Inlägg från: fröken sy |Visa alla inlägg
  • fröken sy

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Kappan skrev 2010-07-05 09:43:47 följande:

Alla månader har varit olika för mig.
    Hade känningar av Pergo+ovitrelle, men inte så farligt och inte alltid. Mer öm/svullen i magen faktiskt.
    Förra månaden (Puregon och Ovitrelle) hade jag jätte ont i brösten (sover på sidan och fick lägga en kudde mellan armarna) under typ tre veckor. När mensen kom denna månaden släppte det och har inte kommit tillbaka trots samma behandling denna månaden.

Annars då? Något nytt?

Inget nytt här, fortfarande ont i brösten och har lite från och till svag, svag typ mensvärk.  Tänker att det säkert oxå beror på sprutan. Är ju iaf en vecka till jag väntar mens eller inte... så är ju tidigt för känningar annars, både om det är så att jag skulle vara gravid eller inför mens. 

Det som är jobbigt nu är att jag är allergisk, och det står på mina allergitabletter att man inte ska äta dem när man är gravid, eftersom jag inte vet vill jag ju helst inte äta dem. Men endel dagar går det inte utan. Pratade med Besima när jag var hos henne sist, hon sa att jag skulle äta fram till jag plussar, så då borde det väl inte vara ngn fara?!? Är det någon av er som är allergisk? Hur har ni gjort i såfall? 
  • fröken sy
    Blom skrev 2010-07-05 13:50:06 följande:
    Hatar progestronet, mår så dåligt. Igår spydde jag tom av dem. Kappan, du har väl tagit det en gång innan, kände du ngt?

Testdag på onsdag, dag 22 efter äggplock. Tänker testa i morgon, vågar inte hoppas. Har konstant ont i magens nedredel, molvärk och haft det ett tag. Svullen mage också kan knappt knäppa byxorna..
    Håller tummarna för att ni får ett plus imorgon när ni testar!
  • fröken sy
    fendt87 skrev 2010-07-06 17:16:10 följande:
    blom: jag tänker på dig! har du något kul resultat att meddela oss? kram!
    Tänkte fråga precis samma sak. *Fortsätter hålla tummarna*
  • fröken sy
    Blom skrev 2010-07-06 21:22:27 följande:
    Hej befinner mig i malmö på hotell efter en dag med shopping. I morgon bär det iväg till Falsterbo. Med mig har jag dotter och ett blivande pyre i magen!!! Testade superplus direkt i morse. Nu hoppas jag att den får stnna kvar och att jag får sällskap av fleta magar!
    Men helt underbart ju!!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Så glad för er skull!!
  • fröken sy
    FiaLotta skrev 2010-07-06 23:20:15 följande:
    Grattis Blom! Vad härligt. För mig gick det inget vidare, inget plus :(. Nya tag efter sommaren. Njut o ta hand om er.
    *Skickar över en stor kram till er*
  • fröken sy

Det har varitit lite jobbigt för det har pendlat fort mellan hopp och förtvivlan här. I lördags var jag ganska säker på att jag troligen var gravid, brösten hade blivit jätteömmande, illamående och allmänt konstigt mående. Men sen på söndagen var symtomen som bortblåsta, och på kvällen där fick jag mörkare flytningar. Tänkte att det säkert var biverkningar från sprutan och så kanske värmen som gjorde symtomen dagen innan. Kändes som mensen var på intågande. Gick och väntade hela måndagen och idag på att de skulle sätta igång, men har inte gjort det. Bara pytte,pyttelite blod. Är på dag 29 idag, 15 dagar sedan jag tog sprutan... vad kan det vara om det inte är mens? Men vet ju inte sätter kanske igång imorgon. har iaf köpt ett test så jag har tänkt testa imorgon på morgonen, men känns lite som att jag kommer få ett fett minus och mens som tågar in så fort jag testat...

• fröken sy
    Kappan skrev 2010-07-13 08:11:46 följande:
    Neeeeeeejjjjjjj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mens på dag 25...

Fanfanfanfan!
    Jobbigt att väcka sambon för att ge beskedet kl halv sex i morse och sedan skynda iväg till bussen. Vill ju vara hemma och kramas hela dagen.

Är det någon som vet om Samira jobbar? Vill lämna besked för att få snabbare tid för titthål... Uppgiven.... :(
    Skickar över en stor kram till er.
  • fröken sy

Var uppe och testade i morse, och visst vad det "inte gravid". Ingen mens ännu men får väl vänta och se. Påfrestande för psyket det här, inte mig så stabil idag faktiskt. Blir nog bara hängmattan idag som det känns nu. Det jobbigaste är faktiskt att det är så veligt, jag vill ju att mensen kommer som de ska så jag slipper hålla på och fundera och hoppas på att det kan vara något på gång. Vill ju köra igång med pergotimen nu, känns trist att behöva äta proveran oxå först. Det var tur att vi skulle åka på semester runt i sverige som vi gjorde eftersom pergotimen var sluta på alla apotek här i stan och inte skulle komma in förrens slutet av denna veckan eller början av nästa. Dock visade det sig vara likadant i övriga sverige oxå, vet inte hur många apotek vi varit inne på och frågat. De har ringt runt till närliggande apotek men då har det varit slut där oxå. Tillslut hittade vi ett apotek där det fanns en förpackning kvar, den ringdes och bokades så efter mkt letande och körande fick vi tag på de där fem små tabletterna... bara att hoppas det är värt allt bevär...

• fröken sy

är det någon som vet hur man gör ifall inte mensen dyker upp nu efter pergotimen, är det så att jag skall äta provera för att få en blödning då? Men får väl ge det till mitten av nästa vecka för idag är det 14 dagar sedan jag tror att jag hade ägglossning så borde ju dyka upp i dagarna...

Ni som ätit pergotime, hur har ni svarat på den? Fick ni alltid mens efter? Hur långa cykler hade ni då?

• fröken sy
    Kappan skrev 2010-07-14 14:06:55 följande:
    Fasen vad rörigt. Och nu när Besima inte går att nå... Låter som ett fall för Provera.

Jag har bara varit med om att få cykeln ut spel en gång och det var efter att jag fått spolning. Då slutade jag inte blöda och därför åt jag provera för att få stopp på den och sedan börja om men ny cykel.
    Ja rörigt är det. Och typiskt att det skall bli det när det är semstertider så det inte går att få tag på folk.  Verkar dock vara så att mensen är på g nu, hoppas hoppas. För är jag inte gravid kan den lika gärna komma så jag får börja med nästa kur.

Provera har jag hemma ifall jag skulle behöva det, men föhoppningsvis behövs det inte. Enligt Besima brukar det fungera bra med pergotime så får hoppas på det!
Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3