Inlägg från: fendt87 |Visa alla inlägg
  • fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

hej tjejer!

hur är det med er?
    några som ska springa vårruset ikväll?
    det ska vi med några från jobbet, eller rättare sagt gå vårruset. men mest för att man ska få fika :)
    och så är det ju kul att få komma till stan och shoppa lite.

ha det bra! kram!

• fendt87

blom: inga krämpor alls, känner mig precis som vanligt (bara lite tjockare framtill men så får det GÄRNA vara). men som sagt, var ju på vårruset och powerwalkade skiten ur mina jobbarkompisar i laget så jag får väl se om jag kan gå imorgon... har inte tränat på hela året...

kram!

• fendt87

jag hejar på er alla tjejer och följer er ska ni veta! håller tummarna så ofta jag kan men det får ju inte inkräkta på mitt jobb, tur jag bara jobbar 75% så jag kan hålla tummarna resten för att komma upp i heltid :)
    kämpa på!

många kramar från mig!

• fendt87

humlan: ja visst är det mysigt att höra hjärtljuden! vilken vecka är du i?
    jag gick in i vecka 22 idag och allt är toppen! mår så bra och allt är finfint.
    har inte känt bebisen på två dagar så var lite nojig, men tidigare idag var det en himla värk i brösten och mini buifade runt lite i magen. har moderkakan i framkant så än så länge känner jag bara när bebisen sparkar uppåt eller ut mot sidorna. var likadant för någon vecka sedan att den var stilla i två dagar, men när den väl kommer igång sen så görs det ordentligt!

kappan: vad sa de på linnea när du var där?

ha det bra tjejer! kram!

• fendt87

det är som på triss: plötsligt händer det! ;)

håller tummarna och hoppas på det bästa för er alla!
    kram!

• fendt87
    fröken sy skrev 2010-05-11 14:47:07 följande:
    Fentd: Jag är lite nyfiken på hur det var när ni tog uppehåll i behandlingen. Slutade du med alla piller då? Fick du mens under den tiden eller hade du en äl och så blev du gravid då?
    hej!

såhär var det:

var hos besima sista gången 16 november efter provera och trippeldos pergotime. hon gjorde vul och konstaterade att det inte fanns någon ledande äggblåsa, bara små. fick alltså ingen äl-spruta.
    sen gjorde vi inget mer.
    jag sa till henne att vi ville ta paus till våren och att vi skulle höra av oss när vi ville börja igen.

men så blev det ju som det blev ändå, och enda förklaringen jag kan ha är att mina ägg utvecklas extremt långsamt och att det var därför jag fick äl den enda gången som vi på något lustigt sätt lyckade pricka in :)
    för innan när jag varit igång med behandlingen och ätit en omgång tabletter och gjort vul (som visat dåligt resultat) så har vi ju kört igång med nästa omgång tabletter igen på en gång. men nu kom det inga fler tabletter och mina ägg hann utvecklas i sin egen takt.
    detta är inget vetenskapligt bevisat, jag vet inte ens om det är möjligt, men det är enda någorlunda rimliga förklaringen jag har till "det som hände".
    hade alltså ingen mens emellan vul och positivt gravtest.

hoppas du blev lite klokare av mitt svar. kram!
  • fendt87

hej tjejer!

hur går det för er? hur mår ni?
    jag mår fint! vi är i vecka 23 nu och vi var hos barnmorskan idag och lyssnade på bebisen, lämnade lite blod, pratade och mätte magen.

hoppas det smittar av sig! kram och kämpa på!

• fendt87

blom: jo jag har förstått det :) men jag kan inte hjälpa det, haha. jag njuter hela tiden varje dag, är inne i ett helt sjukt njut-rus för tillfället.
    spännande med cura, håll oss uppdaterade om allt!

ha det bra allihopa!

• fendt87

kappan: herregud va bra och modigt gjort med jobbet! och med ny frisyr och ny bil kan det ju bara gå vägen och bli bra med en graviditet också!
    jag hejar på dej!

• fendt87
    loppa8 skrev 2010-05-21 17:37:06 följande:
    Hej på er!Kikar på den här tråden ibland när jag behöver lite hopp. Gått på Linnéamottagningen lite till och från i ca 2 år. Ibland blir jag trött på allt hormonätande och pausar några månader, men blir sugen sen igen. Har ätit pergotime x 3 den här månaden och tog sen ovitrelle och progestoron (heter det så?). Känns inte som om det har funkat.... Nåväl, det känns bra att det finns andra som jag!
    jadu, vi är några stycken som kämpar/har kämpat. roligt att du följer oss, skriv gärna lite mer om dig så vi får lära känna dig om du vill det. och har du några frågor är det bara att fråga, vi vet det mesta! men du verkar ju ganska erfaren själv.
    lycka till och kämpa på! hos oss får du alltid stöd! kram
Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3