Halalkött på förskolan?
Tycker också att det är lite för mycket begärt. Att det ska finnas alternativ till griskött tycker jag är givet men sen är det lite väl mycket att göra alla mat separat om det inte handlar om allergi. För den delen får dottern tex inte glutenfri pasta när det är pasta till de andra barnen utan hon får potatisk eller ris (det som passar bäst) och jag tycker det är helt ok just pga kostnaden.
Som en vän på lärarprogram (är musil) som var på prakit i en skola med många invadrarbarn. Nästan alla barnen struntade i lunchen (som var anpassad utan grisköt men inte hallal) för deras föräldrar att sagt åt dem att de inte fick äta skollunchen!
Min vän gick och tog mat och åt och barnen frågade varför hon åt maten. Hon frågade barnen "vart köper din mamma eran mat?" Fick svar som "på ica". Och då svarade hon helt enkelt "det här är precis samma mat". Och barnen (som var jättehungriga) åt maten och andra lärare som inte var muslimer undra vad hon hade sagt för de vågade inte tjata på barnen att äta pga föräldrarna....