• Blom

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Grattis Maskrosungen! Passa på och njut innan symtomen kommer Flört 

Själv så går jag på medicin för att klara illamåendet som är förjävligt. Men jag ska inte klaga. Det var lika dant förra gången, alla läkare/barnmorskor säger att det är jättebra för de är de starkaste graviditeterna. Fick komma på ultraljud till slut i förra veckan, ringde för att boka tid för inskrivning men de kunde inte skriva in mig utan ultaljud så då fick de fixa det i alla fall. Allt såg bra ut, ett hjärta som dunkade på.
    Har lite ångest för att börja på det nya jobbet och snart säga att man är gravid, känns som man lurar dom. Men det har ju inte funkat på 4 år så jag trodde inte det skulle funka nu heller. Vi får väl se vad de säger ska vänta så länge jag kan med att berätta.

Ha det gott i sommarledigheten! Håll modet uppe ( vet att det är lättare sagt än gjort).
    Kram
     till er alla

• Blom

Kappan: Du är fantastisk! Kämpa på och tappa inte modet.

Maskrosungen: Cura räknar på ett sätt och BM på ett sätt så tja typ 7+6

• Blom

Kappan, vad spännande! Du måste hålla oss uppdaterade.

• Blom

Kappan: hoppas du kommer till snabbt så ni kan gå vidare! Gör man titthål på alla i utredn? För din spoln var ju ok?!

Jag går på medicin för att kunna leva någorlunda normalt. Annars pratar jag mest med Ulrik...  På måndag börjar nya jobbet, ska bli lite spännande fast det känns som jag lurar dem.

Trevlig helg Alla!
    Kram

• Blom

Fendt: då ligger man i lä med två marsvin, en häst (förlorade en häst i sommar), en katt, (hunden togs också bort i sommar =( )  ....    Flört

• Blom

Grattis fröken sy!
    Jag varvar jobb med sömn och kräkningar det enda positiva är att jag kanske slipper att gå upp så mkt...  Flört
    Kanske inte det enda positiva, förhoppningsvis tittar det ut en liten också i mars!

Fattar inte att pergo kan vara slut, låter helt osannolikt! Kan man inte börja med puregon om man har testat pergo några månader tidigare? Vilken frustration!

• Blom

Maskrosungen, hur mår du?

v.11 här med stabilt illamående, tur jag har medicinen så jag får i mig ngt. Kan inte dricka vatten då spyr jag direkt. Jobbet går bra har nu mera chefsposition, mina undersåtar kommer på måndag lite nervös för detta...

Nu ska det städas!

//B

• Blom

Maskrosungen: Jag kan ALLT om illamående... Kom inte ur sängen på flera veckor och åt ingenting. Det finns medicin som är toppen, man blir inte direkt sugen på mat men man spyr inte i alla fall. Mår du dåligt ring och få dem utskrivna, lergigan. Man kan även prova prostafen de är receptfria, de kanske hjälper. Men prova för det är värt det! Alla läkare och barnmoskor jag har varit i kontakt med tycker det är bra att mår mår dåligt för det visar på en stark graviditet så misströsta inte även om det känns för J-igt.

Jag är lite slö på att berätta v. 12 nu och har inte berättat för ngn...Har ju precis bytt jobb och vill helst vänta lite till men föräldrarna bör ju snart få veta i alla fall kanske. Eftersom jag vet när jag blev befruktad (IVF) så räknas jag till 8 mars men barnmoskorna i v-ö vill inte alls räkna lika dant så vi får väl se. Sist var det jag som hade rätt på pricken och bm fel på en vecka  ;)

Kämpa på alla!

• Blom

Maskrosungen: Hm det där med droppslang låter intressant...  Flört   Jobbar också med barn, det kostar energi att ligga på topp! Visst blir man trött av lergigan, jobbar - sover. Lycka till!

• Blom

Fr sy: Du får nog vänta lite till på känningar sen får du dem säkert... Helt normalt!
    Trevlig helg!

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3