• Daffny

Halalkött på förskolan?

jag tycker att det är viktigare att förskolan lägger ner pengar & energi på att ta hänsyn till allerigier som laktos, gluten eller röda grönsaker osv.

• Daffny
    Jennie med ie skrev 2010-02-22 15:02:26 följande:
    Varför måste man välja? Tror du att förskolorna som tar hänsyn till att familjerna inte äter icke-halalslaktat kött gör det på bekostnad av hänsynen för allergier?
    förstår inte riktigt vad du menar?
  • Daffny
    Jennie med ie skrev 2010-02-22 16:33:04 följande:
    Your loss.
    kanske, men tycker att vi ska sluta vara så himla måna om religioner & så, skulle det vara tvärt om skulle vi få leva efter deras regler, jävla djurplågeri att slakta ett djur på ett sånt sätt.
  • Daffny
    Amira skrev 2010-02-22 20:45:00 följande:
    "Varför tjaffsas det inte om att förskolan serverar vegetariskt till somliga barn vars föräldrar har gjort det valet? Det gör väl inget om dom barnen får en korv då och då. Man kan ju inte anpassa maten efter en människas val eller tro utan den ska ju enbart anpassas efter barn med allergier. *ironi*" För att vegetarisk mat är inte religöst betingat och därmed okej. *irriterande*
    jag tycker att det är idiotiskt att barnen ska få lida efter föräldrarnas val när det kommer till vegitarisk mat. Känns som det blir till sån överdrift. Vill barnen äta kött så låt barnet äta kött. Sen kan barnen bestämma vad de vill när de bli äldre,
    Jag kan förstå att barnen inte får äta gris eftersom det är enligt religion men att de ska vara hallalkött är bara överdrivet. .
  • Daffny
    tea1982 skrev 2010-02-22 16:37:12 följande:
    Till hennes försvar förstår jag faktiskt inte heller ditt senaste inlägg, i all trevlig bemärkning.
    tack :)
Svar på tråden Halalkött på förskolan?