Inlägg från: fendt87 |Visa alla inlägg
  • fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

jättabra länk!!!

• fendt87

ja ni skulle verkligen få medaljer allihop! det är ni så värda! kämpa på och ge inte upp, belöningen är fantastisk!

• fendt87
    Pionen skrev 2011-02-11 01:02:04 följande:
    Någon här som har erfarenhet av att få sina journalkopior från Linnéamottagningen?

Jag var hos en läkare på VC i veckan och hon trodde att jag kunde ha pcos. Men det har Besima inte sagt ett ljud om till mig, bara nämnt att jag behöver gå ner några kilon för att sedan komma tillbaka.

Jag vill nu ha mina journalkopior och gå till en annan gynläkare för ett annat utlåtande. Men det kan tydligen vara lite känsligt att be om journalkopior..?
    Hej!

Jag har ingen erfarenhet av att begära ut journalkopior, men det ska du väl kunna göra utan problem? De är ju "dina". Har du pratat med Besima? Om du tror det är något känsligt att du ska gå till en anna läkare så behöver du ju inte säga att det är det du ska ha journalkopiorna till.
    Jag har själv funderat på att begära ut kopia på journalen "bara för att ha" liksom. Inte för att jag behöver dem till något särskilt. På förlossningen när jag fick vår dotter frågade personalen om jag ville ha kopior på förlossningsjournalen och lämnade ut det jättegärna.

Skriv gärna när/om du fått ut journalerna och vad Besima sa. Lycka till!
  • fendt87

Hej tjejer!
    Ville bara kika in och önska er en trevlig Alla Hjärtans Dag.
    Ikväll ska jag och stora älsklingen ut och äta och fira 6-årsdag! Lilla älsklingen får vara hos mormor och morfar en stund. Ska bli spännande eftersom hon inte äter från nappflaska, varken om jag mjölkat ut eller blandat ersättning... Men vi blir ju inte borta så länge, lär ju längta hem till henne!

Ha det bra, ta hand om varandra och ge en extra kram till de ni tycker om idag!

• fendt87

Blom:
    Middagen gick jättebra! Hon fick mat och så körde vi från mina föräldrar lite innan klockan 19, åt gott, fick ett mms från mamma med bild på en sovande bebis och var tillbaka hos föräldrarna cirka klockan 21. Riktigt skönt att vara "bara vi" även om man tänkte på henne och saknade henne såklart, men vi visste ju att hon var i goda händer.
    Men shit alltså, er utredningshistoria-soppa-hejsanhoppsan-pannkaka... Jo Uppdrag Granskning nästa! (Då får vi se dig i verkligheten...)

Kram!

• fendt87
    Blom skrev 2011-02-16 13:50:36 följande:
    Fendt: attans tänkte inte på det, vill ju inte synas i TV men man kan kanske klä ut sig? Tomte Nu ringde den tredje utredaren(nivå tre i sthl) på polisen och ställde in mötet i morgon, i alla fall inställt dagen innan det är ju ngt nytt.. Nej det blir media på måndag om inget möte har blivit av. Vi har ju lagt ut förfrågningar innan till media och de är ju eld och lågor och är berädda att betala dyrt för vårt scoop.. Hade kanske passat bra nu när jag inser att mammapenning inte kommer göra mig särskilt rik =)

Kappan: hur går det med studierna? Fortfarande roligt?
    MEN VAD VÄNTAR DU PÅ DÅ!!! haha, nä förlåt. men lite extra klirr i kassan är ju aldrig fel. fasen, hoppas allt blir bra i allafall!
  • fendt87
    loppa8 skrev 2011-02-19 20:02:50 följande:
    12 dagar efter Ovitrelle.  Känner efter, och känner spänning och PMS. Vågar inte hoppas nåt. Vet hur lurad och fånig jag kommer känna mig när jag står där med ett icke-plus....
    eller så är det något :) men testa inte förtidigt, det gjorde jag efter den enda gången jag fick ovitrelle och det visade falsk-plus. men jag håller tummar och tår för dig!!! kram!
  • fendt87
    loppa8 skrev 2011-02-19 22:56:25 följande:

Tack för omtanken!

När ska man testa efter Ovitrelle egentligen, för att veta att det visar rätt?

vänta minst 14 dagar har jag hört, för att vara på säkra sidan. hellre ett sant minus än ett falskt plus ju.
    kram!
  • fendt87

loppa8: tråkigt med minus :( men bra såklart att du fått tid för titthål. jag har inte gjort det men hoppas någon annan kan svara.

växjö: välkommen till tråden! berätta gärna lite om dig själv, t.ex hur gammal du är, hur länge ni försökt och lite så. bra att ha lite bakgrundsinfo ifall du ställer frågor. kan ju vara lättare att svara då :)

kram!

• fendt87
    loppa8 skrev 2011-03-07 18:04:19 följande:
    Denna veckan är det dags för titthål. Hoppas på att få veta varför "maskineriet" inte fungerar som jag vill. 
    Nervös =S
    allt kommer att gå bra! meddela oss när du varit där, vi följer dig och stöttar, det vet du! kram!
Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3