ViceGuy skrev 2010-03-17 21:48:40 följande:
Varför älskar han just dig så mycket tror du? Varför låter han miljontals människor svälta och dö, medan han välkomnar dig in i sin famn?
Jag har aldrig sagt att han älskar bara JUST MIG.
Hade du tagit dig en noggrannare titt på videoklippen jag skickade, bland annat på
över en miljon människor i afrika( som någon kallade för masspsykos) som tillbad Jesus i en konferens, så skulle du ha märkt hur spridd Jesus kärlek är.
Om alla dessa miljoner människor som tror på Jesus i världen, inte hade fått känna hans kärlek på övernaturligt sätt precis som jag..hur skulle de då kunna samlas tillsammans att prisa Jesus med så stor glädje och frid som på videoklippen?
Jesus älskar ALLA lika mycket, men han har också gett oss människor ett ansvar att välja att följa honom och älska sina medmänniskor och hjälpa dom så gott vi kan med våra tillgångar som han gett oss, trots allt, all svält och dylikt skulle kunna fixas bara alla i världen kom överens om att hjälpa varandra i broderlig kärlek.
Jesus sa att han vill att man ska älska sin nästa som sig själv.
Då det finns människor som blankt och heligt struntar i vad Jesus sa och vill,
och väljer att sätta sig själva först och köpa bilar för 60 miljoner kr istället för att
satsa pengarna på en brunn som gav vatten åt folk som lever i brist på det..
Kan man då skylla Gud för det???
Han har gjort sin vilja & styrka känd, och kommer säkerligen att fortsätta göra det fram tills alla människor har fått chansen att höra talas om honom, då kommer han tillbaka och gör jorden till ett paradis.
Så tror jag..