Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Hej.
Vi har också börjat på linneamottagningen. Får jag göra er sällskap här? Känns som det hade varit skönt med stöd, det är mycket frågor och tankar som snurrar i huvudet på mig nu!
Hej.
Vi har också börjat på linneamottagningen. Får jag göra er sällskap här? Känns som det hade varit skönt med stöd, det är mycket frågor och tankar som snurrar i huvudet på mig nu!
Tack förresten för det varma välkommandet!!!
Hej tjejer.
Hoppas ni har en riktigt härlig påsk, jag har haft det bra. Varit fullt ös bara men så är det ofta när man är ledig. Bara 1 ½ dag kvar ledigt nu av påsklovet, känns alltid lite jobbigt att gå tillbaka och jobba efter ett lov.
Kappan: Håller tummarna allt jag kan för er!!
Nina01: Stort grattis till er!!
Är det någon här som vet om man kan få ägglossning när man äter provera? Men eftersom Besima vill ta prover på mig längre fram i vår när jag äter provera och göra VUL borde jag ju kunna ha ägglossning va? fattar inte riktigt...
Jag fick iaf mens efter tabletterna, men det tog 7 dagar efter jag slutat med dem innan den kom igång ordentligt. Hur räknar man då? Vilken är min första dag i cykeln? Om jag räknar från när den kom igång ordentligt är det dag 11 idag. Det jag funderar på är varför jag hade ont i brösten igår, har inte haft det sen jag slutade med provera och idag har det gått över. Sen högg det till i vänster sida av magen, funderar på om det kan vara ägglossning, men borde ju vara lite tidigt i såfall...
Vet ju inte om ni har någon aning om detta, men vet ingen annan jag kan fråga heller.
Ha en fortsatt bra påskhelg!
Fendt87: Tack för snabbt svar. Så har jag oxå fattat det,men då förstår jag inte varför jag skall in och ta prover och göra VUL i juni när jag fortfarande äter provera. Försökte fråga Besmina lite men då sa hon typ bara, om du skulle bli gravid är det ingen fara att äta provera...
Hej tjejer. Jag följer er här ofta men vet inte riktigt vad jag skall skriva alltid. Men skickar en massa kramar till alla som behöver!!
Själv går jag nu och väntar på min mens, slutade med proverakuren igår så den borde väl komma nu innom några dagar. Sen har jag suttit och räknat dagar. Besima ville ju att jag skulle komma in för provtagning i juni, juli el. augusti. Eftersom hon har semester i juli vill jag ju hinna dit innan. När jag nu suttit och räknat verkar det som jag kommer vara så i cykeln att jag antingen får gå dit i mitten/slutet av maj eller kanske hinner dit i slutet av juni. Vill ju inte riskera att hon gått på semester men vet ju inte heller om hon vill ta emot mig i maj... kanske ska ringa dit och kolla upp lite hur det ser ut i vår och sommar?!?
Sen fick jag veta att en kompis som har haft samma problem med cykeln som jag har blivit gravid. Hon skulle precis börja äta piller för att få igång mensen så helt plötsligt funkade det av sig själv, och så blir hon gravid på första försöket. Jag är ju jätteglad för deras skull men samtidigt ledsen över att det inte kan få g lite smidigt för oss...
Hej tjejer.
Fentdt87: Härligt att det såg bra ut på UL, klart du skall vara glad här i tråden... vi hoppas på att det smittar!! Då blir det en överraskning om det blir en liten prins el prinsessa i höst.
Sen när det gäller provera vill jag veta ALLT , så jag skickar nog ett meddelande till dig ist...
Blom: Trist att besima har semester när du skulle behöva henne. Jag måste med ringa och kolla upp lite tror jag.
Kappan: Håller med Blom att det är bra att du får spolning denna månad.
FiaLotta: Lycka till med ert andra försök!!