Inlägg från: Användarnamn |Visa alla inlägg
  • Användarnamn

Jesus Mirakel Tråd 3

Toboas skrev 2011-06-19 14:54:58 följande:
    Jag har läst den och den där harangen för att försöka rättfärdiga din guds handlingar håller inte.
    Ok, du ser det som du vill.
  • Användarnamn
    KristenTjej84 skrev 2011-06-20 07:38:53 följande:
    Det kommer en tid då djävulen inte längre har någon makt, utan blir kastad till ett evigt helvete, det vet han. 
    senast den dagen kan du inte kalla  Gud för icke allsmäktig, oavsett om du sedan hamnar i himmelen eller helvetet, helt upp till dig.
    Läs uppenbarelseboken vetja:)

Apropå helvetet.

Att låta någon utstå evig tortyr, det är inte rättvist.
     Gud har inte gjort något helvete, det existerar inte.

Däremot så kommer Gud att låta människor som dött, och som inte har fått en rättvis chans att visa om de är ond eller god, få en uppståndelse från de döda och sedan visa vad de går för.

Det är rättvisa.

• Användarnamn
    KristenTjej84 skrev 2011-06-20 07:38:53 följande:
    Det kommer en tid då djävulen:)
    Hur kan man skydda sig mot onda andar? Bibeln svarar: ”Underordna er ... Gud; men stå emot Djävulen, så skall han fly från er.” (Jakob 4:7)
    Vi lyder den här befallningen när vi lever efter Bibeln – den enda heliga bok som fullständigt avslöjar Satan, demonerna och deras ”sluga handlingar”. (Efesierna 6:11, fotnoten; 2 Korinthierna 2:11)
    Bibeln säger också att de onda andarna och alla andra som motstår Gud inte kommer att finnas kvar för evigt. (Romarna 16:20) ”Det är de rättrådiga som skall bo på jorden, och det är de klanderfria som skall lämnas kvar på den”, sägs det i Ordspråksboken 2:21
  • Användarnamn
    Toboas skrev 2011-06-20 13:54:43 följande:
    Men varför utgår du ifrån att Paulus vet exakt vad gud tänker - för att inte tala om giltigheten i de samlade ordspråken?
    Jag har full förtrösta på det som står i Bibeln Guds ord, därför är jag trugg.

Sök du där du tror du får svar.
  • Användarnamn
    KristenTjej84 skrev 2011-06-20 16:28:47 följande:
    Jag brukar inte vanligtvis kommentera dina citat/uppfattningar om bibeln, då jag 9 ggr av 10 inte fattar vad i hela fridens namn du snackar om.
    Men att förneka helvetets och/eller himlens existens, är att gå lite för långt tycker jag. Har du missat vad Jesus sade?
    gospel.jesuslever.eu/
    Jag tror det finns ett evigt helvete, men det var menat åt djävulen och hans onda andemakter.
    Säkert kommer rättrådiga att leva på jorden vid Jesus återkomst, det förnekar jag inte. De som valt Jesus och accepterat hans försoningsplan, eller de som varit för unga för att ta det beslutet.
    Men just nu så är himlen där våra nära och kära som trott på Jesus och dött eller de som dött som barn,  uppe i tredje himmelen med Jesus. Men när han återvänder till jorden och återupprättar sitt rike, kommer ju dom med honom. Och då är det slut på krig, svält, ondska och andra plågor, för efter det regerar JEsus i all evighet.
    Så du anklagar den kärleksfulla allsmäktige Guden att skapat ett ställe där han förfarar och straffa för evigt dem som av fri vilja valt bort homom.
  • Användarnamn
    KristenTjej84 skrev 2011-06-20 17:29:26 följande:
    Anklagar och anklagar, det står ju i bibeln! jag sållar inte bort ord som kommit ur Jesus mun.
    Var står det att Han gjort det?
  • Användarnamn
    KristenTjej84 skrev 2011-06-20 17:31:10 följande:
    Jag sitter inte och anklagar den allsmäktige Guden och bannar honom med pekpinnar, men jag vill gärna föra vidare det han har sagt genom sin son Jesus, som är vägen, sanningen och livet.
    Hur det har med anklagelse att göra vet jag inte..
    Vad för du fram i andan ab Matt 28:18 - 20 ?
  • Användarnamn
    KristenTjej84 skrev 2011-06-20 19:40:44 följande:
    Så som jag uppfattat det som Jesus sade i matt28:18-20, är att han vill att vi ska berätta om honom till människor, så de kan bli frälsta. Och lära folk om hans kärlek och buden som kom till igenom den. För det är baraigenom honom människor kan bli frälsta.
    Han förnekar inte vare sig himlens eller helvetets existens där, varför jag inte förstår du citetar detta i det här sammanhanget?!

Vad är de goda nyhetrna som Jesus befallde oss att predika?

Matteus 4:23
    "Han vandrade omkring i hela Galileen och undervisade i synagogorna, förkunnade budskapet om riket och botade alla slags sjukdomar och krämpor bland folket."

I likhet med Johannes gjorde han mer än att predika.
    Hans undervisning betonas rentav mer än hans predikande.
    Att undervisa (didạskō) skiljer sig från att predika på så sätt att den som undervisar inte bara kungör ett budskap, utan vägleder, förklarar, argumenterar och lägger fram bevis.
    Det arbete som Jesu lärjungar skulle utföra både före och efter hans död skulle alltså inbegripa både predikande och undervisning. (Mt 4:23; 11:1; 28:18–20)

1 Petrus 3:15                     2000
    ” Men Herren, Kristus, skall ni hålla helig i era hjärtan. Var alltid beredda att svara var och en som kräver besked om ert hopp.”

• Användarnamn
    KristenTjej84 skrev 2011-06-20 21:00:22 följande:
    Det tror jag, men inte på grund av något jag gjort för att förtjäna det, utan för att Jesus dog för mig och jag har accepterat honom som min frälsare och Gud. Det är bara genom Jesus man kan komma dit, och jag ser inte några nackdelar med det, han är kärleksfull och lyser av kraft och godhet.
    Med detta menar jag inte att jag skulle vara bättre än någon annan, jag gör misstag precis som alla andra människor. Jag har dock tagit emot försoningen som Gud erbjudit.
    Det enda som kan hindra mig från att komma till himmelen, vore ifall jag tog chippet som har med antikrist att göra, eller om jag vände på annat sätt ryggen till Gud helt och spottade på försoningen, något jag aldrig skulle kunna tänka mig att göra, är tacksam för all nåd och kärlek som jag kan få!
    Om vi ska till himlen, du kanske du kan svara på en fråga: Skulle Adam till sist till himlen även om han inte syndat, eller blev hans synd till en välsignelse?
  • Användarnamn
    KristenTjej84 skrev 2011-06-20 21:17:15 följande:
    Adams synd kommer jag aldrig se som en välsignelse, inte Evas heller för den delen, för deras beslut öppnade syndens port för alla människor som föddes efter dom. Men det är tack vare Jesus, bara tack vare Jesus, som vi kan bli förlåtna för våra synder, som kom till våran jord  och vårt mänskliga släkte genom Adam och Eva.
    Bara Jesus blod kan hela, befria och försona.
    Sen får du tolka bibeln enligt hur Jehovas vittnen ser det om du vill. Jag är pingstvän, jag accepterar treenigheten. gud fadern, gud sonen och gud helige anden. Gud kan manifestera sig via dom.
    Tror inte heller att Jesus är ärkeängeln Mikael som ni Jehovas tror. Där är några skillnader mellan vad vi tror på, och ingenting kan få mig att vända ryggen åt försoningen Jesus kom med.
    Därmed så avslutar jag vår debatt och diskussion, när vi fått dessa saker uppklarade.

Om inte Adam syndat kunde ingen komma till himlen,

"bara predika evangeliet och berätta om Jesus."

Berätta om Jesus och evangeliet?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3