• Kappan

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Stackars Blom. Hur gick det då? Malmö nästa?

• Kappan

Ihhh. Då är tummarna dina idag, Blom! Du har väl Sambo med dig?

• Kappan

Hejhej
    Grattis till allas framgångar!

Själv börjar jag om idag. Sprutar på måndag igen tror jag. Fick inte tag i Besima igår när jag började blöda. Eftersom jag började först på em så räknar jag dag ett från idag.

Men min dag 8 (undersökningsdagen) går förlorad eftersom den infaller på lördag.
    Men eftersom jag bara ska ta 50 enheter så antar jag att vi kan hoppa över den undersökningen, kan ju knappast minska dosen...

Huhuhu... vad mycket det är att tänka på. Men jag kan ju lugnt ta några glas ikväll iallafall.

Just nu är det bara bra om det tar någon månad till så att jag är närmare terminsslut i skolan när och om den lilla/lille kommer.

Men det känns som om mina hormoner är igång iallafall eftersom jag hade så ont i cykeln som varit. Det känns bara hoppfullt.

• Kappan

Fröken Sy... Det där var jag (och någon mer här...) med om i februari också. 
    Apotekaren brukar alltid fråga om man vill förhandsbeställa det som saknas. Fattar de inte att vi behöver våra droger NU och inte om x antal dagar när det kommer in.
    Med andra ord: Det är ganska vanligt att något saknas... dock är det bara Pergon hittills som verkar ta slut samtidigt på alla apotek i hela Sverige...
    Typiskt. Det blir ofta spring mellan alla apotek i stan (och utanför).

• Kappan

Välkommen Linneah. Har en liten historia på min presentation. Kanske kan vara till hjälp. Annars är det bara att fråga så finns det alltid någon som har ett svar eller iallafall en teori... ;) 

• Kappan

Välkommen Tesslan.
    Jag gjorde min koksalt-spolning i slutet av april. Inte så farligt i mitt fall, fast jag började blöda och det fortsatte i två veckor. Resultatet av spolningen såg bra ut, inget motstånd sa Besima.
    Nu tar jag Puregon-sprutor för andra gången.
    Om det inte händer något nu så ska jag också få titthålsoperation.
    Vet du om det är på Kvinnokliniken man gör den?

I morgon är det undersökning och sedan förhoppningsvis Ovitrelle på Torsdag.

• Kappan

Oj vad ni har skrivit sedan jag var inne!

30/8 börjar skolan. 14 arbetsdagar kvar innan min längsta semester på 15år... Oj vad gammal jag blev plötsligt...

Hos Besima i måndags hittades 2 ägg på var sida... (men jag tyckte jag såg flera bakom), inte så stora... runt 10mm. Får se på torsdag om de växt till sig.

Har jagat Puregon idag. Finns nog bara på Lasaretts-apoteket...

Nu verkar alla här vara igång med något "projekt". Många olika behandlingar att hålla reda på och vi blir fler och fler också (på flera sätt... ;)...).
    Håller tummarna för oss allihop!

• Kappan

Grattis Blom!

Linneah:

Jag ska plugga på Yrkeshögskola i Växjö. Närmare beskrivning än så tror jag jag behåller för mig själv... Blir för snävt annars ;)

Undersökning idag:
    Denna gången har det vara ett ägg i rätt storlek... känns bra att inte behöva vara orolig för femlingar iallafall!
    Fick en Ovitrelle och info om att sedan blir det paus över semestern. Sedan titthål. Tid bokas först när jag fått mens i augusti...

• Kappan
    Linneah skrev 2010-07-01 18:38:03 följande:
    Hur ofta går du till Besima?

Jag har funderat en grej.....hur löser ni det rent praktiskt med jobb och sådär?
    Jag har gått hos Besima 2 ggr per cykel... En gång dag 8 och en gång dag 13. Ringer bara när jag får mens för att boka tid och få Recept på Puregon.
    När man går på Pergo är det ungefär samma: Ett besök för undersökning vid ÄL och blodprov en vecka senare.

Nu är det dock paus och därefter titthål.

Min chef vet om det, det visade sig att hon varit med om samma sak men lyckats efter första besöket hos KK (för 20 år sedan). 
    I övrigt så känner nog alla nära vänner till våra problem, men inte våra föräldrar.
    fröken sy skrev 2010-07-03 09:19:28 följande:
    Ni som tagit älspruta, har ni oxå varit helt förskräckligt ömma i brösten? Gör ont så fort något kommer emot... och det har blivit värre ju fler dagar som går sedan jag tog sprutan. Hur lång tid var ni sådana isf?  

Alla månader har varit olika för mig.
    Hade känningar av Pergo+ovitrelle, men inte så farligt och inte alltid. Mer öm/svullen i magen faktiskt.
    Förra månaden (Puregon och Ovitrelle) hade jag jätte ont i brösten (sover på sidan och fick lägga en kudde mellan armarna) under typ tre veckor. När mensen kom denna månaden släppte det och har inte kommit tillbaka trots samma behandling denna månaden.

Annars då? Något nytt?

• Kappan

Grattis Blom, till både jobb och pyre!

Vad tråkigt FiaLotta, var det andra IVF-försöket? (förlåt min dåliga koll, vi börjar bli så många).

Jag känner ingenting denna gången, inte trött, inga ömma bröst eller knip i magen. Bra eller dåligt? Det är första månaden under behandningstiden som jag inte känner ett enda litet dugg...

Dag 19 idag, så minst 9 dagar till besked.

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3