• Kaerleksbarn

Gekås vol 14

Elins mamma 2010 skrev 2010-04-13 22:03:42 följande:
    tack för svaret!
    Samma här, tröjor är ju värdelöst till bebisar!
    Ska köpa på oss ett gäng igen när vi åker 30april
    Har fått så sjukt mycket till dottern att vi inte köpt ett enda plagg sen hon föddes, hon är 6½månad nu och har kläder tills hon är 1år^^
  • Kaerleksbarn
    Elins mamma 2010 skrev 2010-04-14 08:46:21 följande:
    vi har köpt en del, jag tycker det är jättekul att shoppa till vår kommande bebis. men det är ju svårt att veta hur mycket man kommer få. man kan ju inte direkt fråga, haha!
    Ja vi köpte också en del när hon låg i magen men sen har vi inte fått en syl i vädret
  • Kaerleksbarn
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-16 08:55:29 följande:
    Hej Tjejer kan ni hjälpa mig med prisinfo på detta? : * Spjälsängssängkläder (Påslakan/örngott/Lakan) * Sängkläder  (Påslakan/örngott/Lakan)(Till större barn) * Dra på lakan (Spjälsäng) * Baby nagelset * Babypool * Babypoolstol (Sån dom kan sitta i)
    Spjälsängkläder: 99-129kr
    Baby nagelset: 12.95kr

Vet inte om du menar badbalja eller pool med "babypool"?
    En vanlig balja kostar i alla fall 79kr och badhjälp 35kr
  • Kaerleksbarn

Smakerna är dessutom samma märke som Ica, Coop osv men kostar 19kr istället för 49kr

• Kaerleksbarn
    GossarnasMor skrev 2010-04-18 09:51:08 följande:
    Planerar en resa i slutet av Juni typ. Då tänkte vi hyra en stuga för att kunna shoppa loss rejält. Det ska då handlas en del av julklappar, födelsepakt till barnen och även inför vår kommande utlandsresa i augusti. Så någon som vet om de har något av följande samt vad det kan kosta: * Resväskor i hårdplast gärna med hjul och handtag. * Badbyxor /dräkt till 1½ åring på ca 13kg, de där som fångar upp olyckor och så.  * Bra resvagn, typ paraplyvagn eller liknande  * Små barn kabinväskor * Reflexvästar till barn Hmm..hade massa mer men tror nog de har det
    Hårda resväskor hade de i bloggen tidigare i veckan eller om det va förra
    Badbyxor/baddräkt vet jag finns och två olika sorters "resvagnar" för 199kr o 529kr vad jag förstått det som...
  • Kaerleksbarn
    GossarnasMor skrev 2010-04-18 12:17:05 följande:
    Härligt! Tack snälla, ska kika in i deras blogg
    Suttit o bläddrat ett bra tag i bloggen nu, visste jag sett de hårda resväskorna någonstans men kunde inte minnas när.. men nu hittade jag dem, 15mars
  • Kaerleksbarn
    Kinne79 skrev 2010-04-18 16:17:31 följande:
    Ser att ni pratar mammakläder, det är något jag tänkt köpa när jag ska till Gekås om ett par veckor. Men hur funkar det med mammakläder? Kommer bara vara i v.13 när jag ska dit, kan man bara köpa kläder som passar för stunden eller kan man köpa kläder som ska fungera även längre fram i graviditeten? Köper man bara sin vanliga storlek och hoppas på det bästa eller köper man en storlek större? Detta kanske var lite OT men skulle bli jättetacksam för svar.
    Det är som alla säger så otroligt olika!
    Jag köpte två mammaplagg under graviditeten, resten vanliga kläder och då i min ordinarie storlek (S) så jag kan ha de kläderna nu också Men det bästa är (tycker jag) att köpa din vanliga storlek eftersom de flesta mammakläder är anpassade att passa för en växande mage...
  • Kaerleksbarn
    sweetlina skrev 2010-04-18 19:47:36 följande:
    nu är en tripp till gekås inbokad i maj:), ni som har tripp trapp stolen däri från, är den stabil o så inte ranglig?? vill evrkligen köpa en men måste ju veta lite innan*S* den är ju sjukt mycke billigare än dom "riktigt"
    Har haft den drygt 1½månad nu och dottern på 6½mån älskar den!
    Hon verkar dock tro det är en gungstol så som hon slänger sig fram o tillbaks..
    så nog är den stabil alltid kan jag minst sagt säg
  • Kaerleksbarn
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-16 11:56:20 följande:
    Tänkte på en sådan där uppblåsbar babypool dom kan bada i på sommarn nu. Samt en sådan där gul "Badringsstol" man kan ha i större pooler tex som dom sitter i...
    Tror jag kommit på vad du menar för "badstol" nu, i så fall finns den på bild i bloggen under mars/april
  • Kaerleksbarn
    GossarnasMor skrev 2010-04-19 08:46:38 följande:
    Tack för att du letade. Hittade dem och de ser perfekta ut, gillar lite färg så man hittar dem snabbt på bandet Tycker det var lite konstigt på bloggen att inte ha någon sökfunktion...
    Precis, så resonerar min mamma också när hon köper resväska.
    Så annorlunda och mycket färg som möjligt så hittar man den lätt
Svar på tråden Gekås vol 14