Inlägg från: Anonym (Gravid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gravid)

gravid, ångrat mig

Jag har känt precis som du TS. Och jag har velat fram och tillbaka. Men ändå har de alltid slutat med samma sak att jag vill ha detta barn. Jag har längtat så länge efter barn men samtidigt känns de som om man ger upp allting. Sen kom jag på att detta är bra att skaffa barn nu när jag fortfarande har så mycket att ge till min sambo, för då kommer de förhoppningsvis inte bli att barnet kommer vara de enda man har gemensamt utan när ungen har flyttat så kan man ta vid där man slutade med att resa och mysa och allt sånt. Så oroa dig inte TS. De kommer bli jättebra. Jag tror alla känner såhär i början. Det är bara hälsosamt! ;o)

• Anonym (Gravid)
    Anonym skrev 2010-02-23 18:53:39 följande:
    Jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Är det värt att ge upp allt för ett barn? Fast allt kommer kanske inte ges upp, vi kommer väl knappast bli robotar. Ibland känns det inte som att jag väntar ett barn utan snarare en dödsdom.
    Absolut inte. Och vet du vad??? Det är helt ok att känna som du gör. Det kommer ge med sig. Du kanske ska prata med din sambo men lägga upp de fint lite hur du känner och att du är rädd för vad som kan komma att hända och att de känns som om ni ger upp allt. Du ska se att han kommer stötta dig i allt och de kommer kännas mycket bättre efteråt. Jag tycker inte du behöver oroa dig för hur du känner. Det är betydligt vanligare än du kan tro. ;o)
Svar på tråden gravid, ångrat mig