onoff skrev 2010-02-25 00:15:36 följande:
JAAAA!!! DU MISSUPPFATTADE!!! Jag talar om folk som inte "kan" gå ner i vikt för att dom är "sjuka" Jag vet HUR jag ska göra för att gå ner i vikt!!! Och jag vet att jag KAN gå ner i vikt!!! Jag kan förstå dessa tankar att det är svårt att gå ner i vikt, för jag själv har dom, och jag har själv undanflykter, för att jag är lat. För det krävs en del av den psykiska biten för att gå ner i vikt! Ibland träter motivationen, och då går jag upp i vikt, ibland finner jag motivationen och då går jag ner i vikt!!! Det jag menade var att man kan inte skylla övervikt (ja i dom flesta fall) på den fysiska biten, min ämnesomsättning funkar inte, bla bla bla... Klart den gör och skulle den mot förmodan INTE göra det, ja... det finns hjälp och få.. det finns mediciner!! det finns nyttig mat så slipper övervikten blir så stor. Det gäller bara att välja rätt saker att stoppa i munnen!! Alla kan gå ner i vikt! Även jag! Det krävs bara motivation! Jag vet varför jag går ner i vikt och jag vet varför jag går upp i vikt!!
Men vi kan konstatera att det faktiskt ÄR svårare för vissa att hålla en normal vikt och samtidigt leva ett "normal liv" (där de inte behöver knapra pulver och "diet bars" hela livet.
Ni hoppas på tjockisa och kallar dem feta och att de är lata, fast ni är det även själva. Lite som "jag känner en mörkhyad därför kan jag inte bli anklagad för att vara rasist"
Är det i ett försök att "Upplysa" alla tjockisar där ute? :)
Om det folk förmodligen ständigt prackar på dem.