• Blom

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Grattis Todelido! =)

• Blom

Fendt: Jag är så glad för din skull. Det är du värd! Grattis!

• Blom

Hej

Humlan, jo är ok. Lååååångt ifrån gravid så det känns lite tråkigt just nu, men ni vet ju.

Fialotta: Fy sjutton, hur kan det bli så precis som man inte har annat att tänka på. Det där trodde inte jag bara hände. Usch och fy! Men den här gången kan väl knappast räknas då? Varför måste ni vänta till maj? Tycker mkt synd om dig nu.

Själv har jag nu blivit narkoman, spruta varje morgon.

Välkommen fröken sy.

Kappan: knapra på, håller tummarna för dig på tisdag!

Ni andra, jag hoppas att ni växer och står i =)

• Blom

FiaLotta: Sprutorna går bra, känns ju inte alls och ingen fara att ta.

Kappan: Jag sprutar med puregonpenna 1 gång varje dag till dag 9, då ska jag träffa Besima för att se om den lägsta dosen har gett ngn effekt. Sen reglerar man väl den fram till dag 13 om jag inte är överstimulerad. Det innebär kanske att jag får träffa Besima många gånger nästa vecka, hoppas det. Känns bra att hoppa på steg 2 direkt så här. Men vi får väl se vad kroppen säger på måndag.

Ikväll är det meningen att vi ska ha 3 viktiga möten(som alla andra kvällar) men idag kan ni väl hålla tummarna!

• Blom

Fendt: Det händer ingenting på den andra fronten, alla möten idag inställda pga sjukdom..............

• Blom

Jo det gick väl bra tror jag. Jag har dubblat dosen på sprutorna, det var dag 9 igår, för att äggblåsan(ja endast en...) skulle växa till sig ordentligt. Ska dit på fredag igen och se hur den mår. Är den ok så är det ovitrelle som gäller. Vi pratade även igen lite om framtiden. Man gör max 6 sprutomgångar sen nedreglering inför IVF. Jag vet inte hur många sprutomg vi vill göra det beror på hur det går på fredag tror jag. Vi kanske går vidare direkt till IVF. Kappan nu vill jag höra hur det gick för dig. Strålande hoppas jag!
    Kram

• Blom

Kappan, skönt att du ser positivt igen alla har vi våra dippar, de kommer och går...

Håller tummarna för dig hos Besima i morgon, själv ska jag ju dit på fredag igen. 
    Skriv hur det går!!!!

Kram
    blom

• Blom

Kappan, Nu är det dax för dig! Jag håller verkligen tummarna, det kan ju inte gå annat än bra!
    Nu ska jag hppa in i duschen, Besima ska ta emot mig innan hon öppnar, hon är verkligen Toppen! Sen bär det iväg norr ut 90 mil.
    Kram

• Blom

Nja det var en snabb tur till Östersund, min bror gifte sig. Jag är hemma igen.

I fredags morse var jag hos Besima, fick ingen ovitrelle hade redan haft ägglossning. Sen började hon prata om vilka dagar man ska vara tillsammans före och efter hennes besök. Det hade jag ingen aning om, visste ni? Så nu kanske vi missade ägglossningen för vi väntade ju tills Besimas besök... känns så där kul faktiskt, en månad till åt helvete.

//B

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3