Inlägg från: Papi Jo |Visa alla inlägg
  • Papi Jo

Jesus Mirakel Tråd 3

Milkina cerka skrev 2010-03-30 11:24:43 följande:
    Jag vet vad j a g  upplevt och den delen m e d  GUD slår a l l t!
    Agree totally.

Är uppvuxen i kristet hem (delvis) och vet hur det ser ut på båda sidor. Skulle aldrig byta. Sen finns det ju dom som inte har haft det så bra trots kristet hem, och dom kanske ibland förväxlar föräldrarna med Gud och tappar tron för det..

Min fru växte upp med en kommunistisk, ateistisk (och mycket bibelkunnig) politiker och militär till far. Biblar fick dom inte ha i hemmet, ändå fann hon Gud. Även min svägerska tog emot Jesus.

Ni ateister för en lönlös kamp, för att citera Jesus ord till Paulus, "det gör ont att spjärna mot udden". Kapitulera för Kristus :)
  • Papi Jo
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-03-30 13:06:28 följande:
    Inte om det får fortgå tillräckligt länge. Man har observerat artbildning i modern tid, inget konstigt med det.
    you´re the man,  jag tänker inte måla in mig i ett hörn, för oavsett resultatet så påverkar det inte min tro (snarare berikar den).

Men jag är ändå skeptisk. Jag vet att debatten pågår och jag ser den från håll.

Grundläggande tror jag som jag alltid har sagt:
    det är OMÖJLIGT att evolution skulle tagit alla levande arter ända hit på en så oändligt kort tidsrymd (4.5 miljarder år).
  • Papi Jo
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-03-30 13:24:24 följande:
    Du tror på något helt utan grund här, om du hade haft en grund hade du haft ett case mot evolutionsteorin, nu är det enbart gissningar och tyckanden. Det är fullkomligt orimligt att applicera känslor och tro på matematiska problem vilket är precis vad du gör här.Du kan tro att det är omöjligt men det finns verkligen inga belägg för det.
    -än. avsluta sista meningen med det så är jag nöjd. 
    saken är den (du får ta detta som en protetia hehe) att förr eller senare kommer någon komma med en helt ny teori som kullkastar det ni trott på hitills.

Evolutionsprocessen med alla dess kryphål (som du säkert kan mer om än jag) är så långsam att det helt enkelt tar för lång tid att falsifiera den fullständigt på ett tag framöver.

Jag har inget problem med att en Boein kan bygga sig själv , men det tar fruktansvärt lång tid, det är mitt enda argument.

Gissningar och tyckanden har ibland rätt, om det är så i mitt fall - det kommer att visa sig någon gång eller - inte.
  • Papi Jo
    Toboas skrev 2010-03-30 14:01:04 följande:
    Jämför ateismens/agnostikernas utveckling och de troendes när det gäller andel av befolkningen. (I antal växer ju de flesta grupper eftersom befolkningen växer). Jag tror inte att det är vi som arbetar i uppförsbacke.
    Lokalt kanske det stämmer det du säger. Detta går i vågor.

Kung David sa: "Gör mig inte så rik att jag glömmer dig (Gud) eller så fattig att jag måste stjäla."  

Det är det första stycket i den meningen som jag tror vi har problem med.

Man räknar med att 70% av alla kristna genom tiderna blev detta under 1900-talet.
    av dom så blev 70% kristna efter andra värdskriget. Och av dom så blev 70% kristna under de senaste åren (typ 10 åren).   1 av 10 på jorden var definierad kristen 1994, det har aldrig varit så högt.

Befolkningsökningen förklarar inte detta, då ökningen av kristna har varit ca 3ggr så stor som ökningen av befolkning över jorden.

1988 hade man identifierat 18000 befolkningsgrupper  som inte hade tillräckligt med egna kristna för att evangelisera sin egen folkgrupp. 10 år senare 1998 var den siffran  nere i ca 1800. Dvs endast 10% kvar av dessa folkgrupper.
  • Papi Jo
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-03-30 14:54:48 följande:
    Fred Hoyles Boeing-argument har skjutits ner så många gånger att delarna ligger i atomer nu. Det är helt enkelt lika bra kritik mot evolutionsteorin som "jag vill inte tro på det", vilket har visats i flera böcker och artiklar av framstående biologer och matematiker. Den har till och med fått ett namn, "Hoyle's Fallacy".Det där med "än" är bara fjantigt, det är ett helt onödigt ord för att det ska verka som att det kommer att komma. Ungefär som "Det finns inga belägg för att månen är gjord av ost och jorden är gjord av choklad, än".
    Jag tycker Freds argument är en bra liknelse. Det där med månen och jorden som choklad respektive ost -inte lika bra.
  • Papi Jo
    Milkina cerka skrev 2010-03-30 13:38:52 följande:
    Åhh, du f ö r s t å r !!!! (el. eg. din f r u  skulle förstå mig) mina a-föräldrar var politiker som verkligen r ä k n a d e s  i min uppväxtstad. Din hustrus far o. min "mamma" hade haft en hel del gemensamt.GUD välsigne dig, Papi Jo(och er andra Kristna här)!  Bäst att tillägga så att ingen tar illa vid sig... 
    Hur man nu kan ta illa upp av det. Du har full rätt att välsigna vem som helst vare sig dom gillar det eller ej:)

Finns fler i min frus familj som tagit emot Jesus, bla min svärfars fru (min frus styvmamma) och dennes syster.

Så vi behöver inte vara oroliga, Gud löser det här:)

God Bless u 2 sister:)
  • Papi Jo
    pearshapedbastard skrev 2010-03-30 18:48:42 följande:
    Det är betydligt mer ohyffsat att skriva obegripligt än att svära. Det är som om jag hela tiden skulle envisas med att vråla mina svar till dig om vi konverserade IRL på en meters avstånd.
    ok. Det tycker du ja.
  • Papi Jo
    Toboas skrev 2010-03-31 08:31:48 följande:
    Jorden är rund och solen är i centrum av vårt solsystem - kyrkan hävdade att jorden var i mitten. Därför bör poängen tillfalla vetenskapen. Bibeln talar inte om universum eller dess skapelse - bara himmel och jord. Därför tillhör universum också vetenskapen. Gud skapade en massa varelser *poff*. Hunden skapades inte, den har förändrats genom selektiv avel av vargar. Därför bevisar hundar evolutionen (om än inte hela evolutionsteorin). Gud - 0, vetenskapen - 3 and counting...
    "Himlarna" är ett ord som ofta används och som reflekterar till universum.

Jesaja 40:22 ex.vis tolkas av  en del som en beskrivning på universums expanderande.

Aveln av hundarna är intressant för ingen av dom har än blivit en egen art eller hur? Trots målinriktad avel vilket borde speeda på evolutionen.
  • Papi Jo
    Toboas skrev 2010-03-31 16:32:47 följande:
    Varför använda ett ord i pluralis "himlarna" för att beskriva något som till sin natur är i singularis "uni-versum"? Nej, det tar längre tid för arter att uppstå än raser, men det är inte någon skillnad i övrigt i processen. Däggdjuren är väldigt unga så vi har inte utvecklat så många varianter ännu men om du tittar på gnagarna så täcker den gruppen ekorrar, marsvin, bävrar och och piggsvin. Alla har gemensamma drag - precis som människor och andra apor - med skulle du säga att de tillhör samma art? Eller var gud bara lat som valde att återanvända 90-99% av all DNA när vissa djur gjordes men bara 10-15% när andra gjordes? Enligt evolutionsteorin är det naturligt att det ser ut så eftersom vi har ett gemensamt ursprung men jag förstår inte varför en allsmäktig gud inte var konsekvent.
    Ditt första stycke är en bättre fråga än du anar, det kanske finns mer än jordens himmel och universum? Ganska mycket mer nämligen.

Att du inte förstår Gud visar bara att du är skapad och inte skapare.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3