Inlägg från: fröken sy |Visa alla inlägg
  • fröken sy

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

FiaLotta: Vänta ja, det är jobbigt du. Håller tummarna att det skall gå bra!

Själv väntar jag på äl, är det någon av er som har koll på när jag borde få den? Tog ju sprutan igår eftermiddag... Och när har man förhoppningsvis bim sen då, är det 14 dagar efter ägglossningen? Och visst var det så att älsprutan kan ge falskt positivt resultat så man måste vänta extra länge??

Det är många frågor som snurrar i mitt huvud nu, varför är det alltid så att man kommer på alla frågor när man har gått från läkaren...

• fröken sy
    Blom skrev 2010-06-29 14:03:19 följande:
    Fröken Sy: man får ägglossning inom 36h efter ovitrelle så mys på!! Test dag tidigast 5 dgr efter din vanliga bim. Besima sa till mig att man ska vänta minst 5 dgr för testet kan visa fel. Jag testar aldrig utan bara väntar på bim som alltid kommer till slut men nu får vi hålla tummarna för annat!
    Vanliga bim? om jag inte har någon egen cykel då utan haft 28 dagar med provera, ska jag räkna 28 dagar då? Får väl vänta 3 veckor och har inte mensen kommit då får jag väl göra ett test. Känns som tre veckor är väldigt lång tid nu...
  • fröken sy

kappan: Vilken dag i din cykel är du på idag? Hoppas att något ägg har växt till sig på torsdag så du kan få äl-spruta. För visst räcker det om ett ägg är stort el. har jag missuppfattat hur det funkar?!?

• fröken sy

Grattis till jobberbjudandet Blom!! Du får fundera och göra det det som känns bäst för dig.

• fröken sy

Nu kommer det ännu en fråga, ledsen att jag bombaderar er med frågor...

Hur känns en äl? Jag har ju inte haft äl sedan innan jag började med mina p-piller och då tror jag inte jag tänkte på det så mkt därför undrar jag såklart hur det känns. Hade nämligen lite "spänningar" i nedre magen igår kväll och inatt vaknade jag av att det gjorde ont i magen en liten stund och sedan gick det över.  Kände även att det spännde lite när vi hade sex ( sorry för det) kan det varit ägglossning jag hade?

• fröken sy

Linnea: Har du bara ont en liten stund eller kan du ha ont en hel dag? Är det snarlikt med mensvärk? Har nämligen haft typ som svag mensvärk hela dagen lite från och till och funderar såklart på vad det är, kanske bara är en biverkning från sprutan eller så är det något annat...

• fröken sy
    Linneah skrev 2010-06-30 21:07:35 följande:
    jag känner lite till och från någon dag innan och sen blir jag super öm i ena sidan, känns som en blandning av träningsvärk/mensvärk,  det gör även ont om jag känner på sidan av magen då....  kan till och med göra ont när jag sitter ner när jag har ÄL. Men det är säkert väldigt olika hur man känner det....Har du fått en spruta för att få igång ÄL?Kan även tillägga att det gör ont att ha sex vid ÄL....vilket inte gör det hela så enkelt

Tack för att du förklarade Japp jag har fått en spruta för att få igång äl, så nu gäller väl bara tumhållning och väntan...
  • fröken sy
    Blom skrev 2010-07-01 12:04:43 följande:
    Nu har jag skrivit på för det nya jobbet  =)  På samma arbetsplats men i stigande grad och lön. Bra för framtida mammapenning, om det skulle bli aktuellt  

Grattis grattis. Härligt med bättre jobb och bättre lön!!
  • fröken sy

Linnea: Just de funderingarna har jag oxå. Känner att jag inte vill prata om det på jobbet för som du skriver är det för privat. Man får väl se sen hur det blir om man får hålla på riktigt länge med undersökningar och så, då kanske det blir annorlunda. Nu har ju inte jag varit på så mkt undersökningar än och jag har kunnat lägga det bra till hur jag jobbar, är ju lärare så har en del planeringstid och tidiga eftermiddagar då det inte märkts om jag varit iväg en runda. har jag behövt ta ledigt från någon konferens har jag bara sagt att jag behöver vara ledig. Visst de kanske funderar på vad jag skall göra men då får de göra det. Hur har ni gjort annars, har ni berättat för era föräldrar och kompisar. Det har inte vi gjort, jag har pratat med två utav mina nämsta kompisar men ingen annan vet. När mina föräldrar och släktingar gör antydningar har vi bara sagt att vi vill vänta ska jobba några år till innan det är aktuellt. Är ju (bara) 25 år vilket jag brukar säga så det känns som de gått på det

• fröken sy

Ni som tagit älspruta, har ni oxå varit helt förskräckligt ömma i brösten? Gör ont så fort något kommer emot... och det har blivit värre ju fler dagar som går sedan jag tog sprutan. Hur lång tid var ni sådana isf?  

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3