• Kappan

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Samira meddelar att mitt blodprov var "fantastiskt bra!" Jag har alltså haft ÄL för första gången sedan utredningsstart.

Testdag på torsdag... Fast jag börjar jobba så tidigt så jag tänker "fuska" och testa på onsdag kväll så att sambon kan vara med.

Fendt: Jag trodde jag hade koll på detta med veckor... Innebär det du skriver ovan, att du har gått 16 fulla veckor och är inne på den 17:e veckan från och med idag???

Blom: Tror att jag kan avsätta mina tummar på heltid för dig nu!

• Kappan

Då förstår jag.

Jag använder ju fortfarande Progesteron-vagitorier.
    Sedan ett par dagar är det något som "tar emot" när jag ska sätta in dem.
    Gissar att det är livmodertappen. Det är som en stenhård liten kula mitt i liksom.
    Är det ett tecken?

36 timmar till test...

• Kappan

Två test i morse, minus på båda...tårar... Var så kissnödig kl 05:00 att jag var tvungen att ta testet då. Hade egentligen sovmorgon men det blev inte så mycket sömn sedan. 

Men jag ringde till Samira nu och hon sa att det fortfarande finns hopp.
    Jag ska vänta en vecka till och testa igen... Vad tror ni om det?

Om vi inte lyckats så antar jag att April-chanserna går bort också eftersom det antagligen är för sent att äta Pergo nu... Eller räknas det ändå från dagen då mensen faktiskt kommer... fast den nu är 7 dagar sen.
    Förvirrad...

Är på jobbet men vet varken ut eller in. Jag kan inte tänka klart.

• Kappan

Tack för att ni finns tjejer! Ingen mens ännu iallafall.

På lördag är det dags för dundergille igen. Återigen lite nervositet inför vad man ska hälla i glaset. Jag har en flaska NON Alcohol-vin hemma och en gammal öppnad flaska... hmmmm... ;)
    Nytt test på lördag morgon (har ändå ett storpack från testlagret hemma).

Blom: När är det dags för VUL?

• Kappan

Klart det finns en chans... Blom. Plötsligt händer det!
    Jag har ju inte haft något utslag på varken Pergo eller Ovitrelle tidigare och nu plötsligt var det tre stora äggblåsor och jättebra värde på ÄL-testet.

Tänk positivt nu!

Hoppas att du slipper tänka så mkt på "Historiken" just nu... Det kan förstöra så mycket.

• Kappan

Så ska det låta Blom!

Har för mig att jag i början av våra försök läste att HcG-värdet ökar till det dubbla var tredje dag i början av graviditeten, så chansen finns ju att hormon-nivåerna är synliga imorgon. 

Men jag har också läst, här i forumet nu, om låghormon-tjejer som +:at först på
    BIM +20.
    AHHHH! Det är ju ytterligare 10 dagar tills dess!

Ska köra på med Testlagrets stavar ett tag till. Men fortsätter det visa minus och mensen håller sig borta så ska får jag väl köpa CB...
    Tror ni det är någon skillnad egentligen?

Ska förresten till Besima på torsdag 22/4

• Kappan

Nope

Först minus i morse och nu spotting. Chansen finns väl fortfarande att det bara är en kontaktblödning men vad är oddsen för det?

Hoppas att det blir spolning nu när det var så nära och ändå inte gick hela vägen.

Vilken dag i cykeln gjorde du spolningen, Blom?
    Fendt, du hann aldrig göra någon väl?

• Kappan

Verkar som om jag får spolning nu. 

Mina blödningar ökar för varje dag och OM de kommer upp i normal mängd (verkar så idag) så ska jag få spolning denna månaden.

Det blir iallafall ingen Pergo denna månaden. Dag 1 är ju lite svävande... 

Ska ringa Samira senare idag när jag vet mer...

Är rädd att det är stopp eftersom jag hade alla förutsättningar att lyckas denna månaden.

Fialotta: Hur kommer man åt äggen om det är stopp? Dum fråga kanske men jag har ingen aning?

Blom: Du kommer inte att behöva Besima nästa månad ju! Tänk positivt nu!
    Jag är också nyfiken på Besimas semesterdagar...

Vi har inte myst på typ en månad nu. Längtar inte precis till det heller. Men måste väl ta tag i det nu igen.

• Kappan

Så får du inte tänka Fendt. Klart att vi är glada för din skull. Det ger ju oss hopp!

• Kappan

Spolning idag. Det gick snabbt och smidigt men jag vet inte om jag fick något klart svar. Besima sa att hon inte kände något motstånd. Så det är väl bra...

Puregon nästa månad enligt planen. Men undersökningsdagen (dag 8) infaller på Besimas semester (v20).
    Därmed får jag ta Pergo istället. ÄL infaller när Besima är tillbaka så undersökning och Ovitrelle är räddad i vilket fall som helst.

I två månader ska jag få puregon. Om det inte hänt något då ska jag på titthåls-koll av äggledarna.
    Den som kan räkna inser då att sommaren är sedan länge över när det är dags för det.
    Maj-Pergo, Juni-Puregon, Juli-semester, Augusti-Puregon, September-titthål.
    I september har jag varit hos Besima i ett år.

Börjar fundera på att kontakta KK igen. Varför ska vi bli lidande för att Besima har semester och är på kurs titt som tätt.

Någon skrev att en utredning ska ta max 6 månader. Jag har visserligen bara fått behandling tre gånger ännu. Och innan 12 månader gått så har jag bara hunnit med tre till.

Jag ska iallafall ta mod till mig och boka tid hos en terapeut igen. Jag mår skit rent ut sagt... men mest pga jobbet.
    Bäst att passa på när man har frikort.

Blom: Hur går det? En vecka sedan Ovitrelle. Blodprov?

Fialotta: Stackar dig som får vänta så... Håller tummarna för dig nu när du kommit såhär långt!
    Hur mycket tid lägger du på att åka till Malmö. Jag funderar på att börja plugga och undrar om jag förlorar många dagar på IVF-behandling. Isåfall så skippar jag skolan ett tag till...

Till er andra. Ha det bra.

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3