Inlägg från: Användarnamn |Visa alla inlägg
  • Användarnamn
    Selfish Geene skrev 2011-05-28 10:03:02 följande:
    Varför väljer Jesus att heala vissa människor men inte alla?

Och varför låter Jesus labbråttor mirakulöst tillfriskna från cancer samtidigt som han låter småbarn plågas ihjäl av sina tumörer?  
    Därför att visa att han har makten att kunna bota och uppväcka när den rätta tiden kommaer,
  • Användarnamn
    KristenTjej84 skrev 2011-05-28 11:59:25 följande:
    Jag vet inte varför vissa får leva och andra dö, men jag vet att det finns många barn som blivit helade från tumörer också.Och jag vet att varje barn som dör, hamnar i himmelen där de är friska och starka för evig tid, och jättelyckliga.
    Och jag vet att många inte vill tro på Gud och därför söker de inte heller hjälp från Gud då deras nära o kära drabbas av sjukdomar.Varför alla som gör det, inte får bönesvar vet inte jag, för jag är inte Gud.
    Min morfar dog av cancer då han var 41 fast folk bad för honom, så jag vet personligen att man inte alltid får bönesvar. Men det betyder inte att det inte finns en Gud som lyssnar, och han kan ge tröst och styrka i de mest tuffa situationerna i ens liv, samt ge visioner och drömmar om himmelen hur bra ens barn och nära och kära har det där uppe. 
    Ingen fick liv mer än tillfälligt.
  • Användarnamn
    Toboas skrev 2011-05-28 14:30:18 följande:
    Tänk istället på hur många aborterade barn som gick direkt till himlen och evig lycka än att behöva växa upp och riskera att bli ateister eller tro på fel gud!
    Vad ska vi i himlen att göra?
  • Användarnamn
    Toboas skrev 2011-05-28 17:51:12 följande:
    Det finns de som tror på gud som tror att vi hamnar i himlen när vi dör. Är det okänt för dig?
    Känner bara till ett liv på jorden och var kan man få tanken om himelskt liv ifrån?
  • Användarnamn
    Toboas skrev 2011-05-28 21:03:11 följande:
    En del får det från bibeln, hur så?
    Vad ska man göra i himlen ?
  • Användarnamn
    Toboas skrev 2011-05-28 22:07:55 följande:
    Spela harpa eller lära upp oskulder, lite beroende på vilket saga man läst.
    Då föredrar jag ett liv på Jorden.
    Men det är väl inget för dig?
  • Användarnamn
    Toboas skrev 2011-05-29 18:42:40 följande:
    Jo, ett liv på jorden är precis vad jag anser mig ha och därför lever jag det.
    Ok du nöjer dig med det och din viljar blir besvarad, ingen kan tvinga dig att ta emot det fortsatta livet här på jorden.
    Jag lever med hjartans lust både nu och sen.
  • Användarnamn
    KristenTjej84 skrev 2011-05-31 16:51:50 följande:
    Nej, för jag har hört folk säga att de slutat tro på Gud efter förlusten av någon de älskade. 
    Fråga inte mig hur bitterhet mot Gud man inte tror finns hör ihop med icke tron på hans existens.
    Jag bara antar att de människor som är bittra på Gud, i verkligheten  tror på hans existens men vill inte följa honom på grund av att de förlorat någon de älskade och anser att Gud är elak för att han tagit deras vän/släkting ifrån dom, även om dem förvirrat mig litegrann genom att kalla Gud för skitstövel och sedan sig själva för ateister.
    I verkligheten så är Gud fylld av kärlek och medlidande mot alla människor som har det svårt, och har  som exempel gett barnen som lämnat jorden en underbar plats i himmelen, och dom barnen hoppas innerligt att deras föräldrar väljer att följa Gud igen, så de kan återförenas med sina föräldrar.
    Människan har själv satt sig i denna situation och det ar bara att erkänna, alternativet är evig död.

"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.

Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.

Predikaren 8:9
    ”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”

Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.

Ord 22:1
    ” 1 Ett gott namn är att föredra framför stor rikedom; ynnest är bättre än silver och guld.”

Jakob 1:14, 15
    ”Nej, var och en prövas genom att dras och lockas av sitt eget begär. 15 När så begäret har blivit havande, föder det synd, och när synden är fullbordad frambringar den död.”

Jakob 5:11
    ”Se! Vi prisar dem lyckliga som har hållit ut. Ni har hört om Jobs uthållighet och har sett dess slutresultat Jehova gav, att Jehova är mycket ömsint och barmhärtig.”

Efesierna 6:11
    ”Ta på er den fullständiga vapenrustningen från Gud, så att ni kan stå fast mot Djävulens listiga anslag.”

• Användarnamn
    Toboas skrev 2011-06-01 10:25:23 följande:
    Att referera till bibeln fungerar bara ifall mottagare också tror att den är sann. Om de man diskuterar med ger bibeln samma trovärdighetsstatus som grekisk mytologi eller de nordiska gudasagorna så blir argumenten inte så tunga.

Den fungerar bara på dem som vill ha det Gud erbjuder.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3