• M C

Jesus Mirakel Tråd 3

Användarnamn skrev 2012-01-03 00:10:45 följande:
    Jag får det liv som vi är Skapade til från början om Gud godkänner mig, än så länge lever jag varje dag så bra jag kan i den situation vi är i.

Du tror alltså inte att du kan förbättra din situation? Du och moder Teresa, må fan ta hennes trista inställning till livet!
    KristenTjej84 skrev 2012-01-03 11:51:52 följande:
    Nej jag har inte påstått att du är djävulen:) var fick du det ifrån? jag svarade på Användarnamns påstående av att jag hört Gud tala. Du är en människa skapad av Gud precis som alla andra på våran jord.
    Vad jag menade var att såna tankar av att Gud inte älskar människan, att Gud skulle vara glädjedödare osv kommer från djävulen.  Därför så är det omöjligt för mig att ha hört djävulen prata, då användarnamn påstår detta, eftersom djävulen ALDRIG skulle säga till en människa något som styrker dess Gudstro.
     Klart man kan leva ett otroligt liv utan det du kallar för "blind" tro, men det är ett andligt tomt liv, då bara Jesus kan fylla det andliga tomrummet i ens hjärta.
    Du övertygar inte mig alls med dina kommentarer eller inlägg att jag skulle få ett bättre liv utan Jesus, för jag trivs så bra här vid hans sida och är lycklig och trygg i min tro. Hur arg och provokativ du än blir, så kan du inte på något sätt övertala mig att förneka Jesus. Punkt slut.

Jag är inte skapad av gud, jag är en produkt av mina förfäder. Det är bevisen i frågan - det du inbillar dig är bara i ditt huvud.
    Hur vet du att det är gud som vill att du ska leva ett trist och glädjelöst liv utan sex snusk och rockenroll? Det kanske är djävulen som talar då?

Jag har inget "andligt tomrum", jag har ett huvud fullt av mina barn, min man och det bra liv jag själv har skapat mig trots vad jag varit med om. Jag har trott på gud jag med, minns du det? Jag vet stensäkert att när jag släppte tanken på ödet och sån skit att jag blev både en bättre och en gladare människa. För i den sekunden kunde jag till slut släppa ångesten över att jag "fått vad jag förtjänat" - ingen har förtjänat det jag varit med om. Säger du sånt är du en elak människa, så är det.   

Jag skulle bara vilja att du såg världen för vad den är istället för den naiva bild du har nu.
    Skit händer alla och så är det. Saker händer. Man kan oftast avstyra dem, men iband är det vansinnigt orättvist. Ingen som talar sanning säger att världen är rättvis, det är ett barns önskan.
    Det man kan styra över är hur man reagerar på det som händer. Lägger du dig ner och gråter, ställer dig på knäna och kravlar i stoftet, eller hjälper du till att förbättra? Jag valde att försöka förbättra, du väljer att lägga dig i stoftet.  Skillnaden mellan dig och mig är alltså att jag är en bra medmänniska, du är ett egoistiskt offer.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    KristenTjej84 skrev 2012-01-03 14:00:13 följande:
    Det faktumet att du kallar mig för egoist, visar att du inte känner mig alls.
    Alla som känner mig, vet att jag är allt annat än en egoist. Tvärtom.
    Men tyck vad du vill, jag står vid Jesus sida, trygg och lycklig, mer fylld av övernaturlig kärlek än jag någonsin varit, även gentemot mina medmänniskor varför jag startade den här tråden till och börja med.
    Eftersom du( ingen överraskning för mig egentligen) nu bara är ute efter att förolämpa mig på olika sätt bara för att jag inte tänker som du, och inte har några fler frågor att ställa. Så avslutar jag vår diskussion.
    Gott nytt år och må Gud välsigne dig!

Jag vill absolut inte ha dina välsignelser, det är otroligt arrogant av dig att förutsätta att alla vill ha sånt skit. Snälla söta, låt bli det i framtiden.

Det har inte varit någon diskussion på hela tiden, du predikar och jag visar på fakta. Du blundar och jag blir arg för att du är så kortsynt.
    Det är eg inte dig jag är arg på, det är de jävlarna som inbilliat dig all den här dyngarn. Den här mentala snyttefilten som gör att du blundar för hur verkligheten ser ut.

Jag är ledsen om jag sagt något elakt om dig personligen, det har aldrig varit min mening. Det har hela tiden handlat om den där dyngan du tror på som förstör ditt liv fast du inte ens förstår det.    
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Användarnamn skrev 2012-01-03 14:21:44 följande:
    Näst intill alla ateister förolämpar, eftersom de inte vill lära av Jesus, så har de ingen kärlek i sig.
    Så det du säger här är inte en förolämpning?

Det är fö det mest korkade jag har hört på länge. Du är själv en ateist i förhållande till över 2000 gudar, hur känns det? 
  • M C
    Användarnamn skrev 2012-01-03 17:37:03 följande:

*fin historia men löjlig*

Du är fortfarande bra på att stjäla på internet ser jag.
  • M C

Jag vill bara säga mitt hjärtas mening om sådär jävla dåliga sagor om barn som dör.
    Det är ett sabla otyg.
    Vi ska leva varje dag som om det var den sista, det är min bergfasta uppfattning. Om mina barn dör eller om jag eller gubben dör ska vi inte leva i ovisshet om hur mycket vi älskar varandra. Jag har inte ett smack dåligt samvete över hur jag lever, den där fjantiga historien syftar bara till att ge folk dåligt samvete. Men serru, det funkar inte på mig. Mitt samvete är redan rent. Jag blir bara förbannad på att folk kräver att jag ska sätta upp den på min statusrad för att visa alla andra hur duktig jag är - och det vägrar jag kategoriskt. Jag tänker inte kräla i stoftet för att visa någon annan sabla dumsnut om hur bra jag är på att visa kärlek (eller tro på gud som i ditt fall).

Jag kan riktigt höra fiolmusiken gå igång, hur alla tar fram sina näsdukar och ger generösa gåvor till fonden för "pussar i asken"-flickan.  
    Blööö.

• M C
    KristenTjej84 skrev 2012-01-03 17:49:27 följande:
    Det verkar som om du gått igenom tuffa saker under ditt liv. Väldigt sorgligt att du under tiden du trodde på Gud hade fått den uppfattningen om att det jobbiga du gått igenom, skulle vara något du förtjänat.
    Ingen förtjänar hemska händelser i sitt liv, och det är aldrig Jesus vilja att dessa sker.
    Men vad han kan göra är att erbjuda styrka och tröst och läkedom, ifall man som människa vill ta emot detta.
    Man kan ha en trygg relation med honom vetandes att han aldrig någonsin velat en illa.
    Tänkte bara avsluta vår diskussion med detta, samtidigt som jag önskar dig allt gott..

Du är ju inte sann! Det står så i bibeln och du har sagt det ett flertal gånger.
    *suck*
    Varför bryr jag mig? 
  • M C
    ojsanoj skrev 2012-01-03 17:49:47 följande:
    Undrar vad Gud tycker om att bryta mot det 7:e budordet?

Tydligen så gills de inte, de står ju i GT. Drömmer
    Eller vissa av dem gills, det går ju an med cherrypicking. 
  • M C

Ohooo, bra argument från vår sida.Skål
    Som vanligt en massa stjälande och inga egna tankar från fundissidan.

Och den senaste, Användarnamn, den är ett nytt lågvattensmärke för dig.

Du tror att vi är goda men du tror att vi inte är goda? När ska du börja tänka själv?      

• M C
    Användarnamn skrev 2012-01-06 01:10:29 följande:
    Ingen människa skulle kunna utföra detta enorma predikoverk som utförs samtidigt över hela världen,

Det har använts under 2010 - predikat från dörr till dörr 1604764248 timmar  av 7508050 vittnen i totalt 236 länder,
    det var 18706895 närvarande vid åminnelsen -
    Till vilken nytta? Det är ju inte som att det leder till något bra.
  • M C
    Användarnamn skrev 2012-01-07 14:45:48 följande:
    Jo det har jag, man varför förklara Guds ord för en som inte tror på Hans ord.
    Vi vill bara ha lite källkritik när vi läser. Som i att vi inte köper all skit vi hör - som du nu gör.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3