eller andra jordbävnings katastrofer.

Men om det inte var människans fel (vilket vi inte behöver vänta på framtida forskning för att kunna lista ut), varför lät Gud det då hända? Var han upptagen med rädda en katt i Skövde ur ett träd?
  • SkåneP
    KristenTjej84 skrev 2011-04-11 12:20:12 följande:
    Nej, jag har inte fantiserat:) de människor som bett för mig bland annat under Jesus Manifestationen, har profeterat och sett saker som jag aldrig pratat med någon om, eftersom gud gett dom dessa gåvor.
    Har också blivit styrkt och befriad andligt under samma veva från ångest.
    Jag vet vad jag gått igenom, och det är inte fantasier. Kanske någon av er vågar/vill göra ett försök och komma till Humleparken i år den 21:a maj då det är Jesus manifestation och arkens company kommer dit?
    Ni är så välkomna! dvs om ni vill bli bevisade och starkt övertygade om Jesus kraft personligen. Då ni inte verkar vilja tro på andras vittnesmål.

Om Jesus nu manifesterar sig där, fråga honom varför han surrar i Humleparken istället för att hjälpa japanerna.
  • SkåneP
    KristenTjej84 skrev 2011-04-11 17:17:06 följande:
    Hur vet du att han inte gör det? han kanske styrker och helar japaner som är skadade och har inre sår efter katastrofen, via alla pastorer & evangelister som är där..
    Du är inte i japan, därför kan du inte sitta här och påstå att Gud inte gör någonting där...
    Men jag har hört att det finns hjälp arbetare och evangelister där, så därför antar jag att Gud använder dom för att hjälpa japanerna där..
    Jaja. De tuotusentals som dött och de som lider otroligt av katastrofen fick väl vade de förtjänade.

De var väl inte korrekt frälsta eller nåt. 
  • SkåneP

Fattar inte hellr riktigt. Är jesusmanifestationer något slags festivaljippo?

Om han inte behagar manifestera sig för mig annars tror jag inte han skulle göra det i Humleparken bara för att någon sett till att anordna en tillställning.

Vad händer om han inte skulle manifestera sig där? Eller finns det  100% manifestationsgaranti?

• SkåneP
    KristenTjej84 skrev 2011-04-14 07:24:04 följande:
    Jag tror inte någon kunde gå dit den dagen och INTE känna Guds kraft på ett eller annat sätt.
    Så är det säkert.

Suggestionens makt är stor. 
  • SkåneP
    Användarnamn skrev 2011-04-27 00:28:48 följande:

Illustration: När vi ser en kamera, en radio eller en dator erkänner vi villigt att den måste ha framställts av någon intelligent konstruktör. Skulle det då vara förnuftigt att säga att långt mer komplicerade ting — ögat, örat och människohjärnan — inte har skapats av en intelligent konstruktör?

Nej, att tala mot bättre vetande är inte särskilt förnuftigt.

En återkommande lustighet i kreationisters resonemang:  Logiskt sett borde finnas en skapare av komplicerade system; men det som borde vara de mest komplicerade av allt - den där skaparen själv - inte behöver den logiken för sin egen existens.
  • SkåneP
    Användarnamn skrev 2011-04-27 10:29:12 följande:
    Vi visar i vårt liv vem man vill följa.
    Den som har uttalned om evigt liv i ett återupprättat paradis, fritt från lidende och dödö, elle följaer man världens oberoende och följer med i den kommande eviga döden.

Eller

...och i vanlig ordning bemöter du något helt annat än det inlägg du citerar.

Tycker du den argumentationstekniken  funkar bra?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3