• Kappan

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Neeeeeeejjjjjjj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mens på dag 25...

Fanfanfanfan!
    Jobbigt att väcka sambon för att ge beskedet kl halv sex i morse och sedan skynda iväg till bussen. Vill ju vara hemma och kramas hela dagen.

Är det någon som vet om Samira jobbar? Vill lämna besked för att få snabbare tid för titthål... Uppgiven.... :(

• Kappan

Fick tag i Samira igår. Verkar som om de går på sem idag. Hoppas att de hinner boka en tid innan  de går på semester.

Har en jäkla mensvärk och släpar runt på min vetekudde.
    4 arbetsdagar kvar innan mitt nya liv tar vid!

Fröken sy, var är du?? Håller tummarna för Er!

• Kappan

Fasen vad rörigt. Och nu när Besima inte går att nå... Låter som ett fall för Provera.

Jag har bara varit med om att få cykeln ut spel en gång och det var efter att jag fått spolning. Då slutade jag inte blöda och därför åt jag provera för att få stopp på den och sedan börja om men ny cykel.

• Kappan

Härligt att läsa om alla framsteg.
    Grattis Maskrosungen!

Fröken Sy: Knepig situation. Inget råd till dig annat än att Besima brukar ta alla chanser som finns. Ville ge mig pergo utan undersökning, eftersom vi var utomlands i vintras.
    Men det är ju inte riktigt så för dig nu.  

Har "tillsammansperiod" just nu. Trist värre ;)

Men i morgon ska jag göra något spännande!
    Har stött på en bekant som berättade om sina tidigare problem (hon har nu två barn).
    Hon hade gått till en Homeopat. Och när hon berättade det för mig så instämde en annan kompis i samtalet och berättade om sin kollega som också fått hjälp så. Kan tydligen ha med näringsbrist eller felställda ryggkotor och sånt att göra. Jag griper efter halmstrån men tror verkligen på detta.

Sedan bär det av till Psykologen igen i morgon och bli ännu lite starkare.

• Kappan

När jag kom till homeopaten idag hade jag inte berättat varför jag sökt upp henne.
    -Du har dålig blodcirkulation, sa hon nästan direkt, och det beror på hjärt/kärlsjukdomar i ditt arv... (SANT)

-Du är sné sa hon också, och skickade mig till en Naprapat för att rätta till nacken (gammal arbetsskada som jag trodde läkt eftersom jag inte har ont längre).
    Hon visade att min tröja drar sig åt sidan, vilket jag trodde berodde på olika storlek på brösten men det är egentligen nacken... läskigt att man inte känner något.

Hon höll olika burkar medicin på mitt knä och höll i en slags slagruta i andra handen. Slagrutan gav utslag i olika fart beroende på hur mycket jag behövde just den medicinen... Creepy

Till slut kom hon fram till att jag behövde Progesteron (!?!) och lite andra örter. Ska inte påverka Besimas behandling enl Homeopaten.

1400kr fattigare (och mer pengar kommer det att kosta) men med nytt hopp!
    I övrigt är jag fullt frisk vilket är skönt att höra.
    Jag behöver inte heller Psykologhjälp eftersom det bara är hormonerna som spökar sa hon... fortsätter nog ett tag till iallafall.

Om tre månader kanske jag vet om det var värt det.

• Kappan

HAhaha, "nuppa" var längesedan jag hörde.

Ja, Fröken Sy, tummarna är dine, Lycka till!

• Kappan

Har varit på semster i veckan.

Har BM på måndag men inga vidare förhoppningar.
    Äter 2 olika Homeopatmediciner två gånger om dagen för att öka blodcirkulationen = det enda hittills påkomna felet på mig, bortsett från utebliven ÄL, vilket beror på dålig cirkulation en Homeopaten.

Väntar på besked från Besima om Titthålsoperation och funderar på om jag inte ska ta paus i Pergo/Puregon-behandlingen under tiden jag proppar i mig örterna (dock inte farligt att kombinera).

Känner mig helt likgiltig för detta problem just nu.

• Kappan

Blom:
    Vet inte, men eftersom det inte har hittats något annat fel så är väl Titthål Besimas sista utväg.
    Fast nu har ju Homeopaten kommit på andra saker... Hoppas på dessa nya upptäckter nu och ger fan i hormonerna.

Fröken Sy: Har Besima börjat jobba? Eller börjar hon på måndag? Hoppas på det senare annars blir jag besviken på henne. Det är ju snart fyra veckor sedan jag anmälde det senaste misslyckandet.

Tack för alla tummar!

Ha det bra!

(Imorgon ska jag plocka blåbär tillsammans en ljudbok, gummistövlar och rejält med MYGGA - Härligt!)

• Kappan

Har varit fullt upp nu på semestern, och är det fortfarande trots att jag går hemma själv nu när sambon jobbar. Hmmm.... jag som hade så många planer. Och på måndag börjar skolan.

Tuggar piller från Homeopaten och har inte hört ett ljud från Besima angående tiden jag bad att få för titthålsoperation. Bryr mig inte. Men när det börjar närma sig slutet på  min högkostnadsperiod så får jag väl ringa.... inte alls lust med det!
    10dagar till BM, får vänta tills dess iallafall.

Var hos Veterinären med Lillkissen idag. Han är tre år och har varit hos veterinären två gånger per år under hela sitt liv. ALLTID en gång i augusti (oftast kliande öron) och en gång under mellandagarna (skador) varje år.  Idag var det öronen igen. Ingen skabb som tur var, ingen öroninflammation heller. Nu tror de att det är allergi eftersom det alltid kommer tillbaka på sommaren. Inte alls kul att åka bil...

• Kappan

Mens igen. Måste väl ringa Samira i morgon.

Välkommen Ellen.

....*Suck*...

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3