Jin skrev 2010-02-26 19:57:23 följande:
Jag skrev ingenstans i mitt inlägg att det är lika lätt för alla att gå ner i vikt, men jag är helt övertygad om att alla KAN gå ner i vikt och behålla vikten bara man ger sig fan på det, precis som andra grupper så som rökare och personer som missbrukar kan sluta. Det är inte alltid lätt, men det går (och jo, jag vet vad jag pratar om här). Jag förstår inte varför du tycker att det är så konstigt att jag tycker att man bör sträva efter en hälsosam vikt? Jag har absolut inte mobbat någon, bara dumt av dig att påstå det! Efter det jag har gått igenom med min cancersjukdom har jag lärt mig att uppskatta livet på riktigt, och framförallt att ta vara på livet för det kan ta slut alldeles för fort. Jag anser att man bör ta hand om sin kropp så bra som möjligt, och jag vill påverka de jag kan att göra detsamma. Jag förstår inte hur det kan vara fel?
Du kanske har rätt att alla kan- men är det även så att "det är lätt" och allt annat som TS förklarar det? :) Att vilja gå ned, men ändå kanske om och om igen bli nedslagen för att viljan inte räcker för att gå ned ändå- FÖR DET ÄR INTE LÄTT FÖR ALLA! :D Vilket Ts påstår. Att alla _kan_ gå ned på ett eller annat sätt (cieter, operationer, självsvält, dropp, motion) är det ingen som ifrågasätter egentligen.
Bara att Ts verkar anse att det borde alla göra- för det är ju så himla lätt så det är ju helt ofattbart att det existerar tjockisar där ute i världen. Hon fattar ju ba ingenting! :D *doh*
:D
Jag hör till den grupp som går upp av en påse chips- och alltås hellre avstår- från allt som är "gott" och snaskigt och inte tillför min kropp något. Jag tränar och har bra blodvärden och kondition- men har ändå 30 kilo övervikt som jag kämpar med, och det går ibland ned, men oftare uppåt. Och jag kan tänka mig att leva ett helt liv utan chips och glass för att få vara normalviktig- men inte att svälta, eller leva på diet. Men jag tror säkert att jag _kan_ gå ned i vikt om jag VILL nog mycket för att tex operera mig.
Jag vill, men jag vill inte operera mig. Så folk får helt enkelt titta bort eller börja stå ut med att se mig i matkön, stan och i busskön :P