enlitenbitkaka skrev 2010-02-27 15:08:55 följande:
Tycker han verkar ha rätt bra koll på läget trots sin unga ålder. Och han är bara 16, han ska bli pappa - han har gott om tid på sig att ta upp sina studier. Hans prio nu ligger ju i att kunna försörja sig och sin familj.
äntligen någon som förstår. jag kan plugga senare om jag känner för det men nu ska jag jobba.
er andra som pratar om plugg och provanställning och allt möjligt. jag orkar inte ta den diskutionen en gång till. jag har diskuterat det mycket i en annan tråd och jag gör allt jag kan just nu.
det är inte säkert att en prov anställning/praktik leder till fast anställning.
Det är inte säkert att jag får fast anställning efter att jag pluggat heller.
jag tänker inte diskutera det mer nu. för det finns ingen anledning att slösa energi och tid på diskutioner om jobb och utbildning när jag tagit mitt beslut om det redan.
jag tänker lägga min energi på min flickvän och ordna allt runt graviditeten nu :) jag är så lycklig :) och min mamma och pappa e jätte glada för våran skull och har sparat spjälsängen jag hade när jag var liten. dom har sparat mina leksaker och massor med kläder. vi har fixat lite saker för att kunna flytta hemifrån när bebisen kommer.
det vi behöver ordna för flytt är i stortsätt en soffa och sen är det bara så som kastruller, tallrikar och sådanna tillbehör. sen behövs det bara en barnvagn och bilbarn stol :)
och pengar till alla startkostnader har vi redan.
Ha det underbart alla människor :) nu är jag lycklig :)