Inlägg från: Användarnamn |Visa alla inlägg
  • Användarnamn

Jesus Mirakel Tråd 3

Jamo skrev 2011-07-08 20:02:49 följande:
    Har ökat ja, men varför fanns det innan vi började pumpa olja och gas och hade gruvdrift, om det nu är som du svarade på första frågan. "Varför finns dessa saker om naturen är perfekt"? Inte att det har ökat utan "varför"?

Du är roande.
    Varför har jordbävningarna ökat enligt dig?

Naturen har vi gjort långt ifrån perfekt
  • Användarnamn
    Jamo skrev 2011-07-08 20:21:37 följande:
    Men alltså, kan du inte svara på en fråga? Varför fanns det jordbävningar och vulkanutbrott innan vi pumpade gas och olja och hade gruvdrift?
    Den har ökat de senare åren sedan vi börjat med rovdrift och det är det vi pratar om..
  • Användarnamn
    ForReal skrev 2011-07-08 22:55:58 följande:
    Jag förstår inte varför det gör så ont att ha fel? Du har ingen bra källa för hela ditt resonemang och därför anser du frågan helt plötsligt onödig, fast du tog upp det? Ja vi är flera i tråden som anser att din teori inte stämmer, men ingen har bekräftat dina teorier.
    Har du något bättre så förklara ........
  • Användarnamn
    Jamo skrev 2011-07-10 10:38:01 följande:
    Enda källan han har är sagoboken....
    Och du har din källa ??? 
    Ja var har du svaren på var vi kommer ifrån, varför är vi här och vart vi är på väg.
  • Användarnamn
    Jamo skrev 2011-07-10 14:46:59 följande:
    Varför vi är här, evolutionen har gjort att människan utvecklats. Varför? För att våra egenskaper passade/passar  i miljön som finns på jorden.
    Vart vi är på väg? Jag kan inte se in i framtiden så går inte svara på.
    Var vi kommer från? Kallas Evolution.

Så, mina svar och de 2 jag kunde svara på finns det bevis för.

När får vi svar på våra frågor om vulkanutbrott och jordbävningar var designfel av "gud"?
    Du får väl tacka nej till skaparen inbjudan om du vill.
  • Användarnamn
    Jamo skrev 2011-07-10 14:55:15 följande:
    Kanske lättare att du säger att du inte kan svara så kanske du slipper tjatet...
    Vilka seriösa frågor har du?
  • Användarnamn
    Jamo skrev 2011-07-10 15:22:11 följande:
    Varför finns det jordbävningar och vulkanutbrott om "gud" skapade den "perfekta naturen och varför fanns det även innan vi började borra olja och gas och började med gruvdrift (vilket var ditt första svar på varför dessa naturfenomen finns)?
    Allt det som vi har nu är tack vare vårt uppror mot skaparen.
    Vi ville visa att vi klarade av att styra jordens samhälle på egen hand, i annat fall had vi levt i det paradis Gud skapade oss till. Nu är det så här:

"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.

Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.

Predikaren 8:9

”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”

Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.

Ord 22:1
    ” 1 Ett gott namn är att föredra framför stor rikedom; ynnest är bättre än silver och guld.”

Jakob 1:14, 15

”Nej, var och en prövas genom att dras och lockas av sitt eget begär. 15 När så begäret har blivit havande, föder det synd, och när synden är fullbordad frambringar den död.”

Jakob 5:11

”Se! Vi prisar dem lyckliga som har hållit ut. Ni har hört om Jobs uthållighet och har sett dess slutresultat Jehova gav, att Jehova är mycket ömsint och barmhärtig.”

Efesierna 6:11

”Ta på er den fullständiga vapenrustningen från Gud, så att ni kan stå fast mot Djävulens listiga anslag.”

• Användarnamn
    Noxigen skrev 2011-07-10 15:17:39 följande:
    Jag kanske kan få svar på...Vilka mirakel?
    Ja vilka?
  • Användarnamn
    Jamo skrev 2011-07-11 11:13:45 följande:
    Tar detta svar som om att du inte kunde svara på frågan då.....
    Du lyssnar på det du vill och önskar.

1 Korinterna 2:14 2000

"Den oandlige* tar inte emot vad Guds ande säger, det är dårskap för honom, och han kan inte förstå #  det eftersom det måste bedömas på ett andligt sätt."

”fysisk”, dvs. oandlig. Grek.: psykhikọs; lat.: animạlis.

#

Matt 16:32
    Men han vände ryggen till och sade till Petrus: ”Försvinn bakom mig, Satan! Du är för mig en sten att snava på, för du tänker inte Guds tankar, utan människors.”

Romarna 8:5
    ”De som är i överensstämmelse med köttet håller nämligen sinnet inriktat på det som hör köttet till, men de som är i överensstämmelse med anden på det som hör anden till”

• Användarnamn
    KristenTjej84 skrev 2011-07-11 12:26:56 följande:
    Hejsan alla glada:) här kommer jag och delar med mig av veckans Sid Roth avsnitt, till dom som är intresserade av hur Jesus verkar i olika sammanhang. Dagens avsnitt handlar om en man som förut kämpade med deppression, men blev befriad av Jesus och numera sjunger lovsånger för att ära hans namn, musik som hjälper de som lyssnar på musiken att bli styrkta och läkta på insidan också.
     www.sidroth.org/site/News2?abbr=tv_&page=News...

www.arken.org/start/valkommen/aktuellt/11-06-...
    Samt fler vittnesmål om folk som blivit helade av Jesus i Sverige, under arkens mirakel möten.
    Rekommenderar mirakelfestivalen som börjar nu på fredag, alla är välkomna! som verkligen är intresserade av ett starkt möte med Jesus, istället för att fortsätta tjafsa. Jag har varit där själv och blivit befriad från tunga bördor andligt, och jag vet att de människorna som arbetar för Jesus där använder sina andliga gåvor till 100%.
    helapingsten.wordpress.com/2011/04/05/50-hela.../
    Samt fler vittnesmål.
     www.betelskeppet.se/viewText.do?textID=1003

Ha en fortsatt trevlig dag allihopa:)

1 Kor 13:1, 8
    "Om jag talar människors och änglars tungomål men inte har kärleken, då har jag blivit som en ljudande malm eller en skrällande cymbal. Kärleken tryter aldrig. Men vare sig det finns gåvor till profeterande, skall de tas bort, eller tungomål, skall de upphöra".

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3