• Blom

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Nu tror jag att ni får döpa om tråden till gravidtråd. Men glöm inte mig för jag har ju redan en tjej så jag kan vara er expertkommentator =)

Lycka till idag Kappan, fast jag tror inte du behöver det. Är mest spännande att se hur många grodor du har i magen ;)

FiaLotta, hur går det för dig??? Ruvar du också nu? Hoppas det.

Kram allihopa

• Blom

Kappan! Det kan inte vara sant att mensen är så sen. DU måste bära på ett plus! Om inte så räknas det från den dagen du får mens inget annat. När jag åt dubbla pergo fick jag knappt ngn mens så visst kan det strula men inte så här mkt hoppas jag!! Nu vill jag så gärna bestämma att dina tester har fel, ska genast knipa tummarna igen.
    Nu blev jag riktigt upprörd, kroppar som leker med oss. Men som Besima sa till mig, hormoner kan visa fel så därför får man inte testa för tidigt. Ha tro och vänta. (hoppsan vad jag blev religös, händer inte så ofta).

KRAM KRAM KRAM

• Blom

Jo i morgon är det dag 8 vilket innebär VUL för att kolla om dosen ska höjas, sänkas eller ställas in. Men har ärligt talat just nu gett upp hoppet. Inget direkt fel och ändå funkar inget så det finns inte så mkt som talar för ett syskon här. Men jag får väl jobba på lite till och följa er spännande resa.

Blom

• Blom

Den här gången var det många äggblåsor på gång typ 8.. Men endast en var ganska stor så den satsar vi på, Besima var jättenöjd. Så nu är det höjd dos till 150 enheter tills på måndag. På måndag är det dag 11 och förhoppningsvis missar vi inte ägglossningen.

Med den andra historiken är det fortfarande bara strul, inställda möten varje dag! Nu senast pga av vulkanen... Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Visst tror jag att det spelar stor roll eftersom vi verkar ha alla förutsättningar men misslyckas ändå.  Fast just nu ser jag ganska ljust på livet i övrigt, har ett bra jobb (kanske lite mkt) med spännande extra uppdrag typ konsult, det är stimulerande och känns mkt positivt. Jag har en fantastisk sambo och en fantastisk dotter. Så just nu försöker jag faktiskt njuta och knuffar undan de onda tankarna. Den häår veckan är det fullt upp så jag hinner inte tänka alls =) 
    Säger bara Is-show, gå och titta på den, den är fantastisk!

Kram
    Trevlig helg och Kappan, tummarna är dina igen - testa nu pos i morgon!

• Blom

Kappan: jag har ingen aning om det spelar ngn som helst roll med olika teststavar, känns konstigt om det skulle vara det. Vad bra att du ska träffa Besima på torsdag, förhoppningsvis får du ett plus redan idag annars måste ju hon kunna se det på torsdag.
    Trevlig helg!
    //Blom

• Blom

Jag gjorde spolning hm dag 5 kanske, kom inte riktigt ihåg och är inte lika ordentlig som er andra på att bokföra viktiga händelser, Fy mig. Men jag hoppas fortfarande på dig, Kappan! Jag fick inte heller ngn riktg mens när jag åt pergotime, det strulade en del det är annat med sprutorna... På måndag bestämmer vi hur vi ska gå vidare. Om vi ska fortsätta med sprutor eller om vi ska gå över till provrör. Vet inte vad jag vill, det är såååååå svårt att bestämma sig.

//B

• Blom

Kappan, är du ok?

Idag har jag varit på Linneakliniken och fått mig en ovitrelle. Nästa månad är Besima på semester när jag skulle behöva henne som mest så det blir nog provrör i malmö direkt. Besima ska skicka en remiss. Så nu blir det snart ett snack med banken och högre lån, men vad gör man inte för familjen {#lang_emotions_wink}

Kram
    Blom

• Blom

Hej!
    Har varit på vift ett par dgr i vår huvudstad(jobb). Besima har semester typ v.20 precis när jag skulle behöva henne som mest nästa månad så därför gör hon inga behandlingar på mig utan skickar oss vidare.

Fendt: spännande med bilder, så du vill ta reda på könet?

FiaLotta då väntar vi med spänning på ägg nr 2, kan behöva lite guidning framöver kanske!

Fröken Sy: Jag kan inget om provera, det är väl Fendt som är proffset här på det.

Kappan: Spolning är väl bra att du gör. Behöver inte vara stopp för att ni inte lyckas fast på ett sätt kanske det är skulle vara skönt om det vore det så man kan fixa till det. Otroligt jobbigt att inte lyckas när man har förutsättningarna. Jag har ju haft fina äggblåsor varje månad och fått ovitrelle alla utom en gång och också haft bra förutsättningar men inget händer, frustrerande! Nu är gubben sjuk och inte så bra på prestera så det känns som vår sista naturliga chans är bortspolad :(  

Jobba på!!!

• Blom

Kappan, ja det är tråkigt att hon är borta, det drabbar ju oss hårt, hon skulle behöva en vikarie.. Tror inte vi heller ngt innan sommaren för just nu står det stilla. Inget blodprov denna gång heller, varför vet jag inte. Antagligen för att vi inte ska fortsätta med puregon.  Stora biverkningar av ovitrelle som vanligt, svettningar på natten, mkt ömma bröst, annars är jag ok. Håll ut Kappan! Gå och prata, det tror jag är bra =)

ha en trevlig dag allihop!
    //B

• Blom

Kappan: har inte hört talas om detta förut, sa Besima att det kunde hända? Vi får hoppas att det är positivt och att det var en förträngning så du är reparerad nu {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3