• Blom

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Fendt: attans tänkte inte på det, vill ju inte synas i TV men man kan kanske klä ut sig? Tomte Nu ringde den tredje utredaren(nivå tre i sthl) på polisen och ställde in mötet i morgon, i alla fall inställt dagen innan det är ju ngt nytt.. Nej det blir media på måndag om inget möte har blivit av. Vi har ju lagt ut förfrågningar innan till media och de är ju eld och lågor och är berädda att betala dyrt för vårt scoop.. Hade kanske passat bra nu när jag inser att mammapenning inte kommer göra mig särskilt rik =)

Kappan: hur går det med studierna? Fortfarande roligt?

• Blom

Loppa 8; har inte heller gjort titthål men håller tummarna för dig och hoppas att det är ett steg i rätt riktning!
    Lycka till!

• Blom

Skönt Loppa! Vad händer nu, vad blir nästa steg? Känns som om det i alla fall har rullat igång lite.

Kappan: Spännande med IVF. Det kommer att gå finfint ska du se! Jag kom ihåg det med positiva minnen för de är så trevliga och omhändertagande och inte minst av allt proffsiga!

Mitt lilla "provrör" tittade ut i måndags =) Det blev en liten tjej till!

Kram från en lycklig Blom

• Blom

Tack allihop!

Maskrosungen: jag känner igen det där, det kommer att gå bra! Tror att vi är lite extra nerviga som vi fått kämpa för jag kände inte alls så med förra barnet...

Förlossningen gick bra, 3 onda timmar sen var det över =)  De är underbara på förlossningen och gör allt för att hjälpa en, bonus till dem!

Kappan; vet hur det känns att kastas mellan hopp och förtvivlan. Jag hoppas att våren är god mot dig och att du snart är igång i ivf karusellen =)

• Blom

Fendt: Lea heter hon. 3500gr 51cm lång. Vi har lite tur, det rosa rummet med silverhjärtan får hänga kvar lite till.. Storasyrran har bytt rum.

• Blom

Oj Oj Oj här händer grejer i tråden, underbart!!
    Kappan:; Grattis! Jag börjar nästan gråta, vad underbart roligt!!!

Växjö Välkommen! Jag har gjort en spolning och upplöevde inget som helst obehag men jag vet att det kan kännas lite olika. Hoppas att det rullar på för dig nu, blir det sprutor då efter spolningen?

Loppa 8; kom första barnet utan hjälp? hade inte riktigt koll på att du också har barn tidigare. Min 1:a tjej kom direkt utan ngn hjälp... andra tog desto längre tid trots att man inte hittar några som helst fel. Kroppen är konstig...

• Blom

Loppa8: Efter behandling med pergo några gånger utan resultat brukar Besima göra spolning. Efter spolning om det funkar bra brukar hon gå över till sprutor i stället.
    På mig funkade ingenting eller rättare sagt allt var som det skulle hela tiden men det blev ändå inget barn så vi blev skickade till IVF direkt, ingen titthålsoperation. Men det kunde ju förståss bero på att vi betalade själva eftersom vi redan har ett barn sedan tidigare.

• Blom

Jag kom imte ihåg hur många enheter jag tog men mer än kappan och vid ivf var det massor för då ska man ju bli överstimulerad. Högkostnadskortet täcker ju medicinerna =)

IVF kostade drygt 27000 tror jag för ett försök, vi chansade på det i stället för paket på 3 försök..

//B

• Blom

Hmmm
    Blir lite förvirrad av alla nicknames, skyller på amningen... Jag menade nog Växjö när jag skrev loppa tidigare i tråden =)

• Blom

Kappan: hahaha härligt att höra att du har känningar. Alla läkare sa till mig att de som har mkt känningar är de som har de starkaste graviditeterna. kämpa på, vill inte avskräcka dig men mitt liv var ett helvete i 9 månader.. gick dock bara upp 5 kg och fick en söt flicka som belöning =)

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3