FiaLotta: P-pillrena ska hålla Endometriosen i schack så att det inte är några cystor i vägen när det är dags för IVF.
Men just nu är jag triktigt trött på allt. Jag har haft mens i tio dagar och det verkar inte avta.
Måste nog ringa och tala om det för Samira i morgon. Är så trött på att ringa dem.
Jag ringde sist för 2 veckor sedan, för att fråga om remissen skickats till malmö.
Då säger Samira: "Jaha... vi har bara fått hälften av dina prover tillbaka från labbet".
Det är 5 veckor sedan jag tog blodprovet.
Ska jag bara godta det? Att det dragit ut på tiden, IGEN!. Varför har de inte kollat upp det INNAN jag ringde? Så sa hon att jag inte ska behöva jaga Besima utan bara vänta på att Malmö ringer.
Funderar på att ringa malmö själv, någon som har en kontakt där?
Välkommen lilla80!
Ursäkta mitt pissiga humör.
Mitt bästa tips är att se till att inte missa en enda månad i utredningen. Avsaknad av Pergo på apoteken kan man inte göra ngt åt (är den slut på ett ställe så är den slut på alla) men se till att Besima ger dig all hjälp som finns.
Jag har efter ett år hos Besima just fått veta att mina äggledare inte fungerar och att jag har Endo. Ett år i sjön kan man säga. Vi testade allt innan, jag sade till och med upp mig från jobbet för att jag trodde att mitt hemska jobb påverkade min fruktsamhet negativt, så nu pluggar jag och trivs bra med det.
Jag äter alltså P-piller för att hålla Endon borta. Känns jättemystiskt. Särskilt eftersom Pillrerna ställer till det för min cykel.
Och nu blir det till att vänta IGEN!
Jag har börjat tänka att om ett halvår, så skulle inte en graviditet (eller ett barn) störa mitt skolarbete.
Så från och med Maj 2011 så är det fritt fram, jag skulle gott kunna vänta tills dess, det skulle ju ge mig en lugn och skön första tid med vårt (eventuella) barn.