Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

16 år, blivande pappa, varför soc?

Ungmamma83 skrev 2010-02-27 14:51:04 följande:
    tönk bara på att provanställning inte är lika med att du får fast jobb sedan...
    Tycker han verkar ha rätt bra koll på läget trots sin unga ålder. Och han är bara 16, han ska bli pappa - han har gott om tid på sig att ta upp sina studier. Hans  prio nu ligger ju i att kunna försörja sig och sin familj.
  • enlitenbitkaka
    Ungmamma83 skrev 2010-02-27 15:17:36 följande:
    dessuotm så har han ju fortfarande para praktik, och vad händer om han inte får någon provanställning? dessuotm kan man klara studierna och vara ung pappa.
    Jo, för mig är en bra utbildning i ryggen A och O. Bör absolut prioriteras. Men han vill ju jobba, han vill försörja sin familj och på bara ren och skär vilja kan man komma otroligt långt. Ingen kan ju förutse hur våra liv kommer se ut inom ett halvår...vare sig man har provanställning eller tills vidare.
  • enlitenbitkaka
    Faile skrev 2010-03-02 20:25:44 följande:
    Tips! Om du bor i Väsby så tycker jag ni ska ta en tur förbi vallentuna till Täby kyrkby. Där finns en butik som säljer second handprylar för barn och de har allt! Barnvagnar ( jättefina till riktigt bra priser ), bilbarnstolar, leksaker, spjälsängar, kläder osv.....allt man kan behöva till kanonpriser! Jag kommer inte ihåg vad butiken heter, men den ligger i kyrkby centrum, precis vid järnvägsstationen täby kyrkby. Väl värd ett besök
    Vilken fantastisk affärsidé :)
Svar på tråden 16 år, blivande pappa, varför soc?