Inlägg från: fröken sy |Visa alla inlägg
  • fröken sy

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Hej tjejer.

Som vanligt följer jag er men hinner inte vara så aktiv här i tråden. Har bombaderat fendt med frågor via meddelande ist...

Själv är jag inne på dag 6 med proveran nu. Första dagen jag åt dem, alltså dag 16 fick jag känningar i tjejmagen. Funderade på om det kunde vara äl eller om det var tabletterna som spökade. Testade då med äl-test och fick glad gubbe för första gången in mitt liv. Funderar så klart på om det är tabletterna som gör att det blir falskt utslag eller om jag faktiskt hade äl. Den glade gubben stannade kvar i två dagar sedan har det inte gett utslag. Så jag hoppas såklart igen, vilket jag inte har gjort på 6 månader ungefär... Förhoppningsvis håller nåt på att hända med min kropp, hoppas den fattar att det skall vara en regelbunden cykel...

Fendt: Redan i vecka 22, vad fort det känns som tiden har gått. Härligt att du mår bra.

Kappan: Jobbigt att blöda så länge. Hoppas att det hjälper med proveran så ni kan börja räkna dagar igen. Så trist när det strular mer än vanligt...

Humlan: Härligt att höra bebisens hjärtljud! Måste vara så häftigt!!

• fröken sy

Fentd: Jag är lite nyfiken på hur det var när ni tog uppehåll i behandlingen. Slutade du med alla piller då? Fick du mens under den tiden eller hade du en äl och så blev du gravid då?

Kappan: Självklart hoppas vi, men tror kanske att det är proveran som spökar ändå. Men vi får väl se, om 3 veckor skall vi ju troligen påbörja utredningen. Om nu inte Besima tycker att vi skall vänta tills efter sommaren ist. Men det vill jag inte, är ruggigt trött på att vänta nu faktiskt!!

• fröken sy
    Kappan skrev 2010-05-11 11:52:35 följande:
    Det finns hopp för alla!
    Ja, hoppas verkligen det...
  • fröken sy

Tack Fendt för att du berättade om hur det var för er! 

Äter sista proveratabletten ikväll, så sen blir det att vänta på att mensen kommer så jag kan ringa till linneamottagningen och köra igång med utredningen.

• fröken sy

Ja Blom, hoppas verkligen att vi får komma igång innan sommaren!

Hoppas ni ha en härlig fredagskväll...

• fröken sy

Hej tjejer. Här har det hänt saker sedan jag var inne sist.... roligt! Själv ska jag till Linneamottagningen imon och ta prover, är på dag 4 imon. Men hade två missade samtal på telefonen nu när jag slutade jobbet från dem, men då gick det ju inte att få tag på dem. Hoppas, hoppas att inte de skall ställas in för nästa gång jag är på rätt dagar i min cykel är efter midsommar när besima har semster.

• fröken sy

Hon ville bara att jag skulle komma lite tidigare, och det kunde jag! Så nu har vi påbörjat utredningen. Känns både underbart och jättejobbigt. Det är ju superskönt att äntligen vara igång, men samtidigt känns det jobbigt att det inte kan funka utan hjälp för oss, när det funkar för de allra flesta.

• fröken sy
    Kappan skrev 2010-05-20 17:43:19 följande:
    Heja Fröken Sy!!!
    Tack! Kommer alldeles säkert behövas hejarop under resans gång...
  • fröken sy

Hej tjejer! Så det finns fler här som gillar att shoppa?!? Konstigt att det kan vara så kul... och tradera det försöker jag hålla mig borta ifrån, fastnar alltid där annars.

Loppa8: Välkommen till tråden!

Kappan: Smart med ett konto som du använder på det viset på tradera, kanske något som man skulle testa.

På måndag påbörjar vi vår utredning, första gången mannen och jag skall gå till Besima tillsammans. Lite nervös och spänd på hur det blir. Var ju där och lämnade prover i torsdags och det gick bra, undra om svaren har hunnit komma till på måndag. Är det någon som har koll på hur lång tid det brukar ta? Är det något som är bra att tänka på/vara förberedd innan vi går dit på måndag?

Nu måste jag återgå till jobbet...

• fröken sy

Ang deras semster så tror jag att hon sa att de var lediga 4 vckor from v 28, de hade nämligen skjutit fram(eller säger man bak) det en vecka... en vecka senare

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3