Inlägg från: fendt87 |Visa alla inlägg
  • fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Kappan skrev 2010-07-13 08:11:46 följande:
    Neeeeeeejjjjjjj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mens på dag 25...

Fanfanfanfan!
    Jobbigt att väcka sambon för att ge beskedet kl halv sex i morse och sedan skynda iväg till bussen. Vill ju vara hemma och kramas hela dagen.

Är det någon som vet om Samira jobbar? Vill lämna besked för att få snabbare tid för titthål... Uppgiven.... :(
    så ledsen för din/er skull! :(
    jävla skit!
    vet inte hur samira jobbar, men ring och jaga på linneamottagningen eller åk dit om du har möjlighet.
    ta hand om varandra och kramas ikväll! tänker på dig!
    kram från mig!
  • fendt87
    fröken sy skrev 2010-07-13 17:25:11 följande:
    Det har varitit lite jobbigt för det har pendlat fort mellan hopp och förtvivlan här. I lördags var jag ganska säker på att jag troligen var gravid, brösten hade blivit jätteömmande, illamående och allmänt konstigt mående. Men sen på söndagen var symtomen som bortblåsta, och på kvällen där fick jag mörkare flytningar. Tänkte att det säkert var biverkningar från sprutan och så kanske värmen som gjorde symtomen dagen innan. Kändes som mensen var på intågande. Gick och väntade hela måndagen och idag på att de skulle sätta igång, men har inte gjort det. Bara pytte,pyttelite blod. Är på dag 29 idag, 15 dagar sedan jag tog sprutan... vad kan det vara om det inte är mens? Men vet ju inte sätter kanske igång imorgon. har iaf köpt ett test så jag har tänkt testa imorgon på morgonen, men känns lite som att jag kommer få ett fett minus och mens som tågar in så fort jag testat...
    jag hade lite färgade flytningar som jag trodde var början till mens innan jag fattade att jag var gravid :)
    och även efteråt, kan vara gammalt blod (äckelvarning!) som ligger kvar som kommer ut när det börjar hända nya grejer i livmodern.
    jag håller tummar och tår för att du ska få ett fint plus. uppdatera oss i tråden om vad det blev.
    kram till dig!
  • fendt87
    Blom skrev 2010-07-16 12:50:53 följande:
    Nu är jag på svensk mark igen efter en skön semester.

Fröken SY: Det hände mig en gång när jag ätit pergo att mensen aldrig riktigt kom igång. Besima sa att jag fick vänta. Två veckor senare hade jag ägglossning igen så mensen kom aldrig riktigt den månaden....
    välkommen hem! skönt med semester kan jag tänka mig! allt bra med dig och magen?

kram1
  • fendt87
    Blom skrev 2010-07-16 22:30:10 följande:
    Jo. Tack. Ständigt illamående men det hsr jg nog förtjänat. Går hyfsat om jag äter ofta... har försökt få tag i ngn som kn gör ultraljud, msn gör det efyer ivf i v 7-8. Kvinnokliniken vägrar mkt oyrevlig eftersom jag gått privat... tänkte i mitt stilla sinne tt det är just pga de m som jag går ptivat.
    säkert några sura, bittra, jävla kärringar som jobbar där :)
    men försök få tag i en barnmorska som kan skicka remiss, borde väl gå?
  • fendt87

tjohoo!
    är uppe med tuppen idag, helt olikt mig! idag bär det av till ullared med mamma och svärmor och vi ska shoppa som galningar :) hoppas jag hittar allt jag skrivit ner på min fullkladdade a4-sida...

ha det bra tjejer! kram!

• fendt87
    fröken sy skrev 2010-07-19 13:18:42 följande:
    Mensen dök upp sen så nu knaprar jag tabletter igen. Denna månaden blir det att testa med äl-test eftersom det inte blir något vul, men det känns lite spännande oxå eftersom det är första gången jag testar med äl-test och det faktiskt kan ge utslag..
    hoppas hoppas! jag håller tummarna (som alltid, börjar känna mig lite begränsad i mitt arbete när jag håller tummar hela tiden). köper du äl-tester på internet eller?
    jodå, jag hittade jättemycket fint i ullared. det gick åt några tusen men nu är typ allt fixat förutom spjälsäng och skötbord. men det får bli en tur till ikea snart.

hoppas allt är bra med er andra också!
  • fendt87

hej!

på ultraljudet sa vi till sköterskan att om hon kunde se könet ville vi veta, men det kunde hon inte se, så det får bli en överraskning. har handlat något "killplagg" och något "tjejplagg" men allt annat neutralt, är ju kul at handla lite innan, men säkert änu roligare när man har sin bebis och ser om den "ska ha" rosa eller blått :)
    klart det blir er tur också, det blir allas tur förr eller senare. tro mig, jag har varit där också och misströstat.
    när jag köpte graviditetstester gjorde jag det på www.testlagret.se och var väldigt nöjd med dem (särskilt med de som visade positivt...). där finns såklart äl-tester och lite annat smått och gott också.
    klart det är spännande för dig! och jag håller tummarna, ska bara jobba en månad till innan semester och föräldraledighet, så om en månad kan jag hålla lite mer.

ha det bra, kram!

• fendt87
    fröken sy skrev 2010-07-24 12:34:02 följande:
    Linneamottagningen skulle öppna igen 9 augusti. Funderar på hur jag skall göra nästa cykel, kanske kan man ringa dit då och se ifall besima kan skriva ut en omgång pergo till. Tror ni hon gör det eller måste jag dit på undersökning igen? Känns ju inte som det är någon idé med undersökning eftersom det isf skulle vara utan pergo... 
    hej!
    jag ringde dit någon gång och "lade in en beställning" på piller.  typ sa till samira att hon skulle be besima skriva ut recept och det funkade :)
    lycka till!
  • fendt87
    Maskrosungen skrev 2010-07-25 18:05:11 följande:
    Hej tjejer
    Det var länge sedan jag hängde här sist. Jag har bara behövt en paus. Och tydligen har det hjälpt! Efter nästan 2 år av försök och 2 inseminationer har jag äntligen blivit gravid. Helt spontant! Är i v 5 +1 så ännu är det tidigt. Men nu vet man ju i alla fall att det fungerar! Sprider kanske lite hopp till er andra som försökt länge också hoppas jag!
    GRATTIA GRATTIS GRATTIS! gud va kul att höra! javisst är det tidigt, men man måste ju börja från början :) blir det en liten vårbebis då?
    stor kram!
  • fendt87

kappan: låter spännande! själv har jag lite svårt för "såntdär hokus-pokus" men man vet ju aldrig. hoppas allt går bra och håll oss uppdaterade, jag är i allafall nyfiken! :)

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3