• Kappan

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Välkommen Loppa8, Har du varit inskriven i två år utan att det gått till IVF?

Jag fick progesteron för ett par månader sedan, mycket knepig upplevelse. Men om du fick progesteron borde väl chanserna varit goda, eller?
    När är BIM?

• Kappan

Shopoholics är vi nog allihop. I Löööv Ullared.

Jag har dock börjat med Tradera. Nu matar jag mitt shoppingbehov den vägen. Har skaffat ett konto där säljpengar går in och det är bara dem jag använder för att köpa saker på Tradera. Har inte köpt ett enda plagg på annat sätt sedan start. Och kontot växer i samma takt som gammalt skräp försvinner.

I morgon tar jag sista Proveran. Hur länge kan man tro att mensen dröjer nu då?
    Sedan är det nog dags för Puregonsprutor.

• Kappan

Fröken Sy:
    Jo jag är budgetfreak och har med hjälp av kontot bra koll på hur mycket jag "får" handla för.
    Fast nu har jag börjat sälja sambons grejjer också så jag vet inte hur mycket som är mina pengar längre. Mormor bidrar också med en massa coola retroprylar som jag tyvärr inte kan ha... Moneymoneymoney! Jag behåller dem och köper en och annan present till dem istället.

Det första provet tog tre veckor innan jag fick men då fik jag samtidigt sambons provsvar så det kanske dröjde av den anledningen.
    Eller var det "veckan efter ÄL-provet" du tog förra veckan? Provsvar på blodprov efter ÄL brukar inte ta mer än vecka.

Loppa8: Biverkningar som humörsvängningar är ju ett tecken på hormonrubbningar och därmed ett gott tecken för oss Hormon-knarkare, precis som du säger. Själv mår jag tjuvtjockt hela tiden, och har så gjort sedan första åtgärden.
    Håller tummarna för dig nu!

Idag fick jag mens. Provera har alltså fungerat. Exakt två dygn, från sista tabletten, tog det.
    Så nu blir det en tripp till Samira på fredag för att lära mig ta Puregon-Sprutor.
    Iiiiii, jag avskyr sprutor.

Någon som vet vilka veckor Besima tagit semester?

• Kappan

Underbara nyheter Blom! Tänk att det går åt rätt håll med historiken, äntligen.

Kör på nu om du orkar tycker jag, men ta inte ut dig i onödan. 
    Avstår du några dagar nu när eleverna är "självgående" så är du utvilad och gravid i höst när de behöver dig igen.

• Kappan

Puregonsprutor är en starkare variant på Pergotime. För att bygga på äggproduktionen. Det får man när man provat Pergo i några månader utan resultat och därefter gjort en liten spolning av äggledarna.

... om jjag fattat rätt vill säga. ;)

• Kappan

Hejhej
    Sprutan var ju inte så farlig. Samira visade först med en koksaltsampull och sedan fick jag prova själv innan jag sprutade på riktigt.
    En gång om dagen ska jag spruta. Det gjorde inte alls ont, bara lite läskigt vid sticket. 75 enheter ska det vara till och med dag 8 när jag ska träffa Besima.
    Om jag förstått Blom rätt, kan Besima då öka eller minska dosen inför ÄL.

Idag nådde jag Högkostnadsskyddet! Puregon (600 IU-IE) skulle kostat 2415.50. Jag betalade mina sista 85.50 och därmed är det gratis tom oktober. Hoppas allt är över då...

Loppa8: Besima spolar äggledarna. Det går fort och spänner lite. Det gör hon inte förrän du ätit Pergo i några månader. Efter spolning går man inte tillbaka till Pergo, det är därför man väntar lite. Då är det Puregon som gäller.
    I mitt fall ska jag prova Puregon i två omgångar innan det är dags för titthåls-undersökning.

Om det stämmer att Besima börjar sin semester i vecka 28 så klarar jag precis ÄL-undersökningen nästa månad också. HoppasHoppas att mensen kommer som den ska!

• Kappan

Blom... Jag är lite i samma situation med skolan. Det löser sig. Ta jobbet om du blir erbjuden det och vill ha det!

Var hos Besima idag. Ser ut som ett bollhav i magen. My God - Puregon is the SHIT!
    4 ägg som var 13-14mm (och så några pyttesmå  om jag såg rätt).
    Måste skära ner på dosen och sedan nytt besök på måndag. Hoppas inte det växer för mycket för att få Ovitrelle.

Brösten värker som om de ville explodera och jag känner mig väldigt lipig sedan igår.
    Jag som mådde så bra innan! Sambon mailade innan och sa att eftersom jag jobbar sent så skulle han ta en tur med MC-n... Nu är det HAN som kommer hem sent. Buhuuuhuu

• Kappan

Hejhej
    Alla har varit inne och lämnat status idag ser jag.

Blom: Puregon 225!! Oj då. Jag som reagerat så på bara 50. Vad händer nu i IVF-planeringen?

Loppa: Var det första gången du fick Ovitrelle? Det brukar vara sexordination samma dag och dagen efter sedan varannan dag. Det räcker så säger Besima.

Fendt: Skönt att höra.

Fröken Sy: Fick du Ovitrelle i måndags? Är det blodprov nu i veckan i så fall?

Imorgon ska jag på VUL igen. Hoppas inte bollarna förökat sig mera för då blir det väl sexförbud och denna månaden är förbrukad.
    Mina bröst är så ömma att av Puregonen. Ingen/inget får komma i närheten och springa är inte att tänka på. Så det vill jag helst slippa nu ett tag.
    Sedan är jag ledig för student på tisdag. Ska bli så skönt att få en paus mitt i veckan.

• Kappan

Blom: Det där med nedreglering som alla IVF:are pratar om då. Har du gått igenom det? Nu fattar jag ingenting igen... ;)

• Kappan

Ok... det gör väl det hela lite lindrigare antar jag...

Idag har jag ÄL - BIGTIME... Önskar att jag stannat hemma från jobbet. Lägger upp benen på skrivbordet och hoppas att kunderna låter blil att ringa på en stund.

Hoppas "påfyllningen" som gjordes i går räcker till eftersom det egentligen är sexuppehåll idag.
    Det känns ju konstigt att vara utan idag när det uppenbarligen händet något, precis som Loppa8 skrev ovan.
    Men antagligen är det som det står i all info att "grabbarna" ligger där och väntar på att ägget ska lossna. När det väl lossnat är det redan för sent att "fylla på".

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3