gravid, ångrat mig
Hej!
Inskrivning hos bm brukar vara efter v. 12 -så det är ju inte så långt bort utan kan vara klokt att kontakta din MVC nu. Bm är vana att hantera blivande mammor inklusive frågor, existensiella funderingar och tvivel. Hon kan även, om du är öppen för det, förmedla kontakt med kurator som hjälper dig genom att du själv får berätta hur du känner och vad du vill. Så om du behöver hjälp med att prata av dig så kan det vara ett mkt gott komplement till alla på FL
Kanske känner du dig fortfarande tveksam och att det är dig övermäktigt, eller så är du öppen för en graviditet trots alla känslor. När man är gravid så har man ju massa hornomer som påverkar humöret och så illamåendet på det -så det gäller även att veta vad det är man känner. Vill jag vara gravid och det är hormoner och illamående som styr mina känslor eller vill jag inte vara gravid även efter ev abort? Visst kan man ångra sig även om man planerat ett barn men kanske är det så att du, om man tog bort dina grav-hormoner, egentligen vill ha barn?!! Att man aldrig mer bara är två på resor eller kan softa på stranden är en sak -men livet med barn behöver (som så många skrivit) inte bli sämre utan bara annorlunda (och ofta, efter ett tag, tycker man det är bättre ) Det viktiga är att du får bolla dina känslor och vet vad DU vill!
Själv har jag två oplanerade men jättevälkomna älskade gullungar och en tredje planerad på väg.
Ta hand om dig! *kram*