KristenTjej84 skrev 2011-04-26 10:41:26 följande:
Tror man på Jesus, så tror man på en Gud som skapat världen.
Det finns dock dom som pekar på evolutionen/big bang som en anledning till att förneka Guds inblandning i skapelsen. Dock så finns det ingen anledning till att dessa två inte går att kombinera.
Hur vet man att det inte fanns en Gud bakom Bing Bang? som satte igång hela skapelsen.
För mig låter det mer logiskt att det finns en skapare bakom vår existens, än att vi bara helt plötsligt finns till..
som att säga till ett barn som ritat en teckning: Nej du det här har inte du ritat,teckningen har ritats av sig själv..
Jag hoppas någon förstår vad jag menar..
Vilka exakt är det Jesus menar:
Matteus 7:21
"Inte var och en som säger till mig: ’Herre, Herre’, skall komma in i himlarnas kungarike, utan den som gör min himmelske Faders vilja."
Guds Son gjorde klart att inte ens de som gör sådant som liknar det som det getts befallning om, men gör det på fel sätt eller med fel motiv, får komma in i Guds kungarike, utan blir fullständigt avvisade. (Mt 7:15–23)
Låt oss läsa Matteus 7:21—23 och se om vi kan finna den avgörande faktorn som visar huruvida Gud godkänner all tillbedjan eller inte.
Jesus sade: ”Inte var och en som säger till mig: ’Herre, Herre’, skall komma in i himlarnas kungarike, utan den som gör min Faders vilja, hans som är i himlarna.
Många skall säga till mig på den dagen: ’Herre, Herre, profeterade vi inte i ditt namn och drev ut demoner [onda andevarelser] i ditt namn och utförde många kraftgärningar i ditt namn?’ Och likväl skall jag då bekänna för dem: Jag har aldrig känt er! Gå bort ifrån mig, ni som övar laglöshet.”
Att erkänna Jesus Kristus som Herre är grundläggande i sann tillbedjan. Många skulle påstå sig vara Jesu lärjungar, men det skulle fattas något i deras tillbedjan. Jesus sade att några skulle utföra ”kraftgärningar”, till exempel skenbar helbrägdagörelse, men de skulle underlåta att göra det som Jesus sade var absolut nödvändigt. De skulle inte ”göra ... [hans] Faders vilja”.
Om vi vill behaga Gud, måste vi lära oss vad Faderns vilja är och sedan göra den.