tea1982 skrev 2010-02-23 19:22:43 följande:
Är du förvånad? Jag skulle inte vara positiv till vegetariskt heller, mina barn ska växa upp med att äta kött, vartefter de får göra som de vill i vuxen ålder. Såna val borde kanske fler föräldrar låta sina barn göra. Men jag har ingen personlig syn på halalkött. Så länge mat och övrig budget inte hör ihop så är det inte ett problem, så som jag ser det. Är du lite känslig för vad folk anser; för jag ser fortfarande inte hur jag på något sätt förolämpat dig? Men så ansåg även jag inte att man borde sett Muhammedteckningarna som vääärsta grejen, men det gjorde man ändå. Tydligen måste man vara väldigt försiktig med vad man tycker ibland, för folk tar tydligen illa upp för ingenting alls. Orka.
Nej, jag gillar bara inte när man inte kan stå för sin åsikt. I sådana fall kan du väl även anse att vegetariskt är en onödigt kostnad för förskolan? Men näe, för det är inte religiöst betingat (dina ord!!)
Ja, jag blir irriterad över sådana här löjligt bristande argument.
Och nej, jag tar inte illa upp, men jag blir irriterad - ja. Jag blir irriterad över massor av saker och det behöver nödvändigtvis inte vara religionsrelaterat.
Varför ska du ta upp Muhammadteckningarna? Vad har det med saken att göra? Syftar du på att vi muslimer är mer lättretade än andra? Har du mer fördomar om oss (muslimer) att dela med dig?
Angående den (teckningen på Muhammad) så är det tydligt att vi inte vill att vår profet ska avbildas, det här HÖGST otillåtet. Varför har man då en sådan benägenhet att göra det? Jag kan inte se det som något annat än att man vill "mucka gräl"? Däremot inser jag med mitt förnuft att dessa människor är just människor som inte är kloka, som saknar respekt mot sina medmänniskor. Om det sedan fanns muslimer som agerade fientligt mot det så är det inget som stöds av Islam, samma som att dessa människor (som tecknade denna bild) inte representerar hela sin folkgrupp.