Jesus Mirakel Tråd 3
Du tror alltså inte att du kan förbättra din situation? Du och moder Teresa, må fan ta hennes trista inställning till livet!
Vad jag menade var att såna tankar av att Gud inte älskar människan, att Gud skulle vara glädjedödare osv kommer från djävulen. Därför så är det omöjligt för mig att ha hört djävulen prata, då användarnamn påstår detta, eftersom djävulen ALDRIG skulle säga till en människa något som styrker dess Gudstro.
Klart man kan leva ett otroligt liv utan det du kallar för "blind" tro, men det är ett andligt tomt liv, då bara Jesus kan fylla det andliga tomrummet i ens hjärta.
Du övertygar inte mig alls med dina kommentarer eller inlägg att jag skulle få ett bättre liv utan Jesus, för jag trivs så bra här vid hans sida och är lycklig och trygg i min tro. Hur arg och provokativ du än blir, så kan du inte på något sätt övertala mig att förneka Jesus. Punkt slut.
Hur vet du att det är gud som vill att du ska leva ett trist och glädjelöst liv utan sex snusk och rockenroll? Det kanske är djävulen som talar då?
Jag har inget "andligt tomrum", jag har ett huvud fullt av mina barn, min man och det bra liv jag själv har skapat mig trots vad jag varit med om. Jag har trott på gud jag med, minns du det? Jag vet stensäkert att när jag släppte tanken på ödet och sån skit att jag blev både en bättre och en gladare människa. För i den sekunden kunde jag till slut släppa ångesten över att jag "fått vad jag förtjänat" - ingen har förtjänat det jag varit med om. Säger du sånt är du en elak människa, så är det.
Jag skulle bara vilja att du såg världen för vad den är istället för den naiva bild du har nu.
Skit händer alla och så är det. Saker händer. Man kan oftast avstyra dem, men iband är det vansinnigt orättvist. Ingen som talar sanning säger att världen är rättvis, det är ett barns önskan.
Det man kan styra över är hur man reagerar på det som händer. Lägger du dig ner och gråter, ställer dig på knäna och kravlar i stoftet, eller hjälper du till att förbättra? Jag valde att försöka förbättra, du väljer att lägga dig i stoftet. Skillnaden mellan dig och mig är alltså att jag är en bra medmänniska, du är ett egoistiskt offer.