Inlägg från: fendt87 |Visa alla inlägg
  • fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Blom skrev 2010-03-18 18:29:50 följande:
    Fendt: Det händer ingenting på den andra fronten, alla möten idag inställda pga sjukdom..............
    ja, det finns ju inte ord för det där längre. hur fan kan de hålla på som de gjort? man blir ju helt matt. läser man om något såntdär i en bok håller man ju på att smälla av, men när det verkligen händer i verkligheten. tycker så jävla synd om er!
  • fendt87
    nina01 skrev 2010-03-19 22:57:06 följande:
    Hej tjejer vet ni i fall man kan göra den vanliga ultraljud hos besima eller är det bara sjukhus som gäller.
    jag ringde samira om det i förra veckan och hon sa att de bara har utrustning för att göra vul. är du också gravid?
  • fendt87
    Kappan skrev 2010-03-25 21:16:51 följande:
    Nytt VUL idag. 3 ägg på mellan 19-22mm. TVÅ Ovitrelle och en kur Progesteron för att ta hand om slemhinnan nästa vecka och fram till BIM (kanske längre om allt går bra). Nu gäller det! Besima sa att vi tar risken att det blir två (eller t.o.m tre), det kan hända men vi måste satsa nu när det ser så bra ut!Synd bara att sambon fått feber idag. Men han har fått på sig tunna byxor och ligger med benen isär för att grabbarna inte ska bli överhettade. ;)Ikväll är myset till och med schemalagt. 6 timmar efter Ovitrellen. Blodprov på torsdag (får gå till VC eftersom Besima har semester).
    schemalagt sex låter inte så romantiskt, men vad gör man inte? ;)
    jag hejar på och önskar er lycka till!
  • fendt87

hej på er!
    i morse var vi hos barnmorskan och lämnade urin- och blodprov och lyssnade på hjärtljuden. mina prover och blodtryck och allt var jättebra och bebisens hjärta bultade på. hon hade lite svårt att hitta dem först, men sen hörde vi och så låg mini och sparkade så det hördes i hela rummet!

kram!

• fendt87

kappan: tack! och det där med vul har du rätt i, det skulle ju kunna vara så! och tänk vad tidigt man fått se sin lilla bebis då, för det är ju lååångt innan rul i vecka 18
    åååh, jag vill också ha en mcflurry, med smarties!
    lycka till med allt!
    kram

• fendt87
    nina01 skrev 2010-04-01 15:22:06 följande:
    Japp fendt87 jag är också gravid är inne på v.14+2 idag.
    grattis! en liten höstbebis till!
  • fendt87

hej tjejer!

någon som blev lurad på första april? eller kom på nåt bra att skoja om själv kanske?
    hur står det till med äggen så här i påsktider? (ja, jag har så dålig humor).
    hoppas allt är bra med er alla och att ni passa på att vila och njuta när det är lite långledigt!

många kramar!

• fendt87
    fröken sy skrev 2010-04-04 13:24:58 följande:
    Hej tjejer.Hoppas ni har en riktigt härlig påsk, jag har haft det bra. Varit fullt ös bara men så är det ofta när man är ledig. Bara 1 ½ dag kvar ledigt nu av påsklovet, känns alltid lite jobbigt att gå tillbaka och jobba efter ett lov.Kappan: Håller tummarna allt jag kan för er!!Nina01: Stort grattis till er!!Är det någon här som vet om man kan få ägglossning när man äter provera? Men eftersom Besima vill ta prover på mig längre fram i vår när jag äter provera och göra VUL borde jag ju kunna ha ägglossning va? fattar inte riktigt...Jag fick iaf mens efter tabletterna, men det tog 7 dagar efter jag slutat med dem innan den kom igång ordentligt. Hur räknar man då? Vilken är min första dag i cykeln? Om jag räknar från när den kom igång ordentligt är det dag 11 idag. Det jag funderar på är varför jag hade ont i brösten igår, har inte haft det sen jag slutade med provera och idag har det gått över. Sen högg det till i vänster sida av magen, funderar på om det kan vara ägglossning, men borde ju vara lite tidigt i såfall... Vet ju inte om ni har någon aning om detta, men vet ingen annan jag kan fråga heller. Ha en fortsatt bra påskhelg!
    hej!

angående provera och ägglossning. som jag fattat det äter man "bara" provera för att få en "första-menscykledag" att sedan kunna räkna efter. av provera tror jag inte det blir några ägg, däremot av pergotime.

lycka till! kram
  • fendt87

blom:
    tack! jag också! ;) och min närmsta omgivning tycker om den ibland... tur att jag inte säger eller skriver allt jag tänker, då hade nog någon ringt och tipsat st. sigfrids så de kommit och hämtat mig för länge sedan ;)
    men än så länge är jag en fri kvinna. hahaha.

skönt att vi kan skratta ibland, det måste man.
    ha det bra alla, många kramar från mig!

• fendt87
    Kappan skrev 2010-04-07 16:28:05 följande:
    Ontontont... känns som mensvärk. Men kraftigare än vanligt, och fortfarande öm i brösten (har jag aldrig annars)... kan vara livmodern som växer läste jag... hoppas hoppas hoppas... Imorgon passerar jag 28 dagar och därmed maxgränsen för min ordinarie cykel. Så snälla håll tummarna för mig de närmaste dagarna. Blom: Vad händer härnäst? Ny sprut-omgång snart?
    jag håller alla tummar och tår! hoppas hoppas hoppas!
    kram!
Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3