Inlägg från: Användarnamn |Visa alla inlägg
  • Användarnamn

Jesus Mirakel Tråd 3

Selfish Geene skrev 2011-06-13 08:36:35 följande:
    Det finns inga skäl att anta att din vision av framtiden är riktig.

Men om du har några bevis för dina påståenden så tycker jag att det är läge att ta fram dom nu (eller dra tillbaka påståendet, det är så man vanligtvis gör när man inser att det man sagt saknar stöd i verkligheten)

Att hävda att "Allt som står i bibeln är sant för att det står i bibeln att allt som står i bibeln är sant" är idioti bortom all rimlig gräns
    Som sagt så visar framtiden och det tar ingen längre tid.

Bevis, vill du inte lyssna så låt bli.

Jag hävdar inget, visar vad som står och du gör ditt val.
  • Användarnamn
    Agnostino skrev 2011-06-12 19:45:34 följande:
    Det är inte bara svart eller vitt vet du. Det verkar fortfarande som om du tar dina profetsior från bibeln, eller har du förstått nu vilken opålitlig bok det är?
    Framtiden visa på pålitlighetan, ta det lungt och se vad som händer.
  • Användarnamn
    Agnostino skrev 2011-06-15 17:06:17 följande:
    Nej, vi ser ju på alla historiska data att mycket lite av historierna i bibeln är sanna eller ens i närheten av verkligheten.
    Då missar du att se vad vi just nu sysslar med i naturen.
  • Användarnamn
    Agnostino skrev 2011-06-15 20:07:56 följande:
    BIBELN!! Vad har bibeln med naturen att göra nu?? Bibeln är historiskt inkorrekt!! Vad är det som du har så svårt att ta till dig där? Jag har redan sagt att jag vet och ser vad som sker i naturen. Jag gör också vad jag kan för att motverka detta förfall. Men min kommentar var om bibelns historiska pålitlighet (0 och ingen), vilket också säger att dess förutsägelser om framtiden på sin höjd är tursamma sammanträffanden.
    Okej, du ser det du vill.
  • Användarnamn
    Toboas skrev 2011-06-15 22:15:01 följande:
    Nej, han (?) ser verkligheten!
    Och den är i naturen tycker du?
  • Användarnamn
    Toboas skrev 2011-06-16 00:16:18 följande:
    Ja, och inte i bibeln.
    Det var en fråga om du såg vad som händer i naturen?
  • Användarnamn
    M C skrev 2011-06-16 08:47:20 följande:
    Men ATT ni orkar? Som att kasta en gummiboll på en stenvägg - booiiing tillbaka!
    Så länge det finns liv kan man välja den smala vägen och få livet.
  • Användarnamn
    Toboas skrev 2011-06-16 16:48:20 följande:
    Jag ser vad som händer i naturen och vad vi försöker göra åt det. Du verkar ignorera det hoppfulla.
    Tvärtom. jag ser det hoppfulla i framtiden.
  • Användarnamn
    M C skrev 2011-06-17 19:15:03 följande:
    Så du menar att de fattiga som svälter är där för att de inte tror tillräckligt?
    I rest my case.

"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.

Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.

Predikaren 8:9

”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”

Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.

• Användarnamn
    Gordnid skrev 2011-06-17 21:43:25 följande:
    Aquarius girl- Vart har jag skrivit att allt ont som händer i världen är guds verk? Läs om, läs rätt.

"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.

Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.

Predikaren 8:9

”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”

Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.

Ord 22:1
    ” 1 Ett gott namn är att föredra framför stor rikedom; ynnest är bättre än silver och guld.”

Jakob 1:14, 15

”Nej, var och en prövas genom att dras och lockas av sitt eget begär. 15 När så begäret har blivit havande, föder det synd, och när synden är fullbordad frambringar den död.”

Jakob 5:11

”Se! Vi prisar dem lyckliga som har hållit ut. Ni har hört om Jobs uthållighet och har sett dess slutresultat Jehova gav, att Jehova är mycket ömsint och barmhärtig.”

Efesierna 6:11

”Ta på er den fullständiga vapenrustningen från Gud, så att ni kan stå fast mot Djävulens listiga anslag.”

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3