Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Jesus Mirakel Tråd 3

Inte för att man lär sig något nytt om just dig MC, utan för att man ser hur andra människor reagerar på dina frågor och vad dom ger för svar.

KristenTjej84 skrev 2011-06-21 22:07:53 följande:
    Nej:) men det kan vara intressant att titta på debatterna. Jag vet redan hur du tror och hur du inte tror. Och vad din uppgift på FL är.

Inte för att man nödvändigtvis lär sig något nytt om just dig MC, utan för att man ser hur andra människor reagerar på dina frågor och vad dom ger för svar. Det kan vara intressant.
    Även om det brukar urarta efter ett tag..:P

• KristenTjej84

Men som sagt, jag har sagt mitt. Fortsätt debattera och prata om vad ni vill:)
    jag har ett jobb att sköta utanför internet. Godnatt allihopa!

• KristenTjej84

Hoppsan råkade upprepa samma text två ggr, sorry!

• KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2011-06-21 21:54:20 följande:
    I så fall måste väl du hålla med mig om att det är mycket möjligt att din tolkning är felaktig!?
    Inte de saker om bibeln som inte behöver ha fler än en tolkning utan där direkta:)
  • KristenTjej84
    Agnostino skrev 2011-06-21 22:35:44 följande:
    Vad i hela friden har du för källor? Mig veteligen finns inga texter i bibeln som beskriver änglar som mer än Guds hjälpredor typ. Finns ingen fakta om antal, skapande eller vad de har för makter. Vad jag HÖRT är de precis som Gud eviga varelser, vissa fallna och vissa inte, typ. Men det finns inga som helst texter om änglar, bara vad folk säger och egna tolkningar. Vad gäller änglar kan man bara gå på bibelns beskrivning.
    Jag har inte sagt emot dig, klart dom är eviga varelser, vissa fallna och vissa inte:)
     http://sv.bibelsite.com/revelation/1-20.htm på uppenbarelseboken så står det att de sju stjärnorna är de sju församlingarnas änglar, titta själv! bland annat. Bibeln är min källa.
    Dock är jag inte 100% säker ifall Gud menade änglar i skapelseberättelsen. Som jag sa, det är en möjlighet.

• KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-06-22 04:35:57 följande:
    Fast detta är väl inte sant? Har du specifika exempel du kan visa på så jag kan se när du anser att detta skett?

OM det fanns "fakta" som visade att gud inte finns, hade det då inte varit ärligast att faktiskt följa dit faktan pekar? (nu finns det antagligen inte någon sådan fakta, beroende på hur man definierar gud, men vi kan ta det som ett hypotetiskt exempel).
    http://www.livescience.com/379-scientists-belief-god-varies-starkly-discipline.html
  • KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-06-22 04:35:57 följande:
    Fast detta är väl inte sant? Har du specifika exempel du kan visa på så jag kan se när du anser att detta skett?

OM det fanns "fakta" som visade att gud inte finns, hade det då inte varit ärligast att faktiskt följa dit faktan pekar? (nu finns det antagligen inte någon sådan fakta, beroende på hur man definierar gud, men vi kan ta det som ett hypotetiskt exempel).
    Vet du inte själv alla namnen på icke troende vetenskapsmän? jag är ingen expert på¨namn, men jag bara antar att de som inte trodde på Gud och talade att allting bara kom ur ett big bang, utan Guds medverkan, inte ville att folk skulle tro på Gud då de själva inte ville göra det.

• KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2011-06-22 07:46:15 följande:
    Fakta är fakta oavsett om vi gillar dom eller inte.
    Det Rundown poängterar är att om det finns fakta som bevisar att Gud inte finns (rent hypotetiskt alltså) så skulle du väl inte välja att bortse från dessa fakta?!

Eller skulle du?
    Alltså Rundown och alla andra icketroende, kan komma med en tusensidor lång bok med påstådd "bevis"att Gud inte finns, men det tar inte bort mina egna personliga, övernaturliga möten med Gud, som räcker mer än nog som bevis på hans existens, kärlek och nåd, i alla fall för mig, jag behöver inte mer bevis. Jag har fått all den bevis jag har letat efter. 
    Om jag Agnostino förvirrade dig, så vill jag bara avsluta med att säga, att jag absolut inte tror att änglar ÄR stjärnor, bara att i vissa delar av bibeln så symboliserar stjärnorna änglar,som jag skickade bevis på innan jag stack till jobbet och nära missade bussen:P
    Vilket KAN betyda att när det i skapelsehistorian står att gud skapade himlen och stjärnorna, att stjärnorna symboliserade änglarna, som också är skapade av Gud.

• KristenTjej84
    Användarnamn skrev 2011-06-22 17:32:54 följande:
    Var vinns dessa bevis på att Gud inte finns?
    Det finns ju inga bevis för det:) allting jag sett och upplevt bevisar snarare motsatsen..

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3