Inlägg från: fendt87 |Visa alla inlägg
  • fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Blom:
    tusen grattis till dig! förstår att du är lycklig!
    så underbart! hoppas allt gick bra?! har  ni en stolt storasyster nu i familjen?
    nu vill jag höra förlossningsberättelse :) kram!

• fendt87

härligt blom! var hon stor? har ni hittat på namn än?

vi grejar med astrids rum nu, så kul att få måla om och inreda och göra mysigt!

• fendt87
    Växjö skrev 2011-03-18 10:03:33 följande:
    Hej!
    Jag är 29 år och har försökt i ganska exakt ett år.. Anledningen till att jag sökte till Besima var att mina menscyklar var oregelbundna och långa. När hon då gör ett ultraljud visar det sig att mina äggstockar "var vilande" som hon uttryckte det. Fick då börja med Provera och Pergotime med en gång.. 
    Känns nu som att vi står och stampar... sambon ska lämna in prov nästa vecka och jag antar att vi får fortsatta besked efter detta.. Har själv tyvärr inte svarat så bra på Pergotime.. 

Hur har ni upplevt bemötandet på mottagningen? Har ni varit nöjda? Jag kan ibland få känslan av att hon tycker att jag är "löjlig" och att jag inte borde känna mig stressad över situationen eftersom jag fortfarande är så ung... 
    Hej!
    Samma problem som jag hade då. Oregelbundna/sinnessjukt långa menscykler och hon sa även att äggstockarna såg ihopklämda ut, men att det kunde bero på att jag ätit p-piller (neovletta28). Jag fick "bara" Provera de första tre omgångarna sen även Pergotime.
    Har du fått blödningar som förväntat av Proveran?
    Hon tyckte också att "jag är ju ung, jag har tid på mig" (skulle fylla 22 när vi kom till Linneamottagningen) men har man väl tagit beslutet att man vill försöka bli gravid så vill man ju bli det inom en rimlig framtid, och har man dessutom sökt hjälp för det så ska man ju bli tagen på allvar. Man får "ligga på" Besima lite ibland, ett tips som vi ofta ger här i tråden är att läsa på om olika behandlingsformer utefter sina problem. På så vis kan man fråga mer och ha mer koll och styra vad som ska hända. Visst ska man lyssna på Besima och hennes kunnande, absolut, men om du upplever att det går trögt så var tydlig med att påpeka det och säg t.ex. att "jag har läst/hört att man kan göra si eller så, vad tror du om det?"
    Tror att ni kommer vidare mer när de fått svar på mannens spermaprov också, då har man ju ännu mer att gå på till nästa träff. Men som sagt, läs på och stå på dig (i slutet lade jag själv in beställningar på vilka piller jag ville ha och hur många, hahaha)

Lycka till och håll oss uppdaterade! Även om vi fått vår lilla tjej för snart 6 månader sedan följer jag er här och svarar så gott jag kan. Kram!
  • fendt87

STORT GRATTIS KAPPAN! DU ÄR GRAVID, DU SKA ÄNTLIGEN FÅ BLI MAMMA!!!
    helt underbart ju! shit vad jag är glad för din skull! och jag känner igen känslan och chocken när man ser två streck på testet!
    ingen fara att du rökt eller druckit, bebisen får inte näring från dig ännu. men nu är det slut med allt sånt :)
    skolan och allt sådant löser sig, njuuuuut nu! man behöver ett par dagar att vänja sig vid tanken ordentlig och fatta på riktigt att man är gravid. men om ni skulle börja på IVF nu i veckan och det hade tagit sig på första försöket så hade du väl ändå inte hunnit klart med skolan, eller?
    vet inte hur du ska göra med malmö eller besima, jag blev ju gravid när vi hade paus i behandlingen och ringde besima när vi varit på inskrivning hos BM tror jag.
    allt kommer gå bra, du väntar barn, inte  missfall!
    grattis igen och stor kram från mig!

• fendt87
    Växjö skrev 2011-03-21 09:07:59 följande:
    Tack för tipsen!! 
    Längtar till mannens provresultat kommer. Vill vidare nu! Trött på att stå på samma ställe och trampa!! Antar att nästa steg blir spolning av äggledarna om mannens provsvar är normalt. Någon som vet om detta är smärtsamt? Vad händer sen?? Många frågor!!!
    Jag fick mens som planerat efter Provera och Besima tyckte inte att jag behövde ta dem sen igen utan att det skulle räcka med Pergotime. Är idag på dag 31 i min cykel och tror att den åter kommer att bli lååååååååång eftersom jag inte fick Ovitrelle senaste gången jag var hos Besima..  

Stort grattis till din lilla flicka!! Om jag inte blandar ihop allt så var det inte så att du blev gravid ostimulerad?! Kram!!
    Hej!
    Jag har inte gjort äggledarspolning, men andra i tråden har gjort och kan berätta mer.
    Jo jag blev gravid ostimulerad. Alla behandlingar innan så körde vi på direkt med ny behandling om jag inte fått mens eller plus på stickan på dag 35. Kanske behövde kroppen bara lite extra tid än de 35 dagarna för att fungera. Min teori i allafall :)
    Lycka till med allt!
  • fendt87
    Kappan skrev 2011-03-21 20:05:18 följande:

Ska till Besima igen om drygt två veckor. Tänkte jag skulle ta ett test till strax innan dess. Men frågan är om jag gör lika många som du gjorde Fendt? 
    Det måste man absolut göra :)
  • fendt87
    loppa8 skrev 2011-03-24 16:27:06 följande:
    Har fått svar på mannens prov idag, och det kan man inte klaga på :) 
    Så det verkar som om han är OK och att det är mina hormoner som är konstiga.
    Ska fortsätta med Pergotime och se om något händer.
    finns det pergo att köpa nu då? för de var väl slut överallt ett tag?
  • fendt87
    Växjö skrev 2011-03-25 21:33:16 följande:
    Ja, det är verkligen nackdelen med Pergotime.. Helt omöjliga att få tag på.. Då himla trist och frustrerande. 
    Har nu "tjatat" till mig en spolning av äggledarna! Tog dig verkligen på orden Fendt!! Denna cykeln ska jag ha uppehåll med Pergotime och när jag sen får mens skulle jag höra av mig för att boka in en tid.. Nu kände jag att det blev lite oklart när jag pratade med mottagningen, är osäker på om det är OK att ta Pergotime samma  cykel som spolningen görs..?? Räcker det att man är ostimulerad månaden innan... Hmm... 
    Kommer ni som har gjort spolningen ihåg vad som gällde för er?

Trevlig helg på er alla!!  
    det är rätt, tjata och ligg på! (i dubbel bemärkelse, haha)
  • fendt87
    Maskrosungen skrev 2011-03-26 16:40:24 följande:
    Själv är jag otroligt otålig är i dag 39+6 men känns inte som det händer något här inte. Har massor med förvärkar och sammandragningar men nu verkar det minska?
    Den som väntar på något gott... Jag blev igångsatt och lilla Astrid är född 9 dagar "för sent". Visst var det drygt, men vi hade ju redan väntat så länge så det var lika bra att maxa graviditeten och njuta sista tiden också :) Jag hade aldrig någonsin några förvärkar, lite sammandragningar bara, men det hade jag ju i flera månader innan
  • fendt87

varit lugnt här ett par dagar nu ju...

maskrosungen: nu måste det väl ändå hänt något va? ;)

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3