Hong Kong, singel
Finns det någon mer som funderar på Hong Kong? Eller finns det kanske rent av någon singel som redan är på gång där?
De barn som behöver familj har ju speciella behov som ofta är större än från många andra kontakter, alt är barnen ganska mycket äldre. Jag antar att det är anledningen till att inte fler försöker få barn från Hong Kong, eftersom det ej är kö och heller inte en dyr kontakt, tvärt om. Hur tänkte du när du valde eller valde bort Hong Kong?
Jag tror att jag kan tänka mig tillräckligt speciella behov för att kunna hitta mitt barn i Hong Kong, men nu är jag snarare orolig att Hong Kong inte ska acceptera mig som sökande. Har lite grann fått känslan av att de vill ha föräldrar med högre utbildning, högre inkomster, högre karriärsmål, högre ...det mesta. Är själv inte alls karriärstypen och strävar inte efter hög levnadsstandard osv. Skulle vilja kalla mig typisk medelmåtta. Kanske jag inte är Hong Kongs typ av förälder? Vad tror ni om mina nojjor? Skulle vara så surt att hoppas på Hong Kong, men sedan inte accepteras.
Par med Hong Kong-tankar och erfarenheter får självklart också svara i tråden! :)