• lokisse

Halalkött på förskolan?

jag tycker att det borde serveras endast veggi pa förskolor och skolor!

Difficile est saturam non scribere
  • lokisse
    Daffny skrev 2010-02-22 22:33:51 följande:
    jag tycker att det är idiotiskt att barnen ska få lida efter föräldrarnas val när det kommer till vegitarisk mat. Känns som det blir till sån överdrift. Vill barnen äta kött så låt barnet äta kött. Sen kan barnen bestämma vad de vill när de bli äldre, Jag kan förstå att barnen inte får äta gris eftersom det är enligt religion men att de ska vara hallalkött är bara överdrivet. .
    me det handlar ju oftast om en etisk grej att inte äta köt precis som det gjör innom religionen.
    jag ser ingen som helst skilnad
  • lokisse
    tea1982 skrev 2010-02-23 19:22:43 följande:
    Är du förvånad? Jag skulle inte vara positiv till vegetariskt heller, mina barn ska växa upp med att äta kött, vartefter de får göra som de vill i vuxen ålder. Såna val borde kanske fler föräldrar låta sina barn göra.Men jag har ingen personlig syn på halalkött. Så länge mat och övrig budget inte hör ihop så är det inte ett problem, så som jag ser det. Är du lite känslig för vad folk anser; för jag ser fortfarande inte hur jag på något sätt förolämpat dig? Men så ansåg även jag inte att man borde sett Muhammedteckningarna som vääärsta grejen, men det gjorde man ändå. Tydligen måste man vara väldigt försiktig med vad man tycker ibland, för folk tar tydligen illa upp för ingenting alls. Orka.
    men köt kan man ju äta hemma.. tycker att det vore mycke mer praktiskt med enbart vegetariskt till alla pa dagis och skola.
  • lokisse
    tea1982 skrev 2010-02-23 19:32:13 följande:
    Praktiskt vore det säkert, men det vore nog en hel del underviktiga barn, tyvärr. Särskilt såna som inte har veggovanor hemifrån och inte uppskattar sån mat.
    nej det tror jag inte. det är nog fördomar fran föräldrar. det är som att hävda att mina barn äter inte grönsaker... dom lär vänja sig.
Svar på tråden Halalkött på förskolan?